توطئه تطهیر تاج

مهدی تاج اسب خود را برای رسیدن دوباره به ریاست فدراسیون فوتبال زین کرده است. متهم اصلی پرونده ویلموتس‌گیت این روز‌ها هر کاری می‌کند تا تاج و تختش را پس بگیرد و در این راه یک بازی رسانه‌ای هم با کمک برخی رسانه‌های همسوی خود به راه انداخته تا هر طور شده چهره خود را تطهیر کند.
دیروز در همین راستا ناگهان خبر رسید که تاج تأیید صلاحیت شده است. پخش این خبر، آن‌هم در روز‌هایی که هنوز به اعتراض برخی از کاندیدا‌های انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال رسیدگی نشده فقط یک دلیل داشت و آن چیزی نبود جز یک سیاه‌بازی تمام‌عیار برای اینکه نشان دهند تاج مشکلی ندارد.
تأیید صلاحیت مشکوک.
اما اصل ماجرا چه بود؛ اعضای کمیته بدوی برای تأیید صلاحیت کاندیدا‌های فدراسیون فوتبال تصمیم گرفتند از فیفا استعلام کنند. اخذ چنین استعلامی با توجه به اینکه مهدی تاج سابقه سه دوره حضور در هیئت رئیسه و دو دوره ریاست فدراسیون فوتبال را در کارنامه داشت ممکن بود مخالفت فیفا با حضور او در انتخابات را در پی داشته باشد. نتیجه بررسی‌ها این شد که این استعلام صورت بگیرد، اما ناگهان در آخرین لحظات رأی دو نفر برگشت و کمیته تصمیم گرفت استعلام از فیفا صورت نگیرد! به این ترتیب تاج از اولین خان به سلامت عبور داده شد و بعد تأیید مدارک ثبت‌نام او از سوی رسانه‌هایی که سعی در تطهیرش دارند، به‌گونه‌ای منتشر شد که همه تصور کنند تاج به صورت رسمی و از طریق نهاد‌های ذی‌ربط برای حضور در انتخابات تأیید صلاحیت شده است.


پرونده ویلموتس
مرحله دوم پروژه تطهیر تاج که دیروز زده شد، انتشار خبر شکسته شدن رأی پرونده مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی از سوی کسی بود که هیچ سمتی در فدراسیون فوتبال ندارد. دیروز فغانپور، رئیس سابق دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال ناگهان خبر از شکسته شدن رأی ویلموتس داد و اعلام کرد ایران باید ۳ میلیون یورو به ویلموتس پرداخت کند. انتشار این خبر با سروصدای زیاد تنها یک هدف داشت و آن چیزی نبود جز «القای به نتیجه نشستن تلاش‌های مسئولان قبلی فدراسیون فوتبال در شکسته شدن رأی به افکار عمومی»، این خبر با سروصدای زیادی پخش شد، به‌گونه‌ای که حتی تکذیبیه فدراسیون فوتبال در میان هیاهوی به راه افتاده چندان دیده نشد. ساعاتی طول کشید تا همه متوجه شوند خبر کذب محض بوده است.
با این حال آن‌ها که می‌خواهند چهره مهدی تاج را اصلاح کنند کار خودشان را کردند. هرچند یادشان رفته بود که همین مثلاً ۳ میلیون یورو هم باید از جیب بیت‌المال پرداخت شود که اگر آن ۲ میلیونی را که جنتلمن بلژیکی قبلاً گرفته هم به این اضافه کنیم، می‌شود ۵ میلیون، یعنی چیزی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان (اگر یورو را در خوشبینانه‌ترین حالت ۳۰ هزار تومان فرض کنیم)، به علاوه حراج ساختمان فدراسیون فوتبال، آن هم برای مربی که تنها ۴۵۰ هزار یورو می‌ارزید، ولی تیم رسانه‌ای تاج می‌خواهد اینگونه القا کند که همین هم یک پیروزی بزرگ است که حاصل تلاش‌های مسئولان فاسد قبلی و به‌خصوص رئیس‌شان، یعنی تاج است.
سکوت دنباله‌دار
در این میان، اما همچنان نهاد‌های نظارتی و آن‌ها که در قبال پرونده مفتوح تاج مسئول هستند، سکوت اختیار کرده‌اند و تنها تلاش‌های او و تیم‌های وابسته‌اش را نظاره می‌کنند! هنوز کسی پیدا نشده که به افکار عمومی پاسخ دهد تاج چگونه با داشتن پرونده سنگین فساد و سوءمدیریت حتی اجازه ثبت‌نام برای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال را پیدا کرده و حالا مدارکش هم تأیید شده تا با خیال راحت به همه پوزخند بزند. سلب اطمینان مردم از نهاد‌های نظارتی اولین و بدیهی‌ترین اتفاقی است که در صورت ادامه این روند رخ خواهد داد. اینکه مردم مشاهده کنند مدیر نالایقی، چون تاج با میلیارد‌ها خسارتی که به بیت‌المال زده همچنان گستاخانه می‌تازد و کسی جلودارش نیست باعث ناامیدی و یأس جامعه خواهد شد.
تاج با استفاده از همین سکوت فعلاً در عرصه انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال فعال است. انتخاباتی که به نظر می‌رسد نتیجه آن چیزی جز تباهی برای فوتبال ایران به دنبال نخواهد داشت.