راست گرایان افراطی جسور شدند راه دشوار ماکرون در صورت پیروزی در انتخابات فرانسه

رئیس‌جمهور فعلی فرانسه در صورتی که بتواند در دور دوم انتخابات پیروز شود باز هم راه دشواری برای جلب نظر شهروندان کشورش پیش رو خواهد داشت.
به گزارش تسنیم، پایگاه «فارن‌افرز» در یک گزارش تحلیلی به مسئله انتخابات فرانسه پرداخته و با اشاره به اینکه نتایج آرا «امانوئل ماکرون»، رئیس‌ جمهوری فعلی فرانسه به رقیب راست‌گرای او «مارین لوپن» نزدیک بوده نوشته که ماکرون در صورت پیروزی در دور دوم انتخابات، راه دشواری پیش رو دارد.
نشریه فارن‌افرز نوشته است: «تا چندی پیش، به نظر می‌رسید جنگ در اوکراین پیروزی رئیس‌جمهور امانوئل ماکرون در فرانسه و باقی ماندن او در قدرت برای یک دور دیگر را تضمین کرده است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند رای‌دهندگان فرانسه به او برای مدیریت بحران اعتماد دارند. دو هفته بعد از آنکه ولادیمیر پوتین به اوکراین حمله کرد ماکرون از حمایت 31 درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی برخوردار شد، در حالی که حمایت از مارین لوپن، کاندیدای حزب راست افراطی بعد از او 18 درصد بود. آخرین بار، بیش از سه دهه قبل‌تر بود که که یک کاندیدا در آستانه انتخابات تا این حد از رقیبش فاصله داشت.»
فارن‌افرز تصریح کرده که ظرف چند هفته همه چیز برای ماکرون عوض شده. با آنکه در دور نخست انتخابات که روز 10 آوریل برگزار شد ماکرون بیشترین آرا را از آن خودش کرد، اما مارین لوپن که در سال 2017 متحمل شکست سنگینی از ماکرون شده بود عملکرد قدرتمندانه‌ای داشت تا نگاهش به دور دوم انتخابات در 24 آوریل امیدوارانه‌تر شود.


طبق تحلیل این نشریه، «رقابت انتخاباتی سال 2022 شباهتی به سال 2017 ندارد. برداشت‌ها از دو نامزد تغییر کرده‌اند. عملگرایی ماکرون اکنون فرصت‌طلبی دانسته می‌شود. علاوه بر این، مارین لوپن هم برداشت‌ها از خودش را بهبود بخشیده و دیگر همانند گذشته، ترس ایجاد نمی‌کند. از طرف دیگر، از آنجا که احزاب سیاسی راست‌گرا و چپ‌گرا از حمایتی برخوردار نیستند مردم فرانسه به دیدگاه‌های کاملاً داد و ستد وار روی آوره‌اند. آنها انتظار دارند هر نامزدی که به او رای می‌دهند در معیشت‌شان تفاوت ایجاد کند. بسیاری از رای‌دهندگان که از ماکرون مایوس هستند و ترسشان از لوپن را ریخته‌اند ممکن است راه کناره گرفتن را انتخاب کنند.»
بنابراین، یکی از چالش‌های ماکرون این است که رای‌دهندگان را مجاب کند به جای رای ندادن پای صندوق‌های رای بیایند و به او رای بدهند. به همین دلیل ، ماکرون نمی‌تواند فقط روی به دست آوردن آرای کسانی که از راست‌گرایان افراطی متنفرند حساب کند. او باید نشان دهد که رای دادن به او باعث ایجاد تغییراتی محسوس در شیوه حکمرانی‌اش خواهد شد.
