پویش «هدیه اسباب‌بازی» اتفاقی خوب در روز‌های سخت

باخبر شدم پویشی با عنوان «هدیه اسباب‌بازی» راه افتاده است. این اتفاق خوب از چند جهت مرا خوشحال کرد؛ اول اینکه دیدم می‌تواند به بچه‌های نسل امروز یادآوری کند بیشتر مهربان باشند، هوای بقیه آدم‌ها را داشته باشند و تنها به فکر خودشان نباشند، چون شکل زندگی آنقدر عوض شده که نسل جدید نیاز دارد یاد بگیرد که به محیط اطرافش و اوضاع بقیه آدم‌ها هم توجه داشته باشد و بداند همه در کنار هم می‌توانیم خوشبخت باشیم.
مورد دیگر این است که در شرایط اقتصادی خوبی نیستیم. این روزها، چه اشک‌هایی که از سر نداری و رنج بر زمین آرزو ریخته می‌شود و چه دل‌های نازکی که از سر اضطرار و ناراحتی شکسته می‌گردد! همه در این روز‌ها باید برای بهتر شدن حال جامعه تلاش کنیم. همه و همه باید در مسیر یک تکان فکر و اندیشه و به امید یک حرکت خداجویانه و مهرورزانه از سوی نیکوکاران باشیم که در موارد زیادی هم نیکان روزگار آن را رقم می‌زنند و ما هم باید همراهی‌شان کنیم.
انسان در سایه احسان و بخشش به دیگران، باری هرچند ناچیز از روی دوش آنان برمی‌دارد و دل آن‌ها را شاد و مسرور می‌سازد و ضمن افزودن احساس زندگی در دیگری، احساس زنده بودن را در خود بارورتر می‌سازد. یکی از اهداف اسلام این است که اختلافات غیرعادلانه‌ای که در اثر بی‌عدالتی‌های اجتماعی در میان طبقه غنی و ضعیف پیدا می‌شود از بین برود و سطح زندگی کسانی که نمی‌توانند نیازمندی‌های زندگی خود را بدون کمک دیگران رفع کنند، ارتقا یابد و حداقل لوازم زندگی را داشته باشند. نباید تصور کرد که پاداش انفاق تنها جنبه اخروی دارد، بلکه در همین دنیا نیز به سود انفاق‌کنندگان است، هم از جنبه معنوی و هم از جنبه مادی.
اینکه در اقدامی خداپسندانه، عده‌ای با فراهم کردن اسباب‌بازی برای کودکان محروم در روز عید غدیر حال بهتری به جامعه می‌دهند و دل همه را شاد می‌کنند، اتفاقی است که باید به عواملش دستمریزاد گفت. این حرکت آنقدر زیباست که باید گفت عوامل آن در مرکز موسیقی مأوای دنیا و آخرت را برای خود خریده‌اند و باید دستشان را بوسید. بخشش، مهربانی و تلاش برای داشتن دنیایی بهتر همه در مرام مولایمان علی (ع) است و چه روزی بهتر از غدیر برای این یادآوری نیکو.


همه همراه شویم با این پویش، هم امروز را زیباتر کنیم و هم برای بهتر شدن فردایمان قدمی برداریم.
*خواننده سرود‌های انقلابی