ایران آماده کمک به پایان جنگ در اروپا است

گروه سیاسی / آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز گذشته در پاسخ به تماس تلفنی «آندژی دودا»، رئیس جمهور لهستان، روابط ایران با هر دو طرف درگیر جنگ در اروپا را تاریخی و همه‌جانبه دانست و با رد برخی ادعاهای غیر مستند درباره مواضع ایران، آن را ناشی از سیاست‌های مغرضانه کشورهای غربی و در رأس آنها امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: موضع قطعی ایران از آغاز جنگ در اروپا، مخالفت با درگیری و جنگ بوده است. 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، آیت‌الله رئیسی با اشاره به جنگ ۸ ساله و خسارت‌باری که از سوی امریکا و برخی کشورهای اروپایی و با عاملیت صدام به ایران تحمیل شد، تأکید کرد: هیچ کشوری به اندازه ایران انگیزه مخالفت با جنگ را ندارد، لذا جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد از همه ظرفیت‌های گسترده خود از جمله در عرصه دیپلماتیک برای پایان یافتن جنگ در اروپا بهره بگیرد.
رئیس جمهور میزبانی ایران از پناهندگان لهستانی جنگ جهانی دوم را یکی از فرازهای روابط دو ملت و نشان‌دهنده دیدگاه و استراتژی ملت ایران در ایستادن کنار مظلومان توصیف و تأکید کرد: در شرایط فعلی هم تهران و هم ورشو باید با ارائه راهکارهای مناسب به‌دنبال ارتقای سطح تعاملات اقتصادی و تجاری باشند. «آندژی دودا» رئیس جمهور لهستان نیز در این گفت‌و‌گوی تلفنی با اشاره به سوابق طولانی روابط دوستانه کشورش با ایران، میهمان‌نوازی مردم ایران از پناهندگان لهستانی جنگ جهانی دوم را نشانه عمق صمیمیت میان دو ملت و کشور دانست و خاطرنشان کرد: لهستان همواره قدردان مهربانی و نوع‌دوستی مردم ایران هست و خواهد بود.
رئیس جمهور لهستان با تصریح بر این نکته که جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال گسترش و تقویت صلح و ثبات در دنیا بوده است، ارتقای سطح همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های دوجانبه و بین‌المللی را خواستار شد.


توئیت معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور
محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور درباره این گفت وگو در صفحه توییتر خود نوشت: «در حالی که اروپا با حمایت از اغتشاش در ایران ژست می‌گیرد امروز آقای دودا رئیس‌جمهور لهستان با آیت الله رئیسی تماس گرفت تا درباره تقویت روابط دوجانبه و پایان جنگ در اروپا مذاکره کند.»
جمشیدی همچنین عنوان کرد: «آقای رئیسی به دودا اطمینان داد که جمهوری اسلامی ایران همه ظرفیت خود را برای پایان جنگ به کار می‌بندد.»
تلاش مضاعف مسئولان بهترین راه مقابله با دشمنی
رئیس جمهور در جلسه روز گذشته هیأت دولت، رفع مشکلات و خدمت به آحاد مردم و تلاش برای مضاعف شدن سرعت پیشرفت کشور را مهم‌ترین مأموریت دولت دانست و تأکید کرد: هیچ مسأله و حاشیه‌ای، نباید عمل به مسئولیت‌ها و مأموریت‌های اصلی دستگاه‌های دولتی را تحت‌الشعاع قرار دهد.
تأکید بر کنترل بازار
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله رئیسی کنترل بازار را نیز از مهم‌ترین وظایف دستگاه‌های ذیربط عنوان و اظهار کرد: راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند توزیع کالا و نظارت بر بازار اقدامات بسیار مفید، مثبت و مؤثری هستند، اما برای اثر بخشی بهتر علاوه بر به‌کارگیری تیم‌های نظارتی حرفه‌ای و کاربلد باید کار با پیگیری عالی‌ترین مسئول دستگاه‌های مربوطه دنبال شود.
اقتدارآفرینی با انجام بموقع کارها
آیت‌الله رئیسی انجام بموقع و به تأخیر نیفتادن کارها را بارزترین وجه اقتدارآفرینی در کشور توصیف و تصریح کرد: کار و تلاش مضاعف مسئولان در حوزه مسئولیتی خود، بهترین راه مقابله با دشمنی است که امروز از به اغتشاش کشیدن خیابان‌ها ناامید شده و به دنبال بهانه برای ایجاد نارضایتی است.
اطلاع‌رسانی از اقدامات دولت
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه اقدامات و تلاش‌های گره‌گشا و امیدآفرین بسیاری در کشور انجام شده و می‌شود، اطلاع‌رسانی هنرمندانه از این اقدامات را موجب اعتماد و امید مردم به آینده کشور دانست و از رسانه‌ها و به ویژه رسانه ملی خواست به شکل مناسب در تبیین این دستاوردها و اقدامات امیدآفرین برای مردم و افکارعمومی اقدام کنند. رئیس جمهور کسب مدال جهانی مهارت از سوی یک خانم ایرانی را در ادامه افتخارآفرینی‌های بانوان ایرانی در عرصه‌های جهانی مایه افتخار دانست و بر ضرورت ارتقای مهارت آموزی در میان جوانان کشور تأکید کرد.

تقویت پلتفرم‌های ارتباطی داخلی
وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر لزوم توجه بیشتر به نیازهای مردم بویژه فعالان اقتصادی در استفاده از پلتفرم‌های اینترنتی، دستگاه‌های متولی را مکلف کرد همه تلاش خود را برای تقویت و ارتقای کارآمدی پلتفرم‌های ارتباطی داخلی به کار بگیرند تا پاسخگوی همه نیازهای مردم باشند.