خداقوتی استاندار به خبرنگاران و رسانه های استان در تحریریه خراسان

هفدهم مرداد، برخلاف همه 364 روز دیگر سال، خود خبرنگاران سوژه خبر هستند، روز خبرنگار است و این بار مسئولان سراغ اصحاب رسانه و خبرنگاران می‌روند تا به آن‌ها خداقوتی بگویند و تعامل خود با رکن چهارم جمهوریت را نمایان کنند. در این روز به ویژه مدیرانی که گاه با کمی استرس خود را در تیررس خبرنگاران قرار می‌دادند با گشاده‌رویی و لبخند در جمع اصحاب رسانه حاضر می‌شوند، شاید به این دلیل که می‌دانند اصحاب رسانه مهمان‌نوازان خوبی هستند اما وظیفه ذاتی خبرنگار کوله باری است که هیچ‌وقت بر زمین نهاده نمی‌شود و نمایندگی افکار عمومی و پیگیری مطالبات عامه مردم همیشه و در هر شرایطی اولویت خبرنگاران است. روز گذشته روزنامه خراسان همچون سال‌های گذشته میزبان مدیران و مسئولان بود، میزبانی که به دلیل بحران کرونا طی دو سال گذشته مسکوت مانده بود و امسال با در نظر گرفتن تمام تمهیدات بهداشتی در موسسه فرهنگی هنری خراسان به‌رسم ادب به مناسبت روز خبرنگار به روی مسئولان باز بود. استاندار خراسان رضوی و معاونانش، فرمانده ارشد ارتش در شمال شرق کشور، مدیران بانکی و مدیران برخی دستگاه‌های دولتی نیز به‌صورت جداگانه از موسسه و تحریریه خراسان بازدید کردند و به اهالی قلم این روزنامه 100 ساله خدا قوت گفتند و به برخی سؤالات پاسخ دادند.
حضور استاندار در تحریریه خراسان به نمایندگی از رسانه‌های استان
بهاره موفقی/  اولین بازدیدکننده از موسسه و تحریریه خراسان، عالی‌ترین مقام دولتی یعنی استاندار خراسان رضوی به همراه حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد معاون هماهنگی مدیریت امور زائران استانداری بود که ضمن بازدید از بخش‌های مختلف موسسه فرهنگی هنری خراسان اعلام کرد  که به نمایندگی از سایر رسانه‌های استان در روزنامه خراسان حضوریافته و  از آن بازدید می‌کند و به خبرنگاران خدا قوتی می‌گوید.
یعقوبعلی نظری در این بازدید اظهار کرد: بنا داریم در هفته دولت یک جمع‌بندی نهایی در همه بخش‌های کسب‌وکار، زیرساخت‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها و...داشته باشیم و تقریباً تکلیف همه حوزه‌ها مشخص‌شده است مثلاً تمام روستاهای استان باید بین دو تا سه سال آینده ازنظر زیرساختی متحول شوند و آبفای استان وعده داده شبکه آب رسانی همه روستاها تا سال آینده به اتمام برسد.


استاندار با تأکید بر این که در حوزه زیرساختی نگاه مسئله محور و مزیت محور است افزود: یکی از مباحث ما این است که زنجیره‌های اقتصادی به ویژه در حوزه صنایع پیشران در استان ناقص بود مثل صنایع معدنی و صنایع خودرویی که هر دو مقدماتش فراهم‌شده  تا بحث خودروی ما زنجیره‌اش کامل شود.
استاندار خراسان رضوی درباره آمار مربوط به کسب‌وکار بیان کرد: آقایانی که اهل این کار هستند می‌گویند جمعیت جویای کار در سه‌ماهه امسال نسبت به سه‌ماهه سال گذشته افزایش پیداکرده که نتیجه آن بهبود فضای کار است.
