ورزش سدی مقابل ۴۳ سال سیاه‌نمایی علیه ایران

پیروزی انقلاب اسلامی و برقراری نظام جمهوری اسلامی در بهمن ۵۷ اتفاقی نبود که به ذائقه استکبار جهانی خوش بیاید. آن‌ها ایران وابسته به خود را می‌خواستند و چشم نداشتند که با یک ایران مقتدر و مستقل روبه‌رو شوند. همین طرز نگاه مستکبرانه باعث شد از همان روز‌های اول استقرار حکومت اسلامی در ایران، دشمنی‌ها و عناد‌ها شروع شود. از جنگ تحمیلی گرفته تا محاصره اقتصادی و تحریم همه ابزار‌هایی بوده که استکبار جهانی طی ۴۳ سال گذشته به وسیله آن‌ها سعی داشته تا انقلاب و مردم ایران را زمینگیر کند.
اما جدای از تمام این تحرکات خصمانه و اقدامات ضدبشری علیه مردم ایران و نظام اسلامی حاکم بر کشورمان، سیاه‌نمایی از آنچه در کشورمان می‌گذرد و بزرگنمایی نقاط ضعف دولت‌ها و ارکان نظام یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های دستگاه تبلیغاتی استکبار جهانی بوده و هست، به‌طوری‌که تصویری از ایران برای جهانیان نمایش داده می‌شود که کاملاً مغایر با حقیقت کشورمان است و این را می‌توان از زبان تمام کسانی که حتی برای یک‌بار به ایران سفر کرده‌اند، شنید.
در این میان، اما استکبار جهانی شاید فکر یک حوزه تأثیر‌گذار را نکرده بود، حوزه مهم و بزرگ ورزش. ورزش درست همانجایی است که ما طی چهار دهه گذشته از انقلاب بار‌ها و بار‌ها توانسته‌ایم حرفمان را به کرسی بنشانیم و توانمندی‌هایمان را ثابت کنیم. همان چیزی که دشمنان قسم خورده این نظام توانایی دیدن آن را ندارند.
رشد ورزش کشور و حضور در عرصه‌های مهم جهانی، المپیک و آسیایی همراه با کسب عناوین قهرمانی و مدال‌های خوشرنگ باعث شده تا عملاً سیاه‌نمایی‌هایی که طی تمام این سال‌ها علیه ایران و ایرانی صورت گرفته به نوعی خنثی شود. ورزشکاران متعهد و متعصب کشورمان طی ۴۳ سال گذشته بار‌ها و بار‌ها باعث برافراشته شدن پرچم خوشرنگ کشورمان و طنین‌انداز شدن سرود پرافتخار ایران، حتی در پایتخت‌های نظام استکباری شده‌اند و عملاً نشان داده‌اند که سیاه‌نمایی‌های صورت گرفته از سوی آن‌ها دروغی محض بوده است.


عرصه ورزش، عرصه نمایش توانمندی ما و نشان دادن فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی ماست. بیهوده نیست که هر ورزشکار خارجی که برای حضور در تیم‌های باشگاهی راهی ایران می‌شود، به محض ورود محو شرایط حاکم بر کشور و ورزش آن می‌شود و وقتی لب می‌گشاید جز تعریف و تمجید چیزی نمی‌گوید. ورزشکاران خارجی حاضر در ایران با صراحت عنوان می‌کنند تصوری که از ایران داشتند با چیزی که با آن روبه‌رو شده‌اند زمین تا آسمان متفاوت بوده و جالب‌تر اینکه حاضرند سفیرانی باشند برای معرفی واقعی ایران در بازگشت به کشورشان و این تأثیر‌گذاری ورزش و نقش مهم آن و شناساندن انقلاب اسلامی و فرهنگ و تمدن ایران و مردم بزرگ و عزتمند کشورمان به جهان و جهانیان است.
این اتفاقی است که طی ۴۳ سال گذشته رخ داده و هنوز هم در حال رخ دادن است و جالب اینکه استکبار جهانی با تمام قوای خود هم نمی‌تواند جلودار آن باشد. بیهوده نیست که رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی همواره نگاهی متفاوت به ورزش داشته‌اند و رشد و توسعه آن همیشه از منویات ایشان بوده، چون اینجا میدانی است که می‌تواند فریاد حق‌طلبی مردم ایران و نظام اسلامی را به گوش جهانیان برساند و مهم‌تر اینکه می‌تواند خط بطلانی بر تمام سیاه‌نمایی‌ها و تبلیغات ضدایرانی آن‌ها بکشد.
میدان ورزش و ورزشکاران متعهد و معتقد همان جایی بود که استکبار جهانی فکرش را هم نمی‌کرد که بتواند در این ۴۳ سال یکی از تأثیرگذارترین سکو‌های پرتاب ایران به سمت موفقیت و غلبه بر تمام نقشه‌های آن‌ها باشد.