تظاهرات سراسري در امريکا براي استيضاح ترامپ

معترضان در خيابان‌هاي لس‌آنجلس با سر دادن شعار شعارهاي «مرگ‌، مرگ، مرگ بر ترامپ» و «زنده‌باد، زنده‌باد، زنده‌باد مردم» سر دادند و از کنگره خواستند رئيس‌جمهوري امريکا را استيضاح کند.  به گزارش ايسنا، به نوشته روزنامه لس‌آنجلس تايمز، اين اعتراضات مسالمت‌آميز يکي از دهها اعتراضاتي بود که يک‌شنبه در سراسر امريکا برگزار شد و در آن مردم نارضايتي خودشان را از عملکرد دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوري امريکا و کاخ سفيد بيان کردند.  يکي از معترضان در ميدان پرشينگ لس‌آنجلس گفت: «هر صبح که بيدار مي‌شوم، يک مسئله‌اي وحشتناک‌تر از روز گذشته رخ داده است. هفته گذشته از شنيدن پيشنهاد جمهوريخواهان براي قطع ميلياردها دلار از اعتبارات برنامه بهداشت و درمان شوکه شدم و برخي از دوستانم حالشان بد شد.» يکي ديگر از معترضان هم پلاکاردي را با نوشته «ما رهبر مي‌خواهيم نه توئيت‌باز» حمل مي‌کرد. گروهي از معترضان هم نوشته‌ «عروسک فاسد غيرقانوني» در دست داشتند.  معترضان همچنين نمادي در دست داشتند که صورت ترامپ را روي بدن يک کودک نشان مي‌داد و روي آن کلمه «استيضاح» نوشته شده بود.   اعتراضات ضددولتي مشابهي در ساير شهرها از جمله شيکاگو، نيويورک و واشنگتن برگزار شد. «راهپيمايي استيضاح» در لس‌آنجلس با سخنراني‌هاي ضدترامپ به پايان رسيد. يکي از سخنران‌ها برد شرمن، نماينده دموکرات مجلس نمايندگان امريکا بود. او گفت: «اکنون بايد اقدامي براي حفاظت از کشورمان در مقابل سوءاستفاده از قدرت انجام دهيم.» معترضان هم با تشويق او شعار «زنداني‌اش کنيد» سر دادند.  اين قانونگذار دموکرات از ساير اعضاي کنگره هم خواست تا از تلاش‌ها براي استيضاح رئيس‌جمهوري امريکا حمايت کنند. او تأکيد کرد، شهادت جيمز کومي، رئيس اخراجي اف‌بي‌آي ثابت مي‌کند که ترامپ مرتکب «قصور فدرالي» شده است. همزمان با تظاهرات حاميان اجراي استيضاح ترامپ، گروهي متشکل از حدود 50 نفر از مخالفان تظاهرات عليه ترامپ نيز حضور داشتند که تحقيقات جاري درباره تباني احتمالي ميان اعضاي ستاد انتخاباتي ترامپ با روسيه در جريان انتخابات رياست جمهوري را رد کردند.   ديوانه بهتر از احمق!تعدادي از حاميان ترامپ در پياده‌رو نزديک اداره پليس لس‌آنجلس تجمع کردند. بسياري از آنها پرچم‌هاي امريکا را روي شانه يا دور گردنشان انداخته بودند. يکي از حاميان ترامپ هم پلاکاردي با نوشته «ترامپ ۲۰۲۰: ديوانه بهتر از احمق است» در دست داشت.  حاميان ترامپ خطاب به معترضان رئيس‌جمهور امريکا فرياد «شما جعلي هستيد» سر مي‌دادند.  علاوه بر لس‌آنجلس، تظاهرات مشابه ديگري با اعلام حمايت از استيضاح ترامپ در چندين شهر ديگر امريکا از جمله شيکاگو، نيويورک و واشنگتن برگزار شد.
  واکنش‌ها به توئيت خشونت‌آميز تنش‌ها ميان رسانه‌ها و رئيس‌جمهور امريکا بعد از آنکه ترامپ ويدئويي در توئيترش از جدال خود با فردي با لوگوي سي‌ان‌ان روي سرش منتشر کرد، افزايش يافته و گروه‌هاي رسانه‌اي و سياستمداران امريکا اين توئيت را محکوم و بسياري وي را به ترويج خشوت متهم کردند.
به گزارش روزنامه اينديپندنت، شبکه سي‌ان‌ان ترامپ را متهم کرد به اينکه «رفتار بچگانه دون شأن رئيس‌جمهور» انجام داده است.  ترامپ در اين ويدئو که متعلق به گذشته و در حاشيه يک مسابقه کشتي کج است، خودش را در حالي نشان مي‌دهد که فردي با لوگوي سي‌ان‌ان سرش را محکم به زمين مي‌زند.   سي‌ان‌ان روز يک‌شنبه گزارش داد: دونالد ترامپ به جاي آنکه خودش را براي سفر خارجي خود و اولين ملاقاتش با ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهور روسيه و همچنين تعامل با کره شمالي و کار روي لايحه بهداشت و درمان آماده کند، دست به رفتارهاي بچگانه دون شأن رياست جمهوري مي‌زند.  دين باکت، دبير اجرايي نيويورک تايمز هم اين واکنش ترامپ را «ناشايست» خواند و آني لووري، يک روزنامه‌نگار مجله آتلانتيک هم توئيت کرد: من به شکلي کاملاً جدي وحشت دارم که يک خبرنگار که شايد يکي از انبوه خبرنگاران سياسي مورد علاقه و شناخت من باشد در نهايت بميرد.  بروس براون، دبير اجرايي کميته آزادي مطبوعات خبرنگاران در ويدئويي گفت: تهديد خشونت فيزيکي عليه خبرنگاران و توئيت جنجالي ترامپ در سطح دفتر رياست جمهوري نيست.  بيل کريستول، يک مفسر محافظه‌کار و دبير نشريه ويکلي استاندارد اين اقدامات ترامپ را به رفتاري که باعث سقوط امپراتوري روم شد، مشابه دانست.  وي در توئيتي نوشت: ما با سرعتي بالاتر از روم باستان در حال رفتن به پرتگاه سقوط هستيم و سقوطي که روم طي چند قرن به آن رسيد ما در حال رسيدن طي چند ماه هستيم. هم جمهوريخواهان و هم دموکرات‌ها پست‌هاي اخير ترامپ را مبتذل و تبعيض‌آميز توصيف کردند.  جان کاسيچ، فرماندار اوهايو گفت اميدوار است خانواده ترامپ با او حرف بزند و به او بگويد ديگر بس است.