با این حال، او راه سختی در این مسیر در پیش رو دارد. فارن‌افرز می‌نویسد: «نتایج یک نظرسنجی توسط موسسه ایپسوس-سوپرا که از رای‌دهندگان فرانسوی انجام شده نشان می‌دهد که تنها 27 درصد می‌گویند که ماکرون مشکلات آنها را می‌فهمد، در حالی که این رقم برای لوپن 46 درصد است. اواخر تبلیغات انتخاباتی، یک خبر جنجالی موجب شد نارضایتی‌های عمومی از ماکرون بیشتر شوند: سنای فرانسه گزارشی درباره استفاده دولت ماکرون از شرکت‌های مشاوره‌ای از جمله شرکت مک‌کینزی منتشر کرد.
اندکی بعدتر، دادستان کل فرانسه اعلام کرد که تحقیقاتی را درباره اینکه آیا این شرکت در پولشویی و فرار مالیاتی نقش داشته یا خیر آغاز کرده است. ارتباط این مسائل به ماکرون در بدترین حالت تنها مبتنی بر حدس و گمان است اما این خبر موجب شد دیدگاه‌های عموم مردم درباره اینکه ماکرون یک نخبه دور از دسترس است تقویت شود.»
ماموریت ماکرون تا حد زیادی این نیست که نشان دهد که سرنوشت اروپا و دنیا به انتخاب مجدد او بستگی دارد بلکه او باید نشان دهد که مشقت‌ها و نگرانی‌های روزمره مردم فرانسه را درک می‌کند. فارن‌افرز می‌نویسد: «ماکرون حتی اگر دوباره انتخاب شود، راه آسانی برای ادامه مسیر نخواهد داشت. راست‌گرایان افراطی احتمالاً روز 24 آوریل بهترین نمایش از خودشان را ارائه خواهند داد و این امر موجب خواهد شد طرفداران این گروه قبل از انتخابات مجلس در ماه ژوئن جسور شوند.»
فارن‌افرز احتمال بروز تظاهرات‌های خیابانی را زیاد دانسته و نوشه است: «ماکرون اگر بتواند این ماجرا را مدیریت کند بایستی به رای‌دهندگان حوزه انتخاباتی‌اش پاسخگو باشد و خودش را به رای‌دهندگان طبقه کارگر، جوانان و فعالان حوزه عدالت اجتماعی نزدیک کند. او بایستی به طریقی بی‌سابقه اجماع ایجاد کند.
سایر اخبار این روزنامه
صادرات فرهنگی چگونه می‌تواند بر درآمد ارزی یک کشور اثر بگذارد؟ از بی‌تی‌اس تا سهم فراموش‌شده فرهنگ ایرانی ژوبین صفاری فاصله عمیق با درد مردم سخنگوی دولت در نشست خبری دلایل پشت پرده گرانی‌ها را توضیح داد گرانی به ارث رسیده از گذشته وضعیت بازار مسکن همچنان مبهم است پیش فروش یا جیب بُری؟ وزیر اقتصاد تشریح کرد حذف تدریجی ارز ۴۲۰۰ همه چیز درباره باشگاه بدنسازی لاکچری خبرساز! از شهریه ۳۲۰ میلیونی تا سرو خاویار آیا شریف یخ روابط بین هند و پاکستان را آب می‌کند؟ جامو و کشمیر؛ مساله اصلی دهلی‌نو و اسلام‌آباد انفجار در غرب کابل؛دست‌کم ۲۷دانش‌آموز در یک انفجار شهید شدند حمله به دانش در سرزمین خسته فرمانده کل سپاه در دیدار با امیر سرلشکر موسوی: دشمن از وحدت بین ارتش و سپاه بیمناک و عصبانی است راست گرایان افراطی جسور شدند راه دشوار ماکرون در صورت پیروزی در انتخابات فرانسه تحلیل شبکه چینی سی‌جی‌تی‌ان: بن‌بست در وین و ناآرامی در قدس دو دلیل آشکار شکست سیاست بایدن در خاورمیانه آموزش نادرست زبان فارسی در مدارس ما یونان، نفت‌کش روسیه را توقیف کرد با «اسکو» ‌تا ۱۴۰۲