سعید احدیان، مدیرمسئول روزنامه خراسان در این نشست خطاب به استاندار خراسان رضوی بیان کرد: نگاه شما به خبرنگاری مثبت بوده که قرارگاه رسانه‌ای شکل گرفت. ما از دو منظر تکلیف می دانیم به اتفاقاتی که در حال شکل‌گیری است کمک کنیم و مهم‌ترین آن وظیفه امیدآفرینی است که تکلیف همه ما ذیل جهاد تبیین است. بار اصلی آن بر دوش رسانه است که وظیفه خود می دانیم در کنار آن با نقد دلسوزانه به مسئولان کمک کنیم تا نقاط ضعف را برطرف کنند و همه‌چیز به سمت مثبت پیش برود. درگذشته مهم‌ترین مسئله ما این بوده که داده و اطلاعات کافی در اختیار خبرنگار و روزنامه‌نگار قرار داده نمی‌شد. وی خاطرنشان کرد: روزنامه‌نگار اطلاع دقیقی از خیلی چیزها ندارد و مسئول است که باید کمک و رویداد طراحی کند تا فرصت بازنمایی آن در رسانه  و به‌تبع آن در جامعه فراهم شود. خواهشی که دارم این است که تدبیری صورت بگیرد تا به ویژه در بخش‌های امیدآفرینی کمک کنیم و واقعاً نیاز به حل مسئله و دیده شدن دارد. بنابراین امر پیدا کردن خبر مثبت و خوب را تسهیل کنید.
استاندار خراسان رضوی در این زمینه بیان کرد: به نظرم در هر شرایطی که قرارداریم امیدآفرینی درباره آینده و مؤلفه‌هایی که لازم است برجسته‌سازی شود تا مردم امیدوار بمانند و یک شرط قطعی است. اگر ما به این سمت کارکنیم در کنارش آن خلأها و کمبودها اصلاح می‌شود چراکه ناامیدی توقف ایجاد می‌کند و در توقف نمی‌توان کار روبه‌جلو انجام داد. برای کار روبه‌جلو نیاز به حرکت است که شرط حرکت هم امید است و امیدواری یعنی پرداختن به محاسن هرچند یکی باشد.
استاندار در حاشیه این بازدید به سؤالات هم پاسخ داد و از معیشت مردم استان سخن گفت. نظری اظهار کرد: با توجه به شرایطی که متأثر از گذشته و شرایط جهانی بوده، کالاهای اساسی دچار نوسانات جدی طی سال گذشته شد، اما تلاش مجموعه دولت و مدیریت ما به‌تبع سیاست‌های دولت در تأمین، توزیع و عرضه بوده که شرایط مدیریت شد و یک شاخص کلی تعیین کردیم تا قیمت کالاها در استان پایین‌تر از میانگین کشوری باشد و این امر محقق شد.
نظارت اولیه بر بازار توسط مردم انجام شود
از استاندار پرسیدیم نظرشان درباره بازار چیست؟ زیرا وضعیت به‌گونه‌ای است که مردم احساس می‌کنند نظارتی بر بازار وجود ندارد. نظری گفت: قبل از نظارت ما باید از تأمین کالا اطمینان پیدا کنیم چون اگر تأمین کالا دچار نوسان یا احتکار شود یا توزیع نادرستی داشته باشد، طبیعتاً نظارت را سخت می‌کند. پس لازم است که از موجودی و تأمین کالا به ویژه در  حوزه کالاهای اساسی اطمینان پیدا کنیم. در این مدت ممکن است  در مقاطعی دچار بعضی از نوسانات جزئی شده باشیم، اما همیشه کالا به حد نیاز و به‌وفور بوده است. آن گاه ‌که  کالا موجود باشد، بحث نظارت معنا پیدا می‌کند. وی ادامه داد: ما معتقد هستیم که نظارت اولاً در کف، توسط خود مردم باید صورت بگیرد یعنی اگر مردم بلافاصله با یک نابه سامانی در توزیع، قیمت، احتکار و عرضه نشدن مواجه می‌شوند، به مراکز و مسئولان مربوط گزارش کنند. بنابراین  حتماً پیگیری و اقدام خواهد شد. نظارت بعدی مربوط به خود اصناف می‌شود که باید نظارت‌هایشان را افزایش دهند و مکلف به این کار هستند. مرحله بعدی دستگاه‌های مرتبط نظارتی مثل سازمان صمت هستند. بنابراین همه این لایه‌ها وقتی باهم کارکرد درستی داشته باشند، می‌توان کنترل و مراقبت از بازار را به عمل آورد. تنها تعداد معدود گروه ‌های بازرسی امکان نظارت بر بازار را ندارند. البته ما در ایام عید یا در مقطعی که هدفمندی یارانه‌ها را داشتیم، استفاده گسترده ای از نیروهای مردمی و به ویژه بسیج داشتیم که حضور نیروهای بسیجی بسیار تعیین‌کننده بود. جمع‌بندی ‌ما این است که این نظارت تا حد قابل قبولی انجام‌شده وگرنه وضعیت حاد می‌شد. بنابراین بله، مباحث و اشکالاتی در بعضی بخش‌ها وجود دارد که ان شاءا... در حین اجرا برطرف می‌شود.
