توهین‌ به رییس‌جمهور سمی مهلک برای نظام اسلامی است

توهین به رییس‌جمهوری که با میلیون‌ها رای مردم قبول مسئولیت‌کرده، اهانت به شعور و خرد جمعی یک‌ملت تلقی می‌شود. به‌نظر می‌رسد اگر قرار باشد کسی مسئولیتی قبول کند و بعد نيز مورد اهانت قرار گیرد این موجب می‌شود که هیچ‌کس قبول زحمت مسئولیت را نکند زیرا به میدان‌آمدن، فداکاری می‌خواهد. اگر قرار باشد هرکسی توهین کند، سنگ بر روی سنگ بند نخواهد شد. همچنین مقایسه رییس‌جمهوری که قریب چهار دهه در بالاترین رده‌ها به نظام اسلامی و مردم شریف ایران خدمات شایانی کرده و به تازگی در رفراندومی عمومی و با اکثریت قریب‌به‌اتفاق آرای ملت به‌عنوان رییس‌جمهور انتخاب شده، با منافقین و ضد انقلاب و مقایسه رییس‌جمهور با بنی‌صدر،‌ گل به‌خودی و ضربه‌ای مهلک به ریشه‌های نظام و انقلاب است.
موضوع اهانت به رییس‌جمهور و مسئولین موجب به‌وجود آمدن جرایم دیگر خواهد شد، ادامه این موضوع نه به نفع حاکمیت و نظام و نه به نفع مردم خواهد بود چراکه توهین به مقامات باب خواهد شد و به طورحتم نتایج منفی را به دنبال خواهد داشت. شخصی که رییس‌جمهور یا مسئولین را مورد اهانت قرار می‌دهد، آن جایگاه را مورد توهین قرار داده است. متاسفانه این خطوط قرمز و آن حرمتی که باید برای مسئولین نظام قائل شد، رفته‌رفته طی این چندسال در حال اضمحلال است. قوه‌قضاییه باید فارغ از هرگونه نگاه حزبی و گروهی، فراتر از این مسائل با هر شخصی که مقامات را مورد اهانت قرار می‌دهد با هر اندیشه، تفکر و وابسته به هرگونه حزب و جناح هم که باشد، دقیقا مطابق با قانون برخورد کند زیرا که این مساله، حساس است.
توهین به مقامات در معنای عام آن نیز جرمی خاص با کیفری شدیدتر نسبت به توهین به اشخاص عادی شناسایی و تلقی می‌شود و این موج‌های ناصواب، جز کمرنگ‌کردن ارزش‌های اخلاقی سودی به حال جامعه ندارد و در این میان، زمانی که این اعمال ناشایست و مجرمانه در مقابل ده‌ها دوربین خبرنگاران داخلی و خارجی آن‌هم در روزی که نماد مبارزه با دشمنان جهان اسلام شناخته می‌شود،به‌وقوع می پیوندد، ‌بی‌تردیداثر نامیمون آن دوچندان شده و به پیشرفت منفی این موج ناصواب شتاب دوچندان می‌بخشد.
حیثیت ريیس‌جمهور، حیثیت یک ملت است. آیا با این توهین، احساسات چندین میلیون شهروندی که به ريیس‌جمهور رای داده‌اند جریحه‌دار نمی‌شود؟ هر فردی که به ريیس‌جمهور رای داده می‌تواند بر علیه هتاکین طرح شکایت كند. چراکه به جایگاه رفیع ریاست‌جمهوری و آرای رای‌دهندگان به رییس‌جمهور توهین‌شده است. اگر توهین در محفل و جمعی خصوصی بود بازهم جرم عمومی تلقی می‌شد و چیزی از اهمیت موضوع نمی‌کاست و با عنایت به آنکه توهین به رییس‌جمهور در راهپیمایی روز قدس آن‌هم در ملأ عام صورت گرفته و آثار و خسارات منفی و غیرقابل جبران برای نظام جمهوری‌اسلامی ایجاد كرده است اهمیت موضوع و لزوم برخود با آمرین و عاملین و سازمان دهندگان توهین به ريیس‌جمهور محترم دو چندان می‌شود.


ازسوی دیگر نشر سریع و گسترده فیلم‌های توهین‌ به رییس‌جمهور در بعضی رسانه‌های خاص می‌باشد و این رسانه‌ها و بنگاه‌های خبررسانی نقشه و عملیات توهین به رییس‌جمهور محترم را با انتشار گسترده اعمال مجرمانه افراد خودسر تکمیل کردند و صد‌البته بدون حمایت‌های رسانه‌ای این عملیات خلاف قانون عقیم می‌ماند.
رفتار این رسانه نیز خلاف اخلاق حرفه‌ای و غیر قابل توجیه است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه قضایی نباید اجازه دهند چنین رفتارهایی نهادینه شود و چنانچه فضا برای این افراد باز بماند، کشور لطمات جبران ناپذیری می‌بیند چراکه چنین توهین‌هایی برای نظام اسلامی مانند سمی مهلک است.