توضیح رسانه امنیتی عراق درباره حمله راکتی به فرودگاه بغداد

بخش رسانه امنیتی عراق حمله راکتی روز جمعه به فرودگاه بغداد را تایید و اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور به سرنخ‌هایی از عاملان این حمله دست یافته‌اند.
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره لبنان، بخش رسانه امنیتی عراق وابسته به وزارت دفاع این کشور در بیانیه‌ای درباره حمله راکتی صبح امروز به فرودگاه بین‌المللی بغداد اعلام کرد: باندهای تروریستی اقدام به هدف قرار دادن فرودگاه بغداد با شلیک شش راکت کاتیوشا کردند.
در این بیانیه آمده است: راکت‌های شلیک شده به پارکینگ هواپیماهای خطوط هوایی عراق اصابت کرد و منجر به وارد شدن آسیب به دو هواپیما شدند.
رسانه امنیتی عراق درباره اهداف این حمله نیز تاکید کرد: این اقدام تروریستی با هدف تضعیف تلاش‌های دولت برای احیای نقش منطقه‌ای عراق و همچنین تضعیف تلاش‌های خطوط هوایی عراق برای پیشی گرفتن از کشورهای دیگر در زمینه حمل و نقل و ترافیک هوایی و افزایش چالش‌های آن صورت گرفته است.


در ادامه این بیانیه آمده است: به محض اطلاع از این اقدام تروریستی، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی عراق تحقیقات خود را آغاز کرده و موفق به کشف سه راکت شلیک نشده در داخل یک سکوی پرتاب راکت در منطقه ابوغریب شدند. همچنین سرنخ‌های مهمی از جنایتکاران برای دستگیری و محاکمه‌شان به دست آمده است.
این بیانیه پس از آن صادر شد که یک منبع امنیتی عراقی صبح امروز اعلام کرد، فرودگاه بین‌المللی بغداد هدف حمله راکتی قرار گرفت.
در نتیجه این حمله، یک هواپیمای مسافربری که در فرودگاه پارک شده بود، آسیب دید.
در همین حال، الفرات نیوز نیز به نقل از یک منبع امنیتی عراقی از سرنگونی یک پهپاد خبر داد که قصد حمله به فرودگاه بغداد و پایگاه نیروهای آمریکا در این فرودگاه را داشته است.
سایر اخبار این روزنامه
انتقادهای غیرکارشناسانه چه آسیبی به هنرهای تجسمی می‌زند؟ فراستی اینجا، آنجا، همه جا! محمدعلی وکیلی مذاکره مستقیم؛ آری یا خیر؟ مرکز آمار در رابطه با تورم چه می‌گوید؟ روند کاهشی تورم از عدد تا واقعیت ۷ شهر ایران در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد یورش امیکرون بر نقشه آبی کرونا مناقشه نفس‌گیر غرب و روسیه بر سر اوکراین ادامه دارد بحران اوکراین مقدمه‌ای برای وقوع جنگ جهانی؟ امیدواری ها قوت گرفت گام‌های نهایی رسیدن به توافق هسته‌ای نماینده ایرانشهر در مجلس: مردم باید پارتی داشته باشند تا بتوانند نان بخرند! تیم ملی ایران بدون شکست و برای ششمین بار به جام جهانی صعود کرد صعود مقتدرانه با حضور زنان و مردان ایرانی در پنجمین سفر استانی اژه‌ای به خراسان رضوی رخ داد هشدار دوباره رئیس قوه قضاییه برای ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها امیرعبداللهیان: هیچ گفت‌وگوی مستقیمی میان ایران و آمریکا انجام نشده است آیت‌الله رئیسی: بانیان وضع موجود نباید بر مسند مدیریت بمانند لاوروف: مذاکرات درخصوص تضمین‌های امنیتی تمام نشده است افشاگری نفتالی بنت درباره تهدید شدنش توسط نتانیاهو توضیح رسانه امنیتی عراق درباره حمله راکتی به فرودگاه بغداد «عصای موسی» دوربین‌های مداربسته رژیم صهیونیستی را شکافت