استاندار خراسان رضوی به برخی پروژه‌های عمرانی استان هم اشاره کرد و گفت: درباره قطار سریع‌السیر همه موافق هستند، منتها باید کانال عملیاتی خودش را پیدا کند که موضوع برای مشهد هم فوق‌العاده حائز اهمیت است. البته این موضوع  مربوط به استان و مشهد نیست بلکه بحثی ملی است و مسیر عملیاتی خودش را باید طی کند. سران هر سه قوه موافق هستند با این حال باید به نقطه‌ای برسد که عملیاتی شود.
وی در پاسخ به این سؤال که گره کار در این پروژه کجاست، گفت:باید تصمیمی بگیرند که فاینانس، سرمایه گذار داخلی یا تهاتر و ...کنند که چه می‌خواهند انجام بدهند. این بحثی جدی است که لازم است تصمیم‌گیری کنند. البته بحث و گفت‌وگوهایی وجود دارد و خبرهایی به ما می‌دهند اما ما می‌خواهیم کاملاً خیال مان راحت شود.
اعتماد مردم ویژگی مهم روزنامه خراسان است
محمد حسام مسلمی/ «امیر سرتیپ رضا آذریان» فرمانده ارشد ارتش در شمال شرق کشور نیز که برای خدا قوتی روز خبرنگار در روزنامه خراسان حضور یافته بود، در نشستی با جانشین مدیرمسئول روزنامه خراسان و معاونان سردبیر،ضمن تسلیت ایام عاشورا و تاسوعای حسینی یاد  و خاطره همه شهدای انقلاب ، دفاع مقدس ، مدافعان حرم  و شهدای رسانه به‌ویژه شهید خبرنگار صارمی را که  در افغانستان به شهادت رسیده بود گرامی داشت و اظهار کرد:روز خبرنگار  روز بزرگی در کشورمان است که باید از زحمات مخلصانه و صادقانه خبرنگاران که در اشکال مختلف فعالیت می‌کنند تقدیر کرد. وی بابیان این که شغل خبرنگاری از مشاغل سخت است افزود: تهیه، تفسیر و تحلیل خبر در روزنامه از اهمیت خاصی برخوردار است و با سایر رسانه‌ها تفاوت زیادی دارد. وی به اهمیت روزنامه خراسان در  میان افکار عمومی اشاره کرد و گفت: روزنامه خراسان روزنامه بزرگی است چرا که بیشتر  مردم استان، کشور و خارج  از کشور نیز از آن استفاده می‌کنند، درست است که اخبار در فضای مجازی منتشر می‌شود ولی اخبار یا گزارش آن‌ها قابل قیاس با روزنامه نیست ، ضمن این که خبرها و گزارش‌هایی که در روزنامه منتشر می‌شود تکمیل‌کننده همه اخبار در سایر رسانه‌هاست. وی اعتماد مردم به روزنامه خراسان را یکی دیگر از ویژگی‌های آن دانست و افزود: این روزنامه به همه موضوعات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و .. می‌پردازد، در کنار این‌ها این روزنامه مشکلات مردم را منعکس می‌کند و مهم‌تر این که مردم روزنامه خراسان را به نام می‌شناسند چراکه برای مخاطبان آن‌ها جذابیت دارد.
