ساختمان امام حسن مجتبی(ع) با ظرفیت 377 تخت در بیمارستان مسیح دانشوری افتتاح شد

 
وزیر بهداشت دیروز به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و روز‌پرستار، با حضور در بیمارستان مسیح دانشوری، طی مراسمی ساختمان امام حسن مجتبی(ع) این بیمارستان را افتتاح کرد.
به گزارش کیهان، در ابتدای این برنامه که دکتر زالی رئیس‌دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز حضور داشت، رئیس‌بیمارستان مسیح دانشوری گفت: این مرکز در تمام ایام سخت کرونا تلاش کرد تا اکثر مراجعه کنندگان را بپذیرد و با تمام توان به مردم اراه خدمت شد وافتخار بزرگی برای همه ما در این مرکز است و در ابتدای آغاز شیوع کرونا‌، ۲۵۰ تا ۳۰۰ تخت در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت.
علی اکبر ولایتی افزود: خوشبختانه وزیر بهداشت با جدیت موضوعات را پیگیری و موفقیت‌های ارزشمندی به ویژه ورود


۱۱۰ میلیون واکسن در این مدت کوتاه داشته‌اند که موثرترین راه برای مقابله با کروناست. ولایتی ادامه داد: ظرفیت مهیا شده در بیمارستان مسیح دانشوری حدود هزار و 213 تخت است که ۳۷۷ تخت در ساختمان جدیدالتاسیس امام حسن مجتبی(ع) و ۱۴۰ تخت هم در سوله تازه تاسیس خواهد بود و مجموعه ظرفیت بیمارستان افزایش یافته است که این رقم، تعداد مناسب و بی‌نظیری در حوزه‌های مختلف به ویژه فوق تخصصی ریه است.
وی با اشاره به تلاش بیمارستان مسیح دانشوری برای احیای طب سنتی در کشور بیان داشت: طب ایرانی و طب سنتی که از سوی برخی به آن خدشه وارد می‌شود، باید به طور شفاف برای مردم توضیح داده شود و احیا گردد و لذا تلاش کردیم با کمک متخصصان در این زمینه نیز قدم موثری در مرکز برداریم.
رئیس‌بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به حضور گروه‌های داوطلب برای کمک‌رسانی در این بیمارستان گفت: خوشبختانه در این مدت، جمع زیادی از بسیجیان به عنوان مددکاران اجتماعی داوطلب همکاری داشته‌اند و با کمک برخی از خیرین نیز در زمینه حمایت از گروه‌ها و اقشار آسیب پذیر به ویژه در زمینه تامین دارو تلاش کردیم. در ادامه این برنامه وزیر بهداشت ضمن تشکر از دکتر ولایتی و متخصصان، کادر درمان و‌پرستاران در بیمارستان مسیح دانشوری با تاکید بر اینکه امروز شاهد شکوفایی بیمارستان مسیح دانشوری هستیم گفت: امروز نام ایران در جهان با افتخار برده می‌شود که همه را به یاد امام راحل(ره)و مقام معظم رهبری می‌اندازد.
بهرام عین اللهی افزود: خدمات پزشکی ایران در منطقه کم نظیر است و قبل از انقلاب به سایر کشورها وابسته بودیم و بسیاری از بیماری‌های ساده را نمی‌توانستیم درمان کنیم اما امروز در علوم پزشکی در قله قرار داریم و در تمام نقاط کشور وضعیت مناسبی وجود دارد.
عین اللهی ادامه داد: امروزه پیشرفته ترین درمان‌ها را در کشور انجام می‌دهیم و موظف به حفظ این کیفیت هستیم و لذا بیمارستان مسیح دانشوری به ویژه در حمایتی که از اقشار آسیب پذیر دارد، بیمارستانی الگو در کشور است. این بیمارستان از پیشرفته ترین پزشکان برای درمان محرومان و حمایت از ظرفیت خیرین استفاده می‌کند و وظیفه وزارت بهداشت نیز حمایت از این مرکز است که باید مراتب تقدیر و تشکر خود را اعلام نمایم. وی بیان داشت: این یک جهاد است و هر بیماری که به کمک خیرین درمان شود، ثواب بی‌اندازه‌ای دارد و امیدواریم نهضت بهره مندی از ظرفیت خیرین را به شکل کامل تری شاهد باشیم. وزیر بهداشت در ادامه این برنامه از بخش‌های مختلف بیمارستان مسیح دانشوری، مرکز جدید جامع پیوند اعضاء کلیه، کبد، ریه، قلب و پانکراس بازدید کرد و ساختمان امام حسن مجتبی(ع) را افتتاح نمود.
گفتنی است، با افتتاح ساختمان امام حسن مجتبی(ع) بیمارستان مسیح دانشوری و همچنین آغاز دوره جدید فعالیت‌های پژوهشی درساختمان امام باقر(ع) و توسعه کلینیک‌ها و درمانگاه اورژانس و افزایش تخت‌های تحت نظر اورژانس، در مجموع تعداد تخت‌های بیمارستان به هزار و 213 عدد افزایش داشته است. موسسه پژوهشی امام باقر(ع) این مرکز نیز در ۱۱ طبقه درحال تاسیس است که تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت پروژه داشته است.