وزیر کشو‌ر: مسئولان بر اوضاع کاملاً مسلط هستند و مشکلی نیست

وزیر کشور گفت: اغتشاشات توسط دستگاه‌های اطلاعاتی ـ امنیتی در سراسر کشور کنترل شده است و اغتشاشگران بازداشت شده‌اند.
به گزارش تسنیم، احمد وحیدی ظهر در جمع خبرنگاران در بوشهر راجع به هدف از سفر به استان اظهار کرد: در ادامه سفر‌هایی که به استان‌های مختلف انجام می‌شود در بوشهر ضمن بررسی طرح‌های مختلف، رفع کمبود‌ها و نیاز‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی بازدید از منطقه و جزیره خارگ و نشست با مسئولان این جزیره را از دیگر برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: در مرکز استان بوشهر نیز در نشستی با مسئولان موارد گوناگون بررسی شد و در سفر به عسلویه هم برنامه‌های مورد نظر دنبال می‌شود.
وزیر کشور با اشاره به اینکه کار‌های ارزشمندی در استان انجام شده است، گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری علاوه در عسلویه، در حوزه صنعت فولاد و آبزی‌پروری طرح‌های مهمی در استان بوشهر در حال اجراست.


وحیدی با اعلام افزوده شدن ۱۵۰۰ هکتار به مزارع پرورش میگو در استان بوشهر خاطرنشان کرد: در این راستا تعاونی‌های پرورش میگو در استان بوشهر در حال تشکیل شدن است که نقش مهمی در افزایش تولید میگوی پرورشی و اشتغال دارد.
وحیدی با تاکید به اینکه امنیت کشور و خلیج فارس در وضعیت خوبی قرار دارد تصریح کرد: این برداشت‌های اشتباه دشمنان است و دچار خطایی محاسباتی شده‌اند و مرتب یک مسیر را دنبال می‌کنند و سر آنان به سنگ می‌خورد بحمدالله مردم با استواری، وحدت ملی و انسجام در میدان قرار دارند.
وی خاطرنشان کرد: از بازترین کشور‌ها هستیم که اگر کسی مطلب، نقد و حرفی داشته باشد می‌تواند آن را مطرح کند و همچنان اکنون در سطوح‌ها و روش‌های مختلف مطرح می‌کنند، البته دنبال تسهیلات بیشتر در این زمینه هستیم.
وزیر کشور اضافه کرد: طبیعتاً هیچ‌کس از اغتشاشگران نمی‌پذیرد که کسب‌وکار مردم را به خطر بیندازد، مزاحمت برای زندگی مردم ایجاد کند و این قابل قبول نیست و الحمدلله مسئولان کاملاً مسلط هستند و مشکلی وجود ندارد، البته دشمن به‌ویژه کانال‌های خبری در حال تلاش هستند، ولی این آب در هاون کوبیدن است.
وحیدی ادامه داد: دشمنان باید توجه کنند که نمی‌توانند اهداف را محقق کنند، باید سر عقل بیایند و اطلاعات خودشان را باید تصحیح کنند و بحمدالله امنیت ما مردم‌محور و جامعه‌محور