وی تصریح کرد:  از روزنامه خراسان انتظار داریم که اقدامات  ارتش را در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اقتدار، توانمندی ، بازدارندگی، تأمین امنیت در مرزها و خیلی از موضوعات در دستور کار خود قرار دهند، تا آن جایی که می‌توانید به ما کمک کنید و ما هم به شما خوراک خبری می‌دهیم .امیر آذریان بابیان این که خبرنگاران روزنامه خراسان در همه عرصه‌ها خوش درخشیده‌اند در این باره اظهار کرد: یک خبرنگار باید صداقت خود را به مردم نشان دهد، نقد آن‌ها را گوش کند، نظرسنجی و انتقاد آن‌ها را بپذیرد ،مردم را آگاه کند و آگاهی مردم تنها با فضای مجازی میسر نیست و خبرنگاران روزنامه خراسان می‌توانند کارهای بزرگی را انجام دهند. امیر آذریان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع امنیت اشاره کرد و گفت: ما به‌عنوان یک سرباز برای وطن در کنار پشتیبانی مردم و تدابیر رهبر معظم انقلاب تلاش می‌کنیم و گوش‌به‌فرمان معظم له هستیم، اکنون ما با کشور افغانستان هم‌مرز هستیم و امنیت 935 کیلومتر مرز با این کشور توسط سربازان ارتش به‌طور کامل برقرار است، اگر ارتش در مرز با افغانستان مستقرشده به دلیل نبود امنیت و ثبات در این کشور است، درهرصورت کشوری که در همسایگی ما قرار دارد و امنیت باثباتی ندارد ما باید امنیت  مرز خودمان را برقرار کنیم و از خبرنگاران روزنامه خراسان این انتظار را داریم که صلابت، اقتدار و امنیت را که در مرزها وجود دارد به تصویر بکشند، در اماکن عملیاتی ما خبرنگاران حاضر شوند، در کنار برقراری امنیت در مرزها کارهای فرهنگی نیز انجام می‌شود و نوعی اتحاد مثال‌زدنی در مرزها وجود دارد. فرمانده  ارتش در شمال شرق کشورمان به تصویر کشیدن ایثارگری‌های شهدای ارتش را یکی از موضوعات مهم دانست و گفت: جامعه ایثارگری در ارتش یک منبع عظیم برای رسالت‌های فرهنگی است که روزنامه خراسان می‌تواند آن‌ها را به جامعه عرضه کند و از این طریق جهاد تبیین را می‌توان به نسل جوان انتقال داد و دشمن را ناامید کرد، مطمئن باشید که ما در ارتش خبرهای خوبی را به شما خواهیم داد که مردم عزیز همیشه امیدوار باشند.
همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین دستجردی مدیر ارشد عقیدتی و سیاسی آجا که در خراسان و این نشست حضور یافته بود  به اهمیت قلم در قرآن اشاره کرد و گفت: آن چه اهمیت دارد و باید به آن توجه شود این است که خبرها و گزارش‌ها اتقان داشته و با واقعیت همراه باشد.
تقدیر از تلاش‌های ارتش در انتقال پادگان لشکر 77
سید علی علوی جانشین مدیرمسئول روزنامه خراسان نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات روزنامه خراسان خطاب به امیر آذریان فرمانده ارتش در شمال شرق کشور به  تلاش‌های وی در زمینه انتقال پادگان لشکر 77 اشاره کرد و گفت: این اقدام  مطالبه حضرت آقا بود که بر آن تأکید داشتند و این کار انجام شد، کار خیلی بزرگی بود و امیدوارم که خیرات آن‌هم برای ارتش و هم برای مردم باشد و ما همه به دوستان در ارتش که برای انتقال پادگان تلاش کردند خدا قوت می‌گوییم.
خداقوتی فرشته‌های همدم به خبرنگاران خراسان
ترسول/ « دلم خیلی گرفته، یادمه اون روزها بعضی وقت‌ها حوصله نداشتم و وقتی بهمون می‌گفتن که بازدید داریم، غر می زدم و می‌گفتم ای بابا! اصلا چرا باید بیان به دیدن ما؟ مگه بچه‌هایی که توی این دنیا هیچ‌کسی رو ندارن دیدنی هستن؟... تا این که یک روز کرونا اومد به شهرمون و همه چیز عوض شد و یک دفعه متوجه شدم نه پدر دارم، نه مادر و نه هیچ کس دیگه ای رو. روزها در تنهایی گذشت و تازه فهمیدم که چقدر دلم برای بازدیدها تنگ شده، چقدر مردم مهربون بودن و من قدر نمی دونستم، دلم برای نگاه مهربون شما خیلی تنگ شده، نگاهی که از پشت ماسک ها خیلی قشنگ تره، حالا هر شب دعا می کنم خدایا کرونا هر چه زودتر بره تا دوباره بازدیدها شروع بشه ...»
