گانتس: برای حمله به ایران آماده باشید نظامیان صهیونیست: نمی‌توانیم

همزمان با مذاکرات وین و حضور مقتدرانه هیات ایران برای لغو تحریم ها،«بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به نیروهای نظامی این رژیم دستور داد برای اقدام نظامی علیه تهران آماده باشند اما نظامیان صهیونیست در واکنش به این زیاده‌گویی اعتراف کرده‌اند که ارتش صهیونیستی توان حمله به ایران را ندارد.
با گزارش ایرنا، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی که روزنامه سعودی الشرق الاوسط آن را منتشر کرد، آورده است: تعداد زیادی از مقامات و کارشناسان نظامی اسرائیلی تاکید دارند که اسرائیل فاقد توان هرگونه حمله علیه ایران است که بتواند برنامه هسته‌ای ایران را نابود یا حتی آن را از کار بیندازد.
نظامیان صهیونیست اذعان کرده‌اند که ارتش صهیونیستی منابع و توان لازم برای حمله به سایت های هسته ای ایران را ندارد.
«ریلیک شفر» ژنرال بازنشسته نیروی هوایی ارتش صهیونیستی که به عنوان خلبان در حمله سال ۱۹۸۱ به تاسیسات هسته ای عراق شرکت داشته است، می گوید: حمله به تاسیسات هسته ای ایران که آسیب جدی به آن وارد کند بسیار سخت و حتی غیرممکن است.


وی با بیان اینکه «بمب‌های اسرائیل قادر به نفوذ و نابودی تاسیسات هسته ای ایران که در اعماق زمین قرار دارند، نیستند»، می‌افزاید: نیروی هوایی اسرائیل به اندازه کافی هواپیماهای جنگی بزرگ برای حمل بمب‌هایی که بتوانند به پناهگاه‌ها و مکان‌های مستحکم نفوذ کنند، ندارد بنابراین برای آسیب رساندن به این مکان‌ها، باید با موشک‌ها حمله شود، فرآیندی که ممکن است روزها یا حتی هفته‌ها طول بکشد.
یک مقام بلندپایه امنیتی رژیم صهیونیستی که خواسته است به نامش اشاره نشود، می گوید: برای آمادگی این حمله دست کم به دو سال زمان نیاز داریم تا شاید بتوان به تاسیسات هسته ای ایران آسیب بزنیم.
یکی دیگر از مقامات فعلی رژیم صهیونیستی هم تاکید کرده است: اسرائیل در زمان حاضر توانایی وارد کردن خسارت قابل توجه به تاسیسات هسته ای زیرزمینی ایران در مناطق نطنز و فردو را ندارد.
وی می افزاید: چنین حمله‌ای به دلیل کمبود هواپیماهای سوخت‌رسان پیچیده خواهد بود. توانایی سوختگیری برای مهاجمی که ممکن است مجبور شود بیش از ۲۰۰۰ مایل مسیر رفت و برگشت را طی کند و از آسمان کشورهای عربی که نمی‌خواهند ایستگاه سوخت‌گیری برای اسرائیل باشند عبور کند، بسیار مهم است.
رژیم صهیونیستی ساخت هشت فروند تانکر جدید KC-۴۶ برای سوختگیری در هوا را به شرکت بوئینگ با هزینه ۲.۴ میلیارد دلار سفارش داده اما بعید است تا اواخر سال ۲۰۲۴ بتواند آنها را دریافت کند.
سایر اخبار این روزنامه
وضعیت بد بازار سرمایه تقصیر مجلس یا خاندوزی؟ وزیر جوان اقتصاد زیر تیغ ریزش بورس پیمان مولوی منحنی لافر را جدی بگیرید! گردشگری در انتظار رونق دوباره واکسیناسیون در ایران؛ سوژه جدید مسافران خارجی نگاهی به مسابقات جهانی وزنه‌برداری در ازبکستان ستاره‌ها؛ زیر وزنه بی‌تدبیری! سخنگوی گمرک تشریح کرد سایه ممنوعیت بر سر لوازم موسیقی نتایج دو دور اخیر مذاکرات وین چه بود؟ ابهام در حل اختلافات اصلی بین ایران و آمریکا ُ محدودیتهابازمیگردد؟ ورود امیکر ون به ایران از پر واز اماراتی رابطه همراه با تردید ایران و آژانس ادامه دارد آغاز بررسی فنی و امنیتی دوربین‌ها پیش از نصب در کرج امیر دریادار سیاری: هیچ دشمنی جرات نگاه به سرزمین ایران را به خود نخواهد داد معاون پارلمانی وزیر اقتصاد: گانتس: برای حمله به ایران آماده باشید نظامیان صهیونیست: نمی‌توانیم اجلاس فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی با محوریت افغانستان معاون اول قوه قضائیه: مواد مخدر ابزار دشمنان برای از بین بردن استعدادهای جوانان ما است