سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داد ارائه طرح دو فوریتی مقابله با اقدامات سنای آمریکا در جلسه امروز مجلس

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح قانونی مقابله با اقدامات خصمانه سنای آمریکا با قید دو فوریت در جلسه علنی یکشنبه مجلس بررسی می‌شود. این طرح، طرحی مادر در مقابله با رفتار خصمانه و کینه‌توزانه آمریکایی‌هاست.
سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: طرح قانونی مقابله با اقدامات خصمانه سنای آمریکا یکشنبه با قید دو فوریت به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود و به احتمال زیاد به دلیل دو فوریتی بودن در همین جلسه بررسی می‌شود. وی افزود: بر اساس قانون، اگر دو فوریت این طرح رای بیاورد، باید ظرف 24 ساعت، این طرح در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی شود از این رو در صورت تصویب دو فوریت این طرح در جلسه یکشنبه مجلس، ما عصر یکشنبه این طرح را در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی می‌کنیم. نقوی حسینی یادآور شد: پس از بررسی این طرح در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، کلیات و جزئیات آن در جلسه روز سه‌شنبه مجلس بررسی می‌شود.
نماینده مردم ورامین در مجلس گفت: این طرح تلاش کرده یک طرح مادر برای تحریم علیه آمریکایی‌ها باشد، همان طوری که آنان طرح مادر در تحریم ایران تهیه کرده‌اند و این طرح تجمیعی از مصوبات قبلی مجلس شورای اسلامی نسبت به اقدامات آمریکایی‌هاست. وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها همچنان به رفتار خصمانه، کینه‌توزانه و دشمنانه علیه ملت ما ادامه می‌دهند. مصوبه آنان در مبارزه با اقدامات ثبات‌زای ایران که در واقع یک مصوبه عادی نیست، این مصوبه مادر تحریم‌هاست و تحریم‌های جدید علیه ایران ایجاد می‌کند، گزارش‌هایی که در آن پیش‌بینی شده می‌تواند منجر به تحریم‌های بیشتر شود یعنی دیگر بر اساس آن نیاز به مصوبه جدید نیست و قانون مادر است. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با این دشمنی‌های آمریکا این طرح را تهیه کرده است.
گفتنی است، کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا چهارم خردادماه سال جاری، طرح اعمال تحریم‌های گسترده غیرهسته‌ای علیه ایران موسوم به «قانون مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران- 2017» را (با 18 رای موافق در برابر 3 رای مخالف) تصویب کرد. به ادعای کنگره، آمریکا در طرح موسوم به S_722، اعمال تحریم‌ها علیه ایران به سبب برنامه موشکی بالستیک این کشور، ادعای حمایت از فعالیت‌های تروریستی بین‌المللی و همچنین ادعای نقض حقوق‌بشر و موارد دیگر مدنظر قرار گرفته است. علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ٢١ خرداد مجلس از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواست تا طرح مقابله با اقدام اخیر سنا را آماده کند. همچنین سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل در نشستی توجیهی که روز پنجشنبه به منظور بررسی اجرای قطعنامه 2231 برگزار شد، ضمن تاکید برلزوم حفظ برجام به عنوان سندی چندجانبه و دستاوردی تاریخی، از همه
دولت های عضو خواستند به اجرای کامل تعهداتشان وفق این برنامه اقدام ادامه دهند. در این نشست، نماینده آمریکا بیان داشت که برجام را در دست بررسی دارد و تا اتمام بررسی‌هایش به آن متعهد باقی خواهد ماند و در عین حال وی برای سرپوش گذاردن بر شکست های منطقه ای دولت متبوعش طی اظهاراتی مداخله جویانه، اتهاماتی واهی در مورد نقش منطقه ای ایران مطرح کرد. در مقابل، تعداد زیادی از اعضای شورای امنیت، آلمان و نماینده اتحادیه اروپایی که در این نشست حاضر بودند، پایبندی ایران به تعهداتش براساس برجام را ستودند و خواهان تداوم حمایت جامعه بین‌المللی از توافق تاریخی مذکور شدند.
سایر اخبار این روزنامه
در نشست خبری مشترک معصومه ابتکار و نماینده سازمان ملل در ایران مطرح شد آزادسازی موصل بابی تازه برای مقابله جدی‌تر با گرد و غبار «ابتکار» تفاوت نگاه اصولگرایان و اصلاح‌طلبان به جدال‌های کلامی اخیر این دو جریان را بررسی می‌کند پراید واقعا تا پایان سال 97 از چرخه تولید خارج می شود؟ حکایت تکراری پایان ارابه های مرگ جلال خوشچهره برد «دیپلماسی تعامل» در اجلاس نیویورک دو دفتر دیپلماتیک ایران در خجند تاجیکستان تعطیل شد تهران- دوشنبه؛خیلی دور،خیلی نزدیک جریمه 50 هزار تومانی تا مصادره اموال درانتظار تولید کنندگان ماری‌جوانا خار این «گُل » دودش است! انجمن صنفی مترجمان تهران، دوره آموزش ترجمه برگزار می‌کند صید مترجم از کلاس از درس! دادستان کل کشور در نشست خبری مطرح کرد دستگاه قضائی با اهانت به رئیس جمهوری برخورد قاطع می کند محمد درودیان در گفت‌وگو با «ابتکار» از اعتبار اسناد تاریخی می‌گوید مورخ، مهم‌تر از سند تاریخی اسحاق جهانگیری: برخی نمی‌توانند عصبانیت خود را از رای مردم نادیده بگیرند لنگ لنگان اما ثابت قدم آیت‌الله مکارم شیرازی: بیان مطالب توهین آمیز و تفرقه‌افکن زشت و ناپسند است سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داد ارائه طرح دو فوریتی مقابله با اقدامات سنای آمریکا در جلسه امروز مجلس چشم‌انداز عراق پس از داعش