قدرت ایران ذهن بایدن را آشفته کرده است!

رئیس‌جمهور امریکا آ قدر به ایران و چگونگی مهار قدرت ما فکر می‌کند که در سخنرانی سالانه‌اش در کنگره امریکا، به جای به جای به کار بردن لفظ «مردم اوکراین» از «مردم ایران» استفاده کرد.
روزنامه دیلی میل نوشته که جو بایدن رئیس‌جمهور امریکا در یک سخنرانی سالانه در کنگره با یک اشتباه لفظی «ایران» را به جای «اوکراین» به کار برد. دیلی میل به همین هم اکتفا نکرده و در ادامه نوشته: «بایدن ۷۹ ساله که پیر‌ترین رئیس‌جمهور امریکاست، موقع بروز این اشتباه، درباره حمله روسیه به اوکراین صحبت می‌کرد. او گفت: پوتین شاید بتواند کی‌یف را با تانک‌ها محاصره کند، اما هیچ وقت نمی‌تواند قلب مردم ایران را به دست بیاورد.»
موضوع جنگ روسیه و اوکراین موضوع در یک هفته اخیر، موضوع اول سیاسی جهان بوده است. امریکا هم یکی از اصلی‌ترین طرف‌های این مناقشه است. با این حال، بایدن آنقدر به ایران و قدرت ایران فکر می‌کند که ذهنش حتی از چنین موضوع مهم و اولویت‌داری به سمت ایران جهت یافته است.
در گزارش دیلی میل، درباره واکنش‌ها به گاف رئیس‌جمهور امریکا آمده است: «در شبکه‌های اجتماعی با ترند شدن «ایرانی‌ها» پس از این سخنرانی، غوغایی به پا شد.»


روزنامه ایندیپندنت نیز در این باره نوشت: «به نظر می‌رسد کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور امریکا که در این سخنرانی حضور داشت، گاف «ایرانیان» بایدن را با زیر لب زمزمه کردن «اوکراینی‌ها» اصلاح کرد. در ویدیویی تأیید نشده که پس از سخنرانی منتشر شد، روی چهره هریس، موقع پاسخی که در لحظه به این اشتباه بایدن می‌دهد، زوم شده است.»
بایدن پیش از این هم با این اشتباه‌های لفظی متعدد در سخنرانی‌هایش مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها قرار گرفته است. اما این بار عجیب است که او در میانه موضوع خاص این روز‌های دنیای سیاست، یعنی حمله روسیه به اوکراین، همچنان به ایران می‌اندیشد.