وحشت مسافران در طوفان شن جنوب کشور

وزش طوفان شن در محور‌های استان‌های یزد، کرمان و اصفهان منجر به وحشت مسافران و بروز سوانح رانندگی زیادی شد.
به گزارش جوان، صبح دیروز وزش طوفان شن در بخش‌های زیادی از استان‌های یزد، کرمان و اصفهان اتفاق افتاد. آن‌طورکه شاهدان عینی گزارش داده‌اند شدت طوفان به حدی بود که شعاع دید تا چند متر کاهش پیدا کرد.
همچنین گزارش شده‌است که در اکثر جاده‌های استان یزد و کرمان ترافیک سنگینی به‌وجود آمد و سنگ‌ریزه‌های طوفان علاوه بر شکستن شیشه خودرو‌ها چند تصادف مرگبار را هم رقم زده است. سازمان هواشناسی هم وضعیت نارنجی اعلام کرد که براساس آن طوفان با سرعت بیش از ۱۱۵‌کیلومتر در حال حرکت است و تا شامگاه شنبه در این استان
پایدار است. یکی از شاهدان در جاده اردکان به نائین به خبرنگار ما گفت: ما صبح شنبه از اداره راه تلفنی استعلام گرفتیم که اعلام کردند همه راه‌های استان باز است که عازم سفر شدیم، اما در بین راه اردکان به نائین گرفتار طوفان شدیم. وی ادامه داد: طوفان شن که با سرعت زیادی در حال حرکت است ناگهان هوا را تاریک کرد که مأموران پلیس جاده را بستند و ما را در مسجد بین راهی همراه تعداد زیادی راننده گرفتار شده اسکان دادند. طوفان شن ترافیکی عجیب و غریبی را در جاده‌ها به‌وجود آورده است، سنگ‌ریزه‌هایی که به طرف خودرو‌ها پرتاب می‌شوند، شیشه‌های تعداد زیادی از خودرو‌ها را شکسته است. وی در پایان گفت: در همین مکانی که ما اسکان داریم طوفان شن منبع آب این روستا را واژگون کرد و باعث قطع آب روستا شد. علاوه بر خسارت ها‌ی زیاد به خودرو‌ها، باعث چندین تصادف هم شد.