کاخ سفید: در صورت لزوم، بایدن آماده دیدار با پوتین است

کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌ جمهوری آمریکا آماده است در صورت لزوم با ولادیمیر پوتین، رئیس‌ فدراسیون روسیه دیدار کند.
به گزارش ایسنا، به نقل از صدی البلد، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای دیداری جدید بین روسای جمهور روسیه و ایالات متحده وجود دارد یا خیر، گفت: رئیس‌ جمهوری (بایدن) همیشه برای تعامل با رهبران جهان ارزش زیادی قائل بوده است، اما ما باید تعیین کنیم که آیا این دیدار می‌تواند موثر و قدم مناسبی باشد؟
وی افزود که برگزاری دیدار بین دو رئیس جمهوری ممکن است گام بعدی باشد یا نباشد، من نمی‌توانم پیش بینی کنم که آیا و چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد.
ساکی گفت: اما اگر توصیه‌ای در این زمینه وجود داشته باشد و آن را در مرحله کنونی مذاکرات موثر بدانیم، مسلماً رئیس‌ جمهوری همیشه آماده برقراری ارتباط است.


آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با همتای روس خود در ژنو گفت که ایالات متحده آماده است تا دیدارهای خود با روسیه را در سطح اجلاس ادامه دهد.
قبل از آن، بایدن در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته بود که امکان برگزاری نشست جدید با پوتین همچنان وجود دارد.
سایر اخبار این روزنامه
چه کسانی در این سال‌ها ماندگارترین مادران را در فیلم‌های ایرانی به تصویر کشیده‌اند؟ سه دو یک «مادر» محمد یوسفی آرامش رفع تعهد ارزی؛ شوخی بزرگ دولت با صادرات «ابتکار» به بررسی پیشنهاد تازه برای حذف شاخص کل بورس پرداخت آزمون و خطاها برای نجات بورس ایران به توافق پایدار و دائمی فکر می کند توافق موقت؛ تله دیپلماتیک بایدن از برجام تا توسعه روابط اقتصادی در دستور کار این سفر قرار داشت دستاوردهای خاص رئیسی از روسیه نوشتاری درخصوص معضلات و راهکاری پیش روی احیا و باز آفرینی محله فرحزاد تهران فرحزاد تهران ماسوله گیلان می‌شود؟ انتخاباتی که معادلات جامعه ایالات متحده را به هم ریخت آمریکای غیر قابل اداره در سالگرد ریاست‌جمهوری بایدن از پالس مثبت دولت تا شک و تردید در فدراسیون یک گام تا بازگشت هیاهو روی سکوها بنای مربوط به دستگاه قضا در بستر رود چالوس تخریب شد تحقق وعده رئیس قوه قضاییه ظرف 5 روز رئیس‌ جمهوری: افراد مُردّد باید درباره اهمیت و تاثیر واکسن کرونا قانع شوند طالبان: مذاکرات اسلو با غرب فضای جنگ را تغییر می‌دهد از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی شد آینده روابط تهران – مسکو کاخ سفید: در صورت لزوم، بایدن آماده دیدار با پوتین است وزیر خارجه انگلیس به مسکو می‌رود