این دکلمه را ندا برایمان خواند، یک‌چشمش به رنگ دریاست و آن یکی به نیمه شب‌های پر ستاره تابستان می‌ماند. بله، ندا کم بیناست، امسال کلاس دهمی می‌شود، هم با ذره‌بین درس می‌خواند هم با خط بریل. او مثل بقیه خواهرانش در همدم، یکی از صدها آرزویش این است که امسال مدارس حضوری باشد و بتواند در جمع همکلاسی هایش مشق دانش و رفاقت کند. هدیه‌ای را در دستان کوچکش گرفته، یک تابلوی کار دست که نام روزنامه وزین خراسان با هنر کاغذ دوزی بر آن نقش بسته و آن را به سید علی علوی، سردبیر روزنامه خراسان هدیه می‌کند.
زهرا حجت، مدیرعامل موسسه خیریه توان‌بخشی همدم(فتح المبین) نیز با حضور در تحریریه روزنامه خراسان و تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران این رسانه و تقدیر از همراهی همیشگی این روزنامه با دختران همدم، بیان کرد: این روزها ما همه تلاش مان را می‌کنیم تا با ورود موج هفتم، شرایط را برای دختران همدم پایدار نگه داریم، بچه‌ها دوز چهارم واکسن را هم زده اند و شکر خدا حال خوبی دارند. اما به لحاظ اقتصادی همان طور که همه خانواده ها در مضیقه هستند، ما هم با 400 فرزندی که داریم این تنگنا را حس می کنیم و برای تسهیل آن در تلاش هستیم.وی ادامه داد: معضل اصلی ما اکنون تامین داروهای بچه هاست که در برخی موارد به ویژه در حوزه اعصاب و روان داروها با هیچ قیمتی پیدا نمی شوند و تحریم ها نیز در این زمینه تاثیر داشته ، خودمان را به زمین و آسمان می زنیم تا بتوانیم به طریقی این داروها را تهیه کنیم، از طریق دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو اقدام کردیم و آن ها هم همکاری خوبی داشتند، اما دارو اصلا وجود ندارد. 90 درصد دختران ما داروی اعصاب و روان استفاده می کنند اما امروز علاوه بر این که خیلی از این داروها از تعرفه بیمه خارج شده اند و گران تر هستند، بلکه اصلا وجود ندارند، ما هم مجبور هستیم با این شرایط بسازیم.
خانم دکتر حجت گفت: اگر بخواهم از اتفاقات خوش بگویم، در روزهایی که کرونا به آمارهای فوتی صفر رسیده بود، دختران ما حداکثر استفاده را بردند و حال و هوایی عوض کردند، حالا هم پس از تزریق دوز چهارم و با رعایت تمام نکات بهداشتی امیدوار هستند که مدرسه و کلاس درس شان حضوری برگزار شود تا بتوانند در جمع دوستان شان لحظات شیرینی را تجربه کنند.
استقبال از یاوران با رعایت پروتکل های کرونایی
از وی درباره نحوه مشارکت شهروندانی که علاقه مند هستند یاور خیریه توان بخشی همدم باشند و از وقت و توانمندی خود برای خدمت به دختران همدم استفاده کنند ، پرسیدیم که پاسخ داد: اکنون ما از عزیزانی که چهار دوز واکسن را دریافت کرده اند به شکل محدود استقبال می کنیم تا در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی بتوانند در حوزه های مختلف مانند برنامه های هنری و سایر خدمات در کنار ما باشند.
