خواب خیالی خوبان عالم برای تعلیق فوتبال

گویا چالش‌سازی و بحران‌سازی خوبان عالم برای فوتبال ایران تمامی ندارد و پس از برکناری شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، نزدیکان و منصوبان رئیس سابق رو به گرا دادن به فیفا برای تعلیق فوتبال آورده‌اند. ادعای‌های داریوش مصطفوی،  رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در برنامه تلویزیونی ورزشگاه تلویزیون را هم باید در این راستا ارزیابی کرد. چند روز پس از آنکه کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای، توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل عدم رضایت از عملکرد تعلیق شد، مصطفوی که ریاست این کمیته را برعهده داشت در یک برنامه تلویزیونی نه به صورت غیرمستقیم، بلکه به صورت مستقیم از فدراسیون جهانی فوتبال خواست ایران را به دلیل دخالت نهاد‌های غیرفوتبالی تعلیق کند!
البته چنین رویکردی از مدیر پرسابقه فوتبال ایران دور از انتظار نبود، به‌خصوص که با کنار رفتن عزیزی‌خادم و افراد نزدیک به رئیس سابق از فدراسیون فوتبال، به نظر می‌رسد مصطفوی و سایر افرادی که با عزل عزیزی‌خادم از فدراسیون کنار رفته‌اند، سیاست همه یا هیچ را در پی گرفته‌اند و به دنبال این هستند که وقتی خودشان نیستند، فوتبال ملی را هم پایین بکشند و برای تعلیق زمینه‌سازی کنند.
مصطفوی با لاپوشانی تخلفات عزیزی‌خادم که سبب برکناری وی شد، با مظلوم‌نمایی به دنبال ربط دادن عزل رئیس سابق به عوامل خارج از فوتبال است و اتهاماتی را علیه نهاد‌های نظامی و حاکمیتی مطرح کرده تا جاده صاف‌کن تعلیق فوتبال ایران شود. نکته قابل تأمل نیز همراهی رسانه‌های ضدایرانی با ادعا‌های مصطفوی است، مسئله‌ای که نشان می‌دهد گویا یک تقسیم کار بین عوامل داخلی و خارجی خوبان عالم برای به زمین زدن فوتبال ایران که یکی از مایه‌های دلخوشی مردم ایران در شرایط سخت اقتصادی است، صورت گرفته است.
ادعا‌های مصطفوی که به دنبال زمینه‌سازی برای تعلیق است، در شرایطی است که عزیزی‌خادم براساس اختیارات هیئت رئیسه و براساس نص صریح اساسنامه فدراسیون فوتبال به دلیل تخلفات عدیده به صورت موقت عزل شده است، آن هم در جلسه‌ای که با نظارت ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شد و هیچ شبهه قانونی درباره نحوه برکناری رئیس سابق فدراسیون فوتبال وجود ندارد. با وجود شفاف بودن عزل عزیزی‌خادم، اما نزدیکان او با جوسازی به دنبال وارونه کردن ماجرا هستند و قصد دارند از مدیری که با انواع تخلفات کنار گذاشته شده، چهره یک مظلوم را بسازند که با فشار نهاد‌های بیرونی فوتبال عزل شده است!


مظلوم‌نمایی از عزیزی‌خادم توسط منصوبانش در شرایطی است که او لیستی طولانی از قانون‌شکنی را که سبب برکناری‌اش شد در دوران حضور به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال که به یک سال هم نرسید، دارد. از ارتباط با رمالان و جادوگران که وجهه فوتبال را در بین مردم خدشه‌دار کرد تا قرارداد با یک شرکت کمک‌داور ویدئویی که مدیران صهیونیستی داشت و از همه مهم‌تر شفاف نبودن عملکرد مالی فدراسیون فوتبال، تنها بخشی از مواردی است که سبب شد هیئت رئیسه در یک اقدام بی‌سابقه با رأی تمامی اعضا، رأی به برکناری موقت عزیزی‌خادم بدهد.
با وجود آشکار بودن دلایل عزل عزیزی‌خادم در این بین مصطفوی و سایر منصوبان رئیس سابق که با مستقر شدن تیم جدید در فدراسیون فوتبال، کنار گذاشته شده‌اند، با پیش بردن پروژه تعلیق و گرا دادن به فیفا براساس یکسری ادعاها، عملاً در حال زیر پا گذاشتن منافع ملی هستند و در این بین ابایی ندارند که فوتبال ایران را فدای منافع شخصی و باندی‌شان کنند. در این مسیر هم تعارف و پرده‌پوشی را کنار گذاشته‌اند و به صورت علنی، فیفا را برای تعلیق تحریک می‌کنند.
هرچند با توجه به روند قانونی برکناری عزیزی‌خادم، دست و پا زدن‌های مدیرانی مانند مصطفوی برای تعلیق فوتبال به جایی نخواهد رسید و آب در هاون کوبیدن است، اما به نظر می‌رسد نهاد‌های قضایی و امنیتی باید با ورود به پرونده‌سازی منصوبان رئیس سابق برای تعلیق فوتبال، با این افراد برخورد کنند تا پس از این مدیران متخلف به خودشان جرئت سنگ‌اندازی مقابل مسیر فوتبال را ندهند و منافع ملی را قربانی منافع شخصی‌شان نکنند.