معاون پارلمانی وزیر اقتصاد:

106 هزار میلیارد تومان برای جبران هزینه ناشی از اصلاح ارز ترجیحی تخصیص داده می‌شود
معاون پارلمانی وزیر امور اقتصادی و دارایی از تخصیص 106 هزار میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال آینده برای جبران هزینه‌های ناشی از اصلاح پرداخت ارز 4200 تومانی خبر داد.
هادی قوامی معاون پارلمانی وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفت‌وگو با فارس گفت: برای جبران هزینه‌های ناشی از اصلاح پرداخت ارز 4200 تومانی برای تامین کالاهای اساسی، اعتباری معادل 106 هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در این 106 هزار میلیارد تومان که در قالب تبصره 14 لایحه بودجه که مربوط به یارانه‌ها است درنظر گرفته شده و برای تامین کالاهای اساسی و خرید گندم و... درنظر گرفته می‌شود.


معاون پارلمانی وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: این 106 هزار میلیارد تومان بناست تا به اقشار آسیب‌پذیر جامعه تخصیص یابد و نحوه توزیع آن بر سازمان برنامه، بودجه و محاسبات خواهد بود.
قوامی خاطرنشان کرد: نگاه بودجه سال 1401 به گونه‌ای است که استقراض از بانک مرکزی انجام نشود و این کار در لایحه بودجه سال آینده ممنوع شده تا از این طریق بتوان ثبات اقتصادی را محقق کرد و علاوه بر این جلوی رشد هزینه‌ها نیز گرفته شود.
وی افزود: برای این منظور کارهای مطالعاتی در کشورهای با درآمد متوسط رو به پایین و همچنین کشور ایران انجام شده و بعد برای آن برنامه‌ریزی شده است.
وی در پایان گفت: مطالعات نشان داده با افزایش مخارج دولت نسبت به تولید ناخالص داخلی افزایش می‌یابد باعث رشد منفی اقتصاد می‌شود و یا اینکه سرمایه‌گذاری دولت نسبت به سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی تاثیر کمتری بر رشد اقتصادی کشور دارد.
سایر اخبار این روزنامه
وضعیت بد بازار سرمایه تقصیر مجلس یا خاندوزی؟ وزیر جوان اقتصاد زیر تیغ ریزش بورس پیمان مولوی منحنی لافر را جدی بگیرید! گردشگری در انتظار رونق دوباره واکسیناسیون در ایران؛ سوژه جدید مسافران خارجی نگاهی به مسابقات جهانی وزنه‌برداری در ازبکستان ستاره‌ها؛ زیر وزنه بی‌تدبیری! سخنگوی گمرک تشریح کرد سایه ممنوعیت بر سر لوازم موسیقی نتایج دو دور اخیر مذاکرات وین چه بود؟ ابهام در حل اختلافات اصلی بین ایران و آمریکا ُ محدودیتهابازمیگردد؟ ورود امیکر ون به ایران از پر واز اماراتی رابطه همراه با تردید ایران و آژانس ادامه دارد آغاز بررسی فنی و امنیتی دوربین‌ها پیش از نصب در کرج امیر دریادار سیاری: هیچ دشمنی جرات نگاه به سرزمین ایران را به خود نخواهد داد معاون پارلمانی وزیر اقتصاد: گانتس: برای حمله به ایران آماده باشید نظامیان صهیونیست: نمی‌توانیم اجلاس فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی با محوریت افغانستان معاون اول قوه قضائیه: مواد مخدر ابزار دشمنان برای از بین بردن استعدادهای جوانان ما است