دادستان تهران: توهین به رئیس جمهوری در روز قدس جرم مشهود بود

توهین به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران در راهپیمایی روز قدس و از سوی برخی گروه‌های تندرو واکنش و خشم بیساری از مقامات را برانگیخت تا آنجا که وزارت کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد از سوی مراجع قانونی پیگیر این مسئله خواهند شد. به نظر می‌رسد که براساس قاون اساسی، رئیس‌جمهوری دومین مقام رسمی و البته حائز اهمیت کشور پس از مقام معظم رهبری است و کارهای اجرایی کشور را به دست دارد از همین رو، توهین به وی یا اعضا کابینه او در روزی که بناست نشان از وحدت داشته باشد، عملی نسنجیده بود.
از همین رو، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور، درباره حادثه توهین به رئیس‌جمهوری در راهپیمایی روز قدس گفت: قرار است دادستانی تهران و دادسرای تهران به این مساله ورود کند و وزارت کشور و نیروی انتظامی مستندات خود را ارایه دهند. وی در حاشیه تجدیدمیثاق مسئولان عالی قضایی با آرمان‌های امام راحل در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا پرونده تخلفات انتخاباتی به دادگاه ارسال شده است؟ گفت: با توجه به گستردگی موضوع این مساله باعث تاخیر در ارسال پرونده به دادگاه شده و چون تخلفات مربوط به تمام استان‌ها می‌شود، رسیدگی به آنها زمان بر است. دادستان کل کشور درباره افزایش آمار تخلفات و احضار برخی فرمانداران گفت: در حال حاضر همان 6 فرماندار احضار شده‌اند و آمارها افزایشی نداشته است. عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران نیز با اشاره به حادثه توهین به رئیس‌جمهوری در راهپیمایی روز قدس گفت که حادثه دیروز جرم مشهود بوده است. او در حاشیه همین نشست در جمع خبرنگاران درباره ورود دادستانی به موضوع توهین به رئیس‌جمهور گفت: دادستانی تهران مانند سایر مواردی که تکلیف قانونی دارد به موضوع ورود می‌کند. در رابطه با حادثه روز گذشته چون جرم مشهود بوده و در منظر ماموران اتفاق افتاده، پلیس مکلف به ارائه گزارش خود به دادستانی بوده است. وی افزود: امروز هم نامه‌ای به فرماندهی پلیس تهران و معاون وزیر اطلاعات ارسال کردم و درخواست شد نسبت به شناسایی عوامل حادثه دیروز اقدام شود.
دادستان تهران اظهار امیدواری کرد که این حساسیت در مورد سایر قوا هم مطرح باشد. جعفری دولت آبادی در پاسخ به سئوالی مبنی بر تعداد بازداشت شدگان حادثه تروریستی اخیر گفت: در خصوص این حادثه افرادی در تهران دستگیر شدند که به لحاظ امنیتی و اطلاعاتی نمی‌توانیم جزییات را بگوییم. اجازه دهید تحقیقات تکمیل شود، عواملی که بعد از آن دستگیر شدند این‌ها در تهران در حال تحقیق هستند، امیدواریم بعد از تکمیل تحقیقات جزییات را شرح دهیم. دولت آبادی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر احضار یکی از ادمین‌های کانال‌های تلگرامی که مدعی شده بود در هنگام حضور در دادسرا همسرش بدون هیچ حکمی بازداشت شده است، گفت: در مورد اینگونه پرونده‌ها، تحقیقات دادسرا محرمانه است.
ما نمی‌توانیم درباره پرونده‌هایی که جنبه محرمانه دارد اظهارنظر کنیم، اما اتهام این خانم این بوده که با یکی از سایت‌های ضد انقلاب همکاری می‌کرده، تحقیقات از این خانم شروع شده و امیدواریم کسانی که بستگانشان بازداشت می‌شوند به جای مصاحبه و متهم کردن دستگاه قضایی به مراجع قضایی مراجعه کنند و حرف‌هایی نزنند که بی‌جهت منجر به اتهامات بعدی شود.