خطیب موقت نماز جمعه تهران: باید از ریختن آبروی یکدیگر پرهیز کنیم

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه باید از ریختن آبروی یکدیگر پرهیز کنیم، بر این نکته که باید در راستای نشاط و پویایی مردم و جامعه حرکت کنیم، تاکید کرد.
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلیمن کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران در نماز جمعه امروز در خطبه اول خود با تبریک فرارسیدن عید غدیر و اهمیت آن اظهار کرد: مسئله غدیر مسئله استثنایی تاریخ بشر و در واقع نقطه عطف است.
وی با اشاره به اهمیت موضوع ولایت و نقش آن در حفاظت از دین و بقای آن افزود: ولایت نقش بسیار مهمی در تبین حقایق دینی دارد و اگر نبود امکان تحریف دین و یا کم و زیاد شدن آن وجود داشت. ولایت الگویی برای زندگی و حکمرانی توحیدی و اسلامی است.
خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به اهمیت مسئله حجاب و عفاف گفت: در این ارتباط در قران سوره مبارکه نور و احزاب تکلیف بانوان را مشخص کرده است و شما مسلمانی را پیدا نمی‌کنید که آشنا با قرآن و منکر وجود حجاب و عفاف باشد.


وی با بیان اینکه عفاف و حجاب از ضروریات دین است و همه بانوان در این زمینه مکلف هستند گفت: بانوانی که بعضا در جامعه ما در ارتباط با موضوع عفاف و حجاب بعضا بی مبالاتی می کنند چند دسته هستند؛ یکسری از این خواهران خوش ذات هستند، اعتقاد دارند، اهل نذر و نیاز و کمک های مومنانه هستند و در این عرصه عقب نمی‌مانند و من بعضا می گویم که برخی از آنها شاید در روز قیامت از ما جلو بیفتند و در نظرسنجی که بین آنها شده بیش از ۷۰ درصد آنها اعتقاد دارند که کارشان در این زمینه قشنگ نیست و بدحجابی و بی حجابی با اعتقادات آنها ناسازگار است، ولی بعضا در محیط بد قرار گرفته اند.
صدیقی با تاکید براینکه خواست قاطبه مردم ایران حفظ حجاب در تمام ادوار و اعصارها است، ادامه داد: حجاب برای بانوان یک کرامت، یک شرافت و یک ارزش است قاطبه بانوان ما رعایت حجاب و عفاف را افتخار و آن را ارزش و کرامت می دانند من در یک خطبه در نماز جمعه گفتم که حجاب بانوان مثل لباس روحانیت است و خودش تبلیغ دین است.
امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در ارتباط با موضوع عفاف و حجاب تاکید کرد: حجاب انزوا نیست و انقلاب اسلامی به بانوان خدمت کرد و در طول تاریخ ایران چنین خدمتی به بانوان نشده است، ما اکنون بانوان فراوانی مجتهده داریم بانوانی که در رشته های تخصصی فعالیت می کنند و بعضا در دنیا جزو مفاخر محسوب می شوند. ما شاهد حضور بانوانمان در عرصه های سیاسی و اجتماعی هستیم. انقلاب اسلامی جامعه زنان در ایران را احیا کرد و به آنها اعتبار داد.
خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: مقابله با شایعه پراکنی و کسانی که به آبروی مردم متعرض می شوند در کنار اینکه وظیفه دولت نهادهای مربوطه و رسانه ها است خود مردم نیز در این زمینه مسئول هستند.