«قهرمان» به فینال نرسید

فهرست نامزدهای نهایی اسکار نودوچهارم در حالی اعلام شد که فیلم «قهرمان» نتوانست به فهرست کوتاه بهترین فیلم‌های غیرانگلیسی زبان راه یابد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ورایتی، لسلی جردن و تریسی الیس رز دیروز (۱۹ بهمن‌ماه) طی یک مراسم مجازی نامزدهای نودوچهارمین دوره از جوایز اسکار را معرفی کردند. فیلم قهرمان ساخته اصغر فرهادی که جزو نامزدهای اولیه اسکار بود نتوانست به جمع نامزدهای نهایی شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان راه یابد در حالی که رقیب ژاپنی این فیلم یعنی ماشینم را بران در چهار شاخه نامزد شد.
در اسکار نودوچهارم، فیلم قدرت سگ با نامزدی در ۱۲ شاخه بیشترین تعداد نامزدی‌ها را به خود اختصاص داد و جین کمپیون، کارگردان این فیلم به اولین زنی تبدیل شد که بیش از یک بار در شاخه بهترین کارگردانی نامزد می‌شود. او پیش‌تر برای فیلم پیانو (۱۹۹۳) به فهرست نامزدهای نهایی این رشته راه یافته بود.
استیون اسپیلبرگ نیز در اسکار امسال رکوردشکنی کرد؛ فیلم داستان وست ساید به تهیه‌کنندگی او در مجموع ۷ نامزدی به‌دست آورد و تعداد فیلم‌های اسپیلبرگ به‌عنوان تهیه‌کننده که نامزد اسکار شده‌اند را به ۱۱ فیلم رساند؛ آماری که در تاریخ اسکار رکوردی جدید به‌شمار می‌رود.
دنزل واشنگتن نیز برای بازی در فیلم تراژدی مکبث برای دهمین بار نامزد جایزه اسکار شد و به‌عنوان بازیگر سیاه‌پوستی که بیشترین نامزدی در اسکار را در کارنامه دارد، رکورد خود را جابه‌جا کرد.