بیان مطالبات کشاورزان  سیل زده  
فرصت حضور سرپرست شعب بانک کشاورزی استان را که به مناسبت روز خبرنگار به تحریریه خراسان آمده بود، غنیمت شمردیم و مسائلی را درباره دغدغۀ فعالان و افراد مرتبط با حوزه کشاورزی مطرح کردیم.  در ابتدا از سرپرست شعب بانک کشاورزی در باره چگونگی و نحوه حمایت از کشاورزان طی امسال سؤال شد که وی پاسخ داد: الان بیمه را نوعی مدیریت ریسک تعریف می‌کنند، یکی از موارد  این است که در زمانی که اتفاقی می‌افتد شاید در محصولاتی مانند پسته یک‌دهم مبلغی را که برای هر کیلو بیمه صورت گرفته است هم  نتوانیم پرداخت کنیم که به‌نوعی باعث کاهش رغبت کشاورز برای بیمه می‌شود، از طرفی به سبب افزایش حوادث در سال‌های اخیر، صندوق بیمۀ محصولات کشاورزی در بعضی گزینه‌ها محدودیت گذاشته است و ما از محل حق بیمه‌های دریافتی می‌توانیم غرامت بدهیم، حمایتی از سوی دولت و مجلس از صندوق برای پرداخت غرامت صددرصدی نیست و علاوه بر آن بعضی از این آسیب‌دیدگان هم بیمه نیستند، در باره افرادی که بیمه هستند هرچند صندوق متضرر می‌شود ولی ما صد در صد آن را پرداخت می‌کنیم اما تغییر قیمت نهاده‌ها با بیمه ما مطابقت ندارد. وی در باره سهمیه بیمه استان‌ها نیز گفت: سهمیه استان‌ها را با توجه به سطح بیمه‌ای که صورت گرفته است مشخص کرده‌اند.
نفتی در پاسخ به طرح گلایه کشاورزان در باره زمان‌بر بودن ارزیابی خسارت ها اظهار کرد: زمان‌بر بودن ارزیابی به دلیل تأمین منابع و اعتبار است.
وی در پاسخ به چگونگی کمک به دامداران بعد از سیل اخیر در استان گفت: اکنون، تسهیلات ارزان‌قیمت می‌تواند به این افراد کمک کند مانند تسهیلاتی که در طرح هدفمندی یارانه‌ها برای دام و طیور با نرخ 10 درصد داده می‌شود، این بهترین راه برای کمک است یعنی تسهیل، تسریع و آسان‌سازی کنیم با استفاده از ضمانت‌های زنجیره‌ای در روستا و برداشتن محدودیت‌های بانکی مانند برگشتی داشتن یا معوقات. نفتی در پاسخ به چگونگی روند رسیدگی به مشکلات حوزۀ کشاورزی و ارائه تسهیلات به سیل زدگان در بارش‌های اخیر استان افزود: ابتدا با در نظر گرفتن تعداد کشاورزانی که از بیمه محصولات بانک کشاورزی استفاده می‌کردند و این که چه سطحی از کشاورزی و دام‌شان را بیمه کرده‌اند، بر مبنای تعرفه‌های مان کمک‌شان می‌کنیم اما تعدادی از فعالان حوزۀ کشاورزی و دامداری بیمه‌نامه لازم را ندارند، در باره این گروه با معرفی جهاد کشاورزی، حداقل می‌توانیم از تسهیلات بخش کشاورزی با نرخ 18 درصد بسته سیاستی- نظارتی بانک کشاورزی برای تأمین هزینه‌های جاری این افراد و رهایی آن‌ها از این بحران استفاده کنیم.
تبریک بانکی روز خبرنگار
اسماعیلی سرپرست شعب بانک ملت در استان خراسان رضوی به مناسبت روز خبرنگار با حضور در تحریریه روزنامه خراسان ضمن تبریک روز خبرنگار، با سردبیر و دیگر مسئولان روزنامه دیدار کرد.در این دیدار، علوی، سردبیر روزنامه خراسان با اشاره به سابقه 114 ساله روزنامه خراسان و همچنین چاپ مستمر روزنامه از سال 1328 تا امروز به تشریح فعالیت‌های روزنامه خراسان پرداخت و اظهار کرد: امروز موسسه خراسان مجموعه‌های مختلفی دارد که در زمینه‌هایی مثل افکار سنجی، صنعت چاپ و... مشغول کار است. علوی به حضور پرقدرت در فضای مجازی اشاره کرد که توانسته بیش از 13 میلیون مخاطب را گرد خود آورد.
اسماعیلی نیز با اشاره به این‌که فضای رسانه فضای بسیار حساسی است، از زحمات مجموعه فرهنگی هنری خراسان تشکر کرد و روز خبرنگار را تبریک گفت.
استفاده از توانایی  روزنامه خراسان برای احیای صنایع
فرشچی طوسی ، مدیرعامل شرکت ‌های صنعتی استان با حضور در تحریریه خراسان به مناسبت روز خبرنگار گفت: قطعاً می‌دانیم اصحاب رسانه بسیار اثرگذار هستند و با توجه به توصیه مقام معظم رهبری که فرمودند کارهای خودتان را منعکس کنید، مردم متوجه بشوند که در این نظام دارد در حوزه‌های مختلف کار می‌شود، ما هم پیرو اوامر ایشان ورود کردیم که بیشتر توسط اصحاب رسانه و شما بوده است، به هر جهت  هم فرصت بود و هم وظیفه که خدمت شما برسیم و از شما تشکر کنیم و تقاضا می‌کنیم همچون گذشته همراه ما باشید و امیدواریم بتوانیم اهدافی را که مدنظر نظام و واحدهای صنعتی است به منصۀ ظهور برسانیم.
فرشچی طوسی با تأکید بر این ‌که ظرفیت روزنامه خراسان ظرفیت خوبی است،اظهار کرد: اهمیت خبرها در روزنامه خراسان بسیار مهم است و به همین دلیل می‌تواند در شناخته شدن شهرک ‌های صنعتی کمک کند.
مدیرعامل شرکت‌ های صنعتی استان نیز یکی از مشکلات کنونی شهرک‌های صنعتی را کمبود زمین در اطراف شهر مشهد دانست و گفت: تعداد زیادی از سرمایه‌‌گذاران به همین دلیل به استان‌های دیگر مراجعه کرده‌اند.
فرشچی طوسی در پاسخ به این سؤال که چرا مشخصات واحدهای صنعتی که بعد از دوره‌ای فعالیت نداشتن به چرخه صنعت بازگشتند اعلام نشده است، گفت: احیای واحدهای راکد در دستور کار ما قرار دارد، در سال گذشته طی جلساتی که با واحدهای صنعتی راکد داشتیم بیش از 60 واحد فعال شد ، هم اکنون در کل شهرک‌های صنعتی استان 276 واحد راکد داریم که امیدوارم با برنامه‌ریزی که داریم طی امسال و سال آینده آن ها را به چرخه فعالیت بازگردانیم که 120 واحد آن در برنامه امسال ما قرار دارد.
حذف الیت از معابر شهر مشهد
مدیر روابط عمومی شهرداری مشهد در بازدید از روزنامه خراسان به مناسبت روز خبرنگار از ماجرای حذف الیت از معابر شهر مشهد خبر داد که حدود یک ماه پیش حذف 38 معبر تکمیل شد. نعمتی، مدیر روابط عمومی شهرداری مشهد دراین باره افزود: کند بودن حذف این موضوع هم مبتنی بر کار کارشناسی است. در مرحله اول 38 مورد حذف شد و در مرحله دوم حذف حدود 10 تا 20 معبر دیگر در حال کارشناسی است که به زودی تعیین تکلیف می شود. این کار مبتنی بر همان نگاه کارشناسی است که آیا روی ترافیک منطقه اثر گذاشته یا خیر. لذا مواردی که محقق نشده در حال آزمون است. وی خاطرنشان کرد: الیت مسئله سودآوری اش برای شهرداری مطرح نیست و چنین کارکردی را هیچ سالی برای شهرداری نداشته و تنها نگاه کنترل ترافیک داشته است.
مدیر روابط عمومی شهرداری درباره پروژه پادگان ارتش اظهار کرد: سه معبر اصلی تر بازگشایی شد و چهار معبر دیگر باقی مانده که از دل فضای سبزی می گذرد که هنوز به آن دسترسی نیست چون فضای سبز آن جا جنگلی بوده و هنوز به آن رسیدگی نشده و ارتش نقشه ای از چاه های موجود در فضای سبز آن جا نداشت که به ما بدهد. وی افزود: برای مناسب سازی این فضا فنسی کشیده شد که احتمالا تا آخر تابستان دو منطقه از فضای سبزش اضافه می شود و در دسترس مردم قرار می گیرد. کل این فضا 188 هکتار است که 5/57 درصد آن فضای سبز و راه ها جزو شهر شده و 5/42 درصد در فضاهایی است که الان بلوکه هایی است که روی آن سیم خاردار است و پشت این فضا همین 5/42 درصد است که در اختیار ارتش و آستان قدس است و شورای عالی معماری و شهرسازی کاربری های مسکونی و تجاری برایش دیده است. وی تصریح کرد: آن جا ساختمان های دارای ارزش تاریخی دارد که سازمان میراث فرهنگی باید بررسی کند. کل پروژه زمان بر است اما تلاش همه مجموعه شهرداری این است که تا پایان سال فضای سبز این پروژه آماده شود.  نعمتی ضمن اشاره به این موضوع که بولوار بصیرت احتمالا تا اوایل شهریور آماده می شود، درباره پروژه صدمتری دوم افزود:  بولوار صدمتری هم اکنون کارکرد شهری دارد. برای این که بتوانند کارکردهای ترافیکی که از شهر می خواهند عبور کنند از روی بولوار صدمتری بردارند، قرار است بولواری که اصطلاحا صدمتری دوم نامیده می شود، ساخته شود که طراحی های آن انجام شده است. این طرح پنج فاز دارد که مطالعه یک فاز آن نهایی شده  و فازی که در منطقه 3 شهرداری قرار دارد، تملک هایش در حال انجام است.مدیر روابط عمومی شهرداری مشهد درباره ناوگان جدید شهرداری مشهد اظهار کرد: سه چهار مدل اتوبوس است که برای آن مذاکره شده. یک مدلی است که شهرداری مانند قبل در حال پیگیری است که ناوگان آن را توسعه بدهد که چون به بودجه شهرداری  و موضوعات دیگر وابسته است، قیمت آن شاید لحظه تحویل مشخص شود. مدل دیگر هم در سفر هیئت دولت در ابتدای سال قول تامینش را برای مشهد دادند، اما در محل تامین آن گرهی وجود دارد. سهم مشهد در هر کدام از مدل ها مشخص شده و عدد قابل توجهی است که به نظر می رسد اگر محقق شود نوسازی خوبی اتفاق می افتد چرا که به تعداد 30 درصد از ناوگان موجود ما خواهد بود. تعداد ناوگان ما هم اکنون هزار و 700 مورد است. وی  همچنین خاطرنشان کرد: تنها 30 درصد کسانی که اتوبوس سوار می شوند، بلیت پرداخت می کنند و 70 درصد فرار بلیت داریم.
خداقوتی  خانه مطبوعات
به مناسبت روز خبرنگار اعضای هیئت رئیسه خانه مطبوعات استان خراسان رضوی با حضور در تحریریه روزنامه خراسان، ضمن تبریک روز خبرنگار با سردبیر روزنامه دیدار کردند.
در این دیدار رئیس خانه مطبوعات خاطرنشان کرد: این مناسبت ها بهانه ای است برای این که دیدارها تازه شود و فرصتی برای خدا قوت گفتن به همکاران به دست آید.علوی، سردبیر روزنامه خراسان ضمن خوشامد گویی به اعضای هیئت رئیسه خانه مطبوعات استان از آنان به دلیل  حضور در تحریریه روزنامه تشکر کرد.
همچنین مدیرکل ارشاد استان،شورای شهر مشهد، اداره کل اوقاف خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد،روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، روابط عمومی اداره کل بهزیستی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، موسسه خیریه محبان الرضا،رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی، سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، روابط عمومی سپاه امام رضا (ع)، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی و جمعی دیگر از مدیران و نهادهای مختلف با ارسال پیام های جداگانه ای ، روز خبرنگار را تبریک گفتند.