درخواست تعدادی از جمهوری‌خواهان آمریکایی از بایدن برای کنار گذاشتن دیپلماسی با ایران

جمعی از جمهوری خواهان کنگره آمریکا با طرح اتهاماتی علیه کشورمان در حال فشار بر دولت بایدن هستند تا دیپلماسی با ایران را کنار بگذارد. به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری -تحلیلی واشنگتن فیری بیکن، ١٧ عضو جمهوری‌خواه کنگره آمریکا در نامه ای که روز پنج شنبه به کاخ سفید ارسال شده است با ادعای اینکه ایران اخیرا علیه منافع آمریکا در سوریه حمله پهپادی انجام داده است از جو بایدن، رئیس جمهور کشورشان خواستند تا دیپلماسی با تهران را کنار بگذارد.
این قانونگذاران به رهبری برایان استیل، نماینده جمهوری خواه ایالت ویسکانسین در نامه خود بایدن را به نادیده گرفتن آنچه حملات خصمانه ایران علیه آمریکا و متحدانش در منطقه خوانده شده، متهم کرده و گفته‌اند که بایدن این کار را با هدف احیای توافق هسته ای ٢٠١۵ انجام می دهد.
آنها در نامه خود با تکرار ادعاهای واهی مقامات واشنگتن علیه ایران آورده اند: در زمانی که تنش‌ها در خاورمیانه شدت یافته است این اقدام، پیام خطرناکی به دوستان و دشمنان ما مبنی بر این ارسال می‌کند که ما به برداشتن تحریم‌ها و مذاکره با بزرگ‌ترین کشور حامی تروریسم می‌پردازیم، در حالی که آنها به ما حمله می‌کنند.
این اعضای جمهوری خواه کنگره همچنین خطاب به بایدن نوشتند: این حمله (پهپادی) یادآوری دیگری از این است که دولت شما با اولویت‌های اشتباهی برای ورود مجدد به توافق هسته‌ای با ایران تنظیم شده است. اگر ایران تمایل دارد در شرایطی که مذاکرات در حال انجام است، که این گونه رفتار کند، احترامی که آنها برای هر توافقی که حاصل شود را زمانی که جوهر آن خشک می شود، تصور کنید.


این نمایندگان در ادامه مدعی شدند که ایران به نیروهای آمریکایی و متحدان آن در خاورمیانه حمله می‌کند و در عین حال، فعالیت‌های هسته‌ای خود را افزایش می‌دهد.
آنها در نامه خود آورده‌اند: این تهدیدات ادامه دارد و دولت شما به تضعیف توانایی ما برای مبارزه با ایران از طریق برداشتن تحریم‌های آمریکا ادامه می‌دهد.
برایان استیل همچنین در گفت وگو با فری بیکن درباره این نامه تصریح کرد که تمرکز دولت بایدن بر دیپلماسی با ایران اولویت های اشتباهی را برای آمریکا تعیین می کند.
وی افزود: دولت بایدن توانایی ما برای مقابله با ایران را تضعیف می کند، در حالی که تنش ها در خاورمیانه نیز افزایش می یابد. ما باید ایران را مسئول بدانیم.
سایر اخبار این روزنامه
کامبیز درمبخش، کاریکاتوریست پیشکسوت درگذشت نقطه‌ای بر خطوط ساده و عمیق سید حامد مرندی چرخه خود تخریبی فعال در ایران «ابتکار» میزان تاثیر صحبت مسئولان بر رشد دوباره شاخص بورس را بررسی کرد تنفس مصنوعی یا عبور از بحران بی اعتمادی؟ آیا باز هم باران خیابان‌های تهران را به هم ریخت؟ باز باران با ترافیک سیر فوتی‌های کرونا با واکسیناسیون کاهشی شد لزوم هوشمندسازی محدودیت‌ها با حمایت‌ اقتصادی اختلافی که گره مذاکرات برجامی را کور خواهد کرد؟ کلاف سردرگم توافق سرپرست سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی مطرح کرد شرط تغییر در تعیین تکلیف اموال تملیکی مطالبات معترضان عراقی چیست؟ التهاب در منطقه سبز اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران به رخ دشمن کشیده می‌شود آغاز مرحله‌ اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ رئیسی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد سخنگوی شورای نگهبان خبر داد برگشت طرح «تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار» به مجلس درخواست تعدادی از جمهوری‌خواهان آمریکایی از بایدن برای کنار گذاشتن دیپلماسی با ایران هلی برن قاطع سپاه و شکست هژمونی ینگه دنیا