از میشاییل بالاک تا پسر ترکمن

امید مافی‪-‬ روزهای سرد و یخ زده به آخر رسیدند و پسر ترکمن بیش از این برف سنت پترزبورگ را نخواهد دید. سردار فوتبال ما وقتی چشم‌هایش را شست و پی برد هنگامه آتشبازی در سرزمین تزارها به آخر رسیده، بی آنکه آب‌ها را گِل کند پرواز تا آنسوی راین را در دستور کار خود قرار داد و اجازه تماشای هنرنمایی‌اش را برای موبورهای ژرمن صادر کرد.
حالا وقت آن رسیده شکارچی بافراست فوتبال ما همراه با خش خش برگ‌های خشک در بای آرنا به سیم آخر بزند و یاد اسطوره‌هایی چون میشاییل بالاک را در جمع شیرهای شرزه لورکوزن زنده کند.
از بایر لورکوزن تا لالیگا شاید راه زیادی باشد اما پسری که عادت ندارد شکوفه‌های اضطراب را در شوره زار دلش بکارد می‌تواند باشگاه ۱۱۶ساله را به سکوی پرتاب خویش بدل نماید و در طرفه العینی فرشته نجات ارتش مقتدری لقب بگیرد که پنج بار تاکنون جشن نایب قهرمانی در بوندس لیگا را برپا کرده است.
برای سردار که آدرس قفس‌های توری را


از بر است و می‌تواند مثل شهاب در آسمان بوندس لیگا چشم‌ها را خیره سازد، گل زدن در هفته‌های دوزخی و ژست‌های دلربای پس از هر پاگشایی اتفاق دور از ذهنی نیست. او باید به دردانه جرار سیوانه کاسترو فرمانده برون‌گرای لورکوزن بدل شود تا زندگی دوآتشه‌های لورکوزن آکنده از باورهای دم کشیده و ذهن‌های جوش آورده و قلب‌های بی‌قرار شود.
برای چهارمین توپچی ایرانی بایر لورکوزن توفان در امتداد روزهای روشن و رقابت تنگاتنگ با روبرت لواندوفسکی کبیر بر سر آقای گلی فوتبال آلمان کار سختی نیست. اگر ساحر ۲۷ساله نمایش‌های چشم نواز خود در روبین کازان و زنیت را در لورکوزن نیز تکرار کند به حتم ستاره‌ای با شصت بازی ملی و چهل گل زده حریفان سرخ‌های بوندس لیگا را به کشتن خواهد داد و بی‌آنکه خود را به دست قضا و قدر بسپارد سر از ارتفاعات آلپ در آن سوی سرزمین چشم آبی‌ها در خواهد آورد.
حالا فصل تازه‌ای از زندگی ماشین جدید گلزنی لورکوزن ورق خورده و سردار موظف است سیم‌خاردارهای پرادعا را به وصله‌های ناجور تبدیل کند و با آتش زدن سنگر رقیبان تا بن دندان مسلح پنجره‌های رستگاری را به روی خود بگشاید.
برای جانشین خلف‌زی روبرتو طنازی در ایالت نوردراین کار شاقی نیست و او می‌تواند برگ برنده ارتش باصلابتی شود که تا فینال جام باشگاه‌های اروپا نیز پیش تاخته است.
سردار اگر می‌خواهد به هدف نهایی خود برسد و دیر یا زود در سانتیاگو برنابئو همه را از خواب بیدار کند باید از همین نقطه استارت بزند. از بای آرنا، جایی که در غلغله کف و هورا جماعتی به عشق ساق‌های پسر شرقی نغمه‌های مارگوت بیکل را با صدای بلند خواهند خواند.