سکوت مرموز فوتبال به نفع تاج!

یکی، دو هفته گذشته روز‌های شلوغی برای فوتبال بود. برکناری و ابقای اسکوچیچ از یک طرف و ثبت‌نام کاندیدا‌های ریاست فدراسیون فوتبال از سوی دیگر روز‌های پرسروصدا و حساسی را برای فوتبال رقم زد.
اوضاع تیم ملی بعد از یک حاشیه بد و خودساخته فعلاً آرام است، اما بر کسی پوشیده نیست که این آتش زیر خاکستری است که خدا می‌داند وقتی زبانه بکشد چه دودمانی از تیم ملی به باد خواهد داد. فقط باید آرزو کنیم که فوتبال ملی ایران از این گذرگاه سخت آبرومندانه عبور کند و انگشت‌نمای جهان فوتبال و معاندین کشور نشود.
اما سکوتی که این روز‌ها در قبال نامزد‌های ریاست فدراسیون فوتبال بر فضای این رشته حاکم شده اصلاً خوب نیست. سکوت مشکوکی که خیلی حرف‌ها در خود نهان کرده است، اینکه مهدی تاج با وقاحت تمام و بعد از یک دوره سوءمدیریت تمام و کمال که حاصلش میلیارد‌ها بدهی برای بیت‌المال بود، حالا برگشته و از تحول در فوتبال سخن می‌گوید، اصلاً جای سکوت ندارد. کابوس ریاست دوباره مهدی تاج بر فدراسیون فوتبال اگر به واقعیت برسد، آن وقت دیگر در کشور به هیچ چیز نمی‌توان اعتماد کرد. سکوت امروز تمام آن‌هایی که حرف از محاکمه و دریافت خسارت از مسببان ضرر به بیت‌المال می‌زدند، بسیار وحشتناک‌تر از حضور تاج برای ثبت‌نام در انتخابات فدراسیون فوتبال است. سکوتی که خیلی چیز‌ها را زیر سؤال می‌برد. سکوتی که خواسته یا ناخواسته مجوزی شده برای تاج تا با خیال راحت اسب خود را بتازاند و حتی در این راه از برخی هم در فدراسیون فوتبال کمک بگیرد برای بیرون راندن رقبای جدی خود از عرصه انتخابات!
سؤال مهمی که در این خصوص هنوز کسی به آن پاسخ نداده، این است که تاج چگونه مجوز ثبت‌نام گرفته تا حالا امیدوار باشیم که در مرحله تأیید صلاحیت از گردونه انتخابات خارج شود؟


مدیری با کارنامه سراسر خسارت به فوتبال و پرونده مفتوحی که با آبروی فوتبال کشور در سطح بین‌المللی بازی کرده و بدهی چندین میلیاردی به بار آورده، اصلاً صلاحیت ثبت‌نام دارد؟
مهدی تاج در حالی این اجازه را با وقاحت تمام به خود داده که تمام ارکان‌های تصمیم‌گیری و نظارتی این روز‌ها در برابر او مهر سکوت بر لب زده‌اند و هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌دهند! جالب اینکه وزارت ورزش و نهاد‌های بالادستی هم که به خود اجازه می‌دهند در کوچک‌ترین موارد فوتبال (حتی تغییر سرمربی تیم ملی) دخالت کنند در قبال رخ دادن این فاجعه بزرگ، لام تا کام حرفی نمی‌زنند و تنها نظاره‌گر هستند. سکوت این روز‌های حاکم بر فوتبال، سکوتی است وهم‌آلود و ترسناک. سکوتی که طوفانی سهمگین در پی دارد. طوفانی که می‌تواند دودمان فوتبال ایران را برای همیشه بر باد دهد. سکوتی که به امثال مهدی تاج این جرئت را داده که خود را ناجی فوتبال بنامند. سکوتی که به نوعی تأیید آن‌ها محسوب می‌شود تا باز هم بیایند و جیب خود را پر کنند و جیب بیت‌المال را خالی، سکوت این روز‌ها سکوتی ترسناک و کشنده است.