اسکوچیچ قطعاً مربی تیم ملی در جام‌جهانی است

فدراسیون هم به سهم خود بابت اتفاقات تلخ مشهد عذرخواهی می‌کند
حمایت‌های دولت از تیم ملی فوتبال در مرحله انتخابی بی‌سابقه بود

محمدمحمدی سدهی/ تمامی ارکان فدراسیون فوتبال در مقطع حساسی قرار دارند. فدراسیونی که از یک سو باید برای حضور تیم ملی در جام جهانی برنامه‌ریزی و از سوی دیگر باید تکلیف عزل دائم شهاب‌الدین عزیزی خادم را مشخص کند. علاوه بر این آخرین بازی تیم ملی در مرحله انتخابی جام جهانی با لبنان در مشهد برگزار شد؛ دیداری که با برخی از حواشی همراه بود و حالا حتی دولت و شخص رئیس‌جمهور هم نسبت به اتفاقات مشهد واکنش نشان داده اند و همچنین مقرر شده با مسببان این اتفاق تلخ برخورد جدی شود.


بهرام رضاییان، عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص اتفاقات ورزشگاه مشهد به خبرنگار «ایران» گفت:‌«من در روز بازی در مشهد نبودم که ببینم چه اتفاقاتی در این بازی رخ داده است. زمانی که این شهر را برای میزبانی بازی ایران و لبنان انتخاب کردیم فکر می‌کردیم به خاطر شرایط کرونا بازی بدون تماشاگر برگزار می‌شود که البته این اتفاق نیفتاد و بازی با حضور هواداران برگزار شد و این موضوع خوشحال کننده بود اما از سوی دیگر اتفاقات مشهد ناراحت کننده بود و نباید آن حواشی اتفاق می‌افتاد.»
او در پاسخ به این سؤال که واکنش فدراسیون فوتبال به حواشی رخ داده در بازی با لبنان چیست؟ افزود: ‌«فدراسیون فوتبال هم از این اتفاق بسیار ناراحت است و ما هم به سهم خودمان بابت این اتفاقات تلخ عذرخواهی می‌کنیم. فدراسیون فوتبال هم در حال بررسی اتفاقات و حواشی بازی با لبنان است. همه از این موضوع ناراحت هستند؛ از ریاست محترم جمهور گرفته تا چهره‌های ورزشی که واکنش‌هایی نسبت به این اتفاق تلخ داشتند. امیدواریم که دیگر شاهد تکرار چنین اتفاقاتی در فوتبال و هیچ کدام از حوزه‌های ورزشی نباشیم.» عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد اینکه چرا با وجود فروش بلیت به خانم‌ها، اجازه حضور آنها در ورزشگاه داده نشد؟ عنوان کرد: «حقیقتا من در جریان این موضوع نیستم اما همانگونه که گفتم فدراسیون فوتبال هم به نوبه خود در حال بررسی اتفاقات است و امیدواریم که با مسببان اصلی این اتفاق برخورد جدی شود تا دیگر شاهد اتفاقات این چنینی نباشیم. دولت به جد پیگیر موضوع است و ما هم در حال بررسی اتفاقات مشهد هستیم.»
رضاییان در خصوص دیدار دوشنبه شب میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال با امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه برای حمایت همه جانبه از تیم ملی تصریح کرد:‌«دولت سیزدهم همیشه از فوتبال حمایت کرده است و این باعث خوشحالی فدراسیون فوتبال است. شخص معاون اول رئیس جمهور، مجلس شورای اسلامی و وزیر ورزش در مرحله انتخابی بخوبی از فوتبال ملی حمایت کرده‌اند و این حمایت‌ها بی‌سابقه بود. البته تیم ملی در ابتدای راه است و امیدوارم که این حمایت‌ها همچنان از سوی دولت ادامه داشته باشد و ما بتوانیم از طریق دیپلماسی تدارکات خوبی برای تیم ملی در نظر بگیریم.»
او در خصوص رقبای تیم ملی در جام جهانی افزود:‌«با رقبای سرسختی همگروه شده‌ایم. فوتبال است و نمی‌توان در خصوص آینده صحبت کرد اما با بازیکنان و کادر خوبی که در اختیار داریم، امیدواریم که تیم ملی بتواند در جام جهانی نتیجه بگیرد و برای اولین بار از گروه خود صعود کند. صعود زودهنگام تیم ملی به جام جهانی نشان دهنده قابلیت‌های بالای این تیم است البته باید با تیم‌های خوشنام فوتبال دنیا بازی کنیم و با تدارک خوب به قطر برویم.»
رضاییان در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است جلسه‌ای در فدراسیون فوتبال برای برگزاری اردوها و آماده‌سازی هرچه بهتر تیم ملی برگزار شود؟ افزود:‌«فکر می‌کنم تا روز پنجشنبه هیأت رئیسه جلسه‌ای تشکیل بدهد و در این جلسه در خصوص اردوها و برنامه‌های تیم ملی صحبت خواهیم کرد. تلاش همه بر این است که تیم ملی به بهترین نحو برای حضور در جام جهانی قطر آماده شود.»
فدراسیون فوتبال در این مقطع حساس به‌صورت سرپرستی اداره می‌شود و برخی‌ها معتقدند که این موضوع ممکن است به روند آماده‌سازی تیم ملی ضربه بزند. رضاییان در این خصوص گفت:‌«این درست است که ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال است اما او اختیارات ریاست فدراسیون را داراست و از تمامی ظرفیت‌ها برای بهتر اداره شدن فدراسیون فوتبال استفاده می‌کند. ماجدی فردی است که سال‌ها در زمین فوتبال برای ایران زحمت کشیده و حالا به‌عنوان سرپرست تمام تلاش خود را می‌کند تا به بهترین نحو کارها پیش برود.»
او در خصوص برگزاری جلسه عزل دائم شهاب‌الدین عزیزی خادم افزود:‌«10 خردادماه مجمع فدراسیون فوتبال تشکیل جلسه می‌دهد و مطمئن هستیم که اعضای مجمع بهترین تصمیم را در این خصوص خواهند گرفت. مجمع فدراسیون فوتبال بزرگترین رکن فدراسیون فوتبال است و همه می‌دانند که تلاش اعضای مجمع این است که فدراسیون به بهترین نحو ممکن اداره شود.»
در این شرایط صحبت‌هایی در خصوص تغییر سرمربی تیم ملی مطرح می‌شود و برخی از بزرگان فوتبال اعتقاد دارند که باید فردی بزرگتر از دراگان اسکوچیچ هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد. رضاییان در خصوص این صحبت‌ها این گونه واکنش نشان داد: ‌«اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال قرارداد دارد و سرمربی تیم ملی است. قطعاً او در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی خواهد نشست. تیم ملی شرایط خوبی نداشت و در شرایط بحرانی این تیم به اسکوچیچ رسید و او توانست یک صعود زودهنگام با تیم ملی داشته باشد.»

بــــرش
این عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص رقبای تیم ملی در جام جهانی گفت:‌:‌«باید تلاش کنیم تا تیم ملی در قطر نتیجه‌ای تاریخی کسب کند، هرچند این کار بسیار سختی است اما می‌توان با یک برنامه‌ریزی خوب تیم ملی را برای حضور موفق در جام جهانی قطر آماده کرد. نباید فکر کنیم که در قرعه خوب یا بدی قرار گرفتیم باید تلاش کنیم تا به هدف‌مان برسیم. البته دلگرمی‌مان در این مسیر سخت حمایت‌های بی‌دریغ دولت است.»