حماس به اعمال محدودیت برای اشتغال فلسطینیان در لبنان اعتراض کرد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (‌حماس) در بیانیه‌ای لغو مصوبه وزیر کار لبنان را که در آن به فلسطینی‌ها اجازه داده بود در مشاغلی که به لبنانی‌ها اختصاص دارد، فعالیت کنند، محکوم کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «النشره»، حماس روز شنبه در این بیانیه گفت: تصمیم دیوان دولتی لبنان محکوم است و سوالات اساسی را به وجود می‌آورد و در خدمت روابط لبنان و فلسطین نیست.
این بیانیه تصمیم وزیر کار سابق را تلاشی ستودنی توصیف و از آن تشکر کرد و افزود: تصمیم دیوان دولتی نمی‌تواند اسکان آوارگان فلسطینی را تسهیل کند و کاملا مردود است.
پیش‌تر «نعمت الله ابی نصر» رئیس اتحادیه مارونی و نماینده سابق مجلس اعلام کرده بود که دیوان دولت در مصوبه شماره ۹۳ مورخ سوم فوریه ۲۰۲۲ اجرای تصمیم مورخ ۲۵ نوامبر ۲۰۲۱ به شماره ۱/۹۶ «مصطفی بیرم» وزیر کار را فراتر از مسئولیتش دانسته بود که در آن به فلسطینی‌های متولد در لبنان اجازه داده بود در کارهایی که منحصر به لبنانی‌ها است فعالیت کنند.


پیش‌تر «مصطفی بیرم» وزیر کار لبنان در ۲۵ نوامبر سال گذشته تصمیمی مبنی بر توسعه اشتغال آوارگان فلسطینی متولد شده در لبنان صادر کرده بود که جنجال سیاسی گسترده‌ای را در میان برخی از نیروهای محلی به راه انداخت.
در این تصمیم به فلسطینی‌های متولد شده در سرزمین‌های لبنان که به صورت رسمی ثبت نام شده‌اند اجازه داده شده که در کارهای دیگری که به لبنانی‌ها اختصاص داده شده است، فعالیت کنند.
سایر اخبار این روزنامه
دلایلی که آمریکا از حمله روسیه به اوکراین استقبال می‌کند اوکراین، در آستانه جنگ؟ سید حامد مرندی مصائب آمریکایی بایدن تست منفی داخل چطور در خارج مثبت شد ناکارآمدی مسئولان دوپینگ ایران پیک ششم کرونا همچنان ادامه دارد بلاتکلیفی در بازگشت محدودیت‌های کرونایی همه ایراد‌هایی که به سبد معیشت ۹ میلیون تومانی وارد است جدال دستمزد کارگران با خط فقر «ابتکار» در گفت‌وگو با کارشناسان به بررسی اثر درگیری میان روسیه و اوکراین بر اقتصاد ایران پرداخت نفع و ضررهای تنش اوکراین برای اقتصاد ایران بازار تهران دچار حریق شد آتش بر جان تیمچه حاجب‌الدوله مروری بر ۱۰ فرمان اخیر رئیس دستگاه قضا از قاطعیت در تخریب اماکن غیرمجاز تا پیگیری وضعیت بورس رئیس‌ جمهوری در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا: نیویورک تایمز: چرا آمریکا در اوکراین سفیر ندارد؟ مذاکرات وین؛ ساعت به وقت تصمیم‌گیری بدهکاران صحنه بین‌الملل ملاقات مهم اولیانوف و مالی در زمینه مذاکرات رفع تحریم‌های ایران حماس به اعمال محدودیت برای اشتغال فلسطینیان در لبنان اعتراض کرد