هر جا به مردم میدان دادیم موفق بودیم

رئیس‌جمهور با بیان اینکه نگاه امام (ره) به مردم تشریفاتی نبود، گفت: «پیام میثاق با امام و شهدا این است که مردم محور اجرای عدالت هستند، اما اجرای عدالت در حرف آسان و در عمل کار دشواری است.»
به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت دیروز در دومین روز از چهل و سومین سالروز از ایام دهه فجر با حضور در مرقد امام راحل با نثار تاج گل و قرائت فاتحه ضمن ادای احترام به بزرگ معمار انقلاب اسلامی ایران بار دیگر با آرمان‌های امام خمینی (ره) تجدید بیعت کردند. رئیسی در حاشیه تجدید میثاق هیئت دولت با آرمان‌های امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی، با تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر، این روز‌ها را بسیار با برکت عنوان کرد و افزود: «آنچه از سیره و سلوک بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی می‌شناسیم توجه به مردم است. توکل به خدا و همراهی با مردم همواره دو محور برای عالمان دینی بوده است. توکل به خدا و همراه کردن مردم با خود، دو اصل اساسی بود که مصلح بزرگ قرن برای ایجاد تحول مبنا قرار داده بود. خداوند به نصرت خود و دستان توانای مؤمنان و مردم، پیروزی را وعده کرده است و ترجمان جمهوری اسلامی و مردم‌سالاری دینی همین است که مردم در نظام اسلامی محور هستند.»
وی با بیان اینکه امام راحل از مردم سخن می‌گفتند، اما سیاستمداران جهان توجهی در عمل به مردم ندارند، تأکید کرد: «نگاه امام (ره) به مردم تشریفاتی و سیاسی به معنای مصطلح نبود بلکه ایشان به قدرت مردم و مشارکت آنان باور داشت. دولت مردمی هم بر اساس مردم‌باوری و اجرای عدالت به دنبال رفع مشکلات است.»
رئیس دولت مردمی با بیان اینکه امام (ره) همواره مسئولان را نسبت به وضعیت مردم و کوخ‌نشینان توجه می‌داد، افزود: «سفارش امام (ره) در حمایت از مردم و کوخ‌نشینان یک حقیقت و برخاسته از یک باور بود.» رئیسی با بیان اینکه توجه به مردم، همواره جلوه‌های مشترکی داشته و اکنون نیز دارد، گفت: «هر جا موفقیت داشتیم آنجا بوده که به مردم میدان دادیم و هر جا حضور آنچنانی برای مردم تعریف نکردیم، موفق نشدیم.» وی با تأکید بر این موضوع که مردم همواره برای حضور در صحنه‌های انقلاب حضور دارند، اضافه کرد: «توجه به مردم برای همه دولت‌ها و دولت ما یک اصل است و باید از نگاه سیاسی امام (ره) درس بگیریم. دولت مردمی موفقیت‌های خود را در حضور مردم تعریف می‌کند و مسئله عدالت و اجرای آن هم با حضور مردم شکل می‌گیرد. این خود مردم هستند که اقامه قسط می‌کنند و عدالت را به اجرا می‌گذارند.»


آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه دشمنان به دنبال آن هستند که هیچ نظامی به نام دین پا نگیرد، ولی موفق نخواهند شد، خاطرنشان کرد: «ما خدمتگزار و کارگزار مردم هستیم. پیام میثاق امام و شهدا این است که مردم محور اجرای عدالت هستند. عدالت در حرف زدن آسان است، اما حضرت علی (ع) هم فرمودند که اجرای عدالت کار آسانی نیست.»
سید ابراهیم رئیسی پس از حضور در مرقد امام راحل و تجدید میثاق با آرمان‌های امام (ره) و حضور در مزار شهیدان، به خبرنگاران گفت: «امام خمینی (ره) به خدا توکل و به توانایی‌های مردم توجه داشت. امام راحل به داشته‌ها و ظرفیت‌های فراوان کشور باور داشتند و شرط موفقیت را انسجام و حفظ وحدت می‌دانستند، همان طور که امروز انسجام و وحدت میان مردم و مسئولان، همه اقوام و ملت شرط موفقیت در همه عرصه‌ها است. امروز روزنه‌ها و زمینه‌های بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد به‌رغم خواست دشمنان، کشور رو به پیشرفت است و امیدوارم بتوانیم با کمک خداوند و استمداد از روح شهیدان وضعیت امروز کشور را متفاوت کنیم. یقین دارم با توکل به خدا و داشته‌های بسیار در کشور به ویژه جوانان می‌توان این کار را انجام داد.»