خسارت آتش به 30 مغازه در بازار تهران

گروه حوادث/  آتش‌سوزی گسترده در تیمچه حاجب‌الدوله در بازار تهران بیش از 30 مغازه لوازم خانگی را سوزاند و یک نفر نیز مصدوم شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، وقوع این آتش‌سوزی ساعت 07:37 صبح روز شنبه به سامانه 125 آتش‌نشانی اطلاع داده شد که با توجه به گسترده بودن آن، بلافاصله 10 ایستگاه آتش‌نشانی از نقاط مختلف شهر تهران، به محل حادثه واقع در بخش سبزه میدان بازار بزرگ تهران، اعزام شدند.
محل حادثه پاساژ سه‌طبقه قدیمی موسوم به تیمچه حاجب‌الدوله بود که بیشتر مغازه‌های این پاساژ محل فروش لوازم خانگی هستند. پس از اطفای حریق عوامل آتش‌نشانی  و بررسی‌های اولیه مشخص شد که 12 باب مغازه دچار خسارت و حریق شده و یکی از نگهبانان بازار به صورت سطحی دچار سوختگی شده که به بیمارستان منتقل شده است.
سرهنگ امیرهوشنگ امیری سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ در این‌باره گفت: دقایقی پس از اعلام حریق به مرکز فوریت‌های پلیسی110 بلافاصله تیم‌های مختلفی از مأموران سرکلانتری هفتم پلیس پیشگیری تهران به محل حادثه اعزام شدند و با همراهی پلیس راهور مسیر ورودی و خروجی‌های منتهی به بازار را مسدود و شهروندان حاضر در محل و کسبه را به سرعت از محل خارج کردند. علت آتش‌سوزی تاکنون مشخص نشده و در حال بررسی هستیم. سید جلال ملکی نیز در این‌باره گفت: پس از حضور مأموران آتش‌نشانی معلوم شد که ساختمان‌های این محدوده دوطبقه است و در تمام مغازه‌ها قفل بود و بر‌اساس آنچه که به چشم دیده می‌شد حداقل ٣٠ باب مغازه دچار حریق شدند و بسیاری از دیواره و شیشه‌ها تخریب شد. این تیمچه از سراهای قدیمی بازار و جنب بازار کفاشان دست دوز است و شیشه‌های سقف در لحظات اولیه شکسته بود.


دکتر یحیی صالح طبری سرپرست مرکز اورژانس تهران نیز عنوان کرد: پس از اعلام حادثه حریق در بازار تهران به اورژانس یک دستگاه موتورلانس و سه دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند. این حادثه تاکنون یک مصدوم داشته که به بیمارستان شهدای یافت‌آباد منتقل شده است.
سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این‌باره گفت: حوالی ساعت ۱۳ شنبه با تلاش آتش‌نشانان این آتش‌سوزی گسترده مهار شد و آتش‌نشانان عملیات لکه‌گیری و تخلیه دود را انجام دادند. حدود ۳۰ باب مغازه در این حادثه دچار آتش‌سوزی شد که به‌دلیل شدت حرارت و آتش بخش زیادی از سقف‌های تیمچه حاجب‌الدوله بازار تهران ریزش کرد. کارشناسان در حال بررسی علت این حادثه هستند.