حق نداریم بدون ادله کافی‌کسی را احضار یا جلب کنیم

آرمان: همایش سراسری قوه قضائیه به‌مناسبت هفته قوه قضائیه صبح دیروز با حضور سران قوا و مسئولان عالی‌رتبه قضائی در سالن اجلاس سران برگزار شد. در این همایش هر یک از سران قوا موضوعاتی را برجسته کردند که متناسب با محتوای نشست بود، چنان‌که رئیس‌جمهور بر لزوم توجه به قوانین تاکید کرد؛ رئیس قوه قضائیه به برنامه‌های دشمن برای سلب امنیت اشاره کرد و رئیس مجلس هم نسبت به سوءاستفاده دشمنان هشدار داد. دیروز روسای قوا با لبخند در کنار هم نشستند تا خط بطلانی بر حاشیه‌‌سازی‌های دشمنان که ‌درصدد القای اختلاف میان روسای قوه هستند کشیده شود.
حق نداریم بدون ادله کافی کسی را احضار و جلب کنیم
رئیس‌جمهور در همایش سراسری قوه قضائیه با تاکید بر اینکه شهید بهشتی در برابر اتهامات، صبر را خسته کرد و مظلوم‌ترین شخصیت انقلاب بود، اظهار داشت: شهید آیت‌ا... دکتر بهشتی در مقابل همه توهین‌ها و تهدیدها، صبر و سعه صدر از خود نشان داد و به ما آموخت که هر چیزی را برای استحکام نظام و انقلاب اسلامی به راحتی تحمل کنیم و بدانیم اگر کسی اخلاص داشت و برای خدا تلاش کرد هرقدر هم شرایط دشوارتر باشد، بی‌تردید خداوند اجر و مزد بیشتری به ما عطا خواهد کرد. حسن روحانی با اشاره به آخرین ملاقات خود با آیت‌ا... شهید بهشتی، خاطرنشان کرد: آخرین‌باری که ایشان را از نزدیک ملاقات کردم، به من گفت که چند ماه پیش برای تقدیم استعفایم خدمت امام(ره) رفته بودم و وقتی محضر امام در اتاقی نشسته بودیم جمعیت زیادی در حسینیه اجتماع کرده بودند و برای امام راحل شعار می‌دادند، امام خطاب به من فرمود آقای بهشتی می‌بینی مردم در حسینیه چه می‌گویند و سپس افزود: فلانی اگر همه مردم ایران شعارشان درود بر خمینی یا مثلا ضد این باشد، برای من هیچ ‌تفاوتی نمی‌کند. سپس مرحوم بهشتی گفت وقتی آن جمله را از امام شنیدم دیگر خجالت کشیدم که مساله استعفایم را مطرح کنم. وی با بیان اینکه تحریم هم مثل جنگ، سختی‌های خودش را دارد، اظهار داشت: عبور از اینها ایستادگی و مقاومت می‌خواهد و در همه این مراحل این مردم بودند که ایستادند و پشت نظام را خالی نکردند. دکتر روحانی تصریح کرد: رفع آثار جنگ و تحریم به سال‌ها زمان نیاز دارد. امروز و به تعبیر دقیق‌تر از آغاز دولت یازدهم، در شرایطی هستیم که می‌توانیم بگوییم اگر همه دست‌به‌دست هم بدهیم و اگر نگذاریم توطئه دیگران کارگر بیفتد، می‌توانیم تا پایان قرن و در آستانه ورود به قرن جدید تا حد زیادی مشکلات گذشته را حل‌وفصل کنیم.
عده‌ای تازه کلمه رکود را یاد گرفته‌اند!


رئیس‌جمهور با بیان اینکه حل‌وفصل مشکلات مطلوب بدخواهان و دشمنان انقلاب نیست، خاطرنشان کرد: آنها هر روز داستانی برای ما می‌سازند و از هر داستانی سریالی را برای ما تولید می‌کنند و سریالی پشت سریالی دیگر، تا ذهن و فکر ما از مسائل اصلی جدا شده و مشغول مسائل فرعی شویم. روحانی اظهار داشت: امروز برخی از رکود می‌گویند، اشکال ندارد، اما آن‌روز که رشد اقتصادی منهای 8/6 داشتیم، چطور از بیان و سایت‌های اینها و از رسانه ملی کمتر کلمه رکود را می‌شنیدیم و حالا که از رکود عبور کردیم، عده‌ای تازه کلمه رکود را یاد گرفته‌اند. روحانی با اشاره به اینکه هنوز شرایط ما خوب و ایده‌آل نیست، رونق اقتصادی کافی نداریم و نرخ ایجاد اشتغال ما با حد مطلوب فاصله دارد، خاطرنشان کرد: در این شرایط چه می‌توانیم بکنیم. اگر اعتماد مردم نسبت به دولت یا خدای‌ناکرده به نظام سست یا کم شود و مردم در تردید قرار گیرند، نمی‌توانیم از مشکلات عبور کنیم. مردم باید به دولت، به معنای خاص و عام کلمه اعتماد داشته باشند. علت اینکه توانستیم در 4 سال گذشته قیمت ارز را نسبتا متعادل نگه داریم، به خاطر اعتماد مردم به دولت بود.
ادامه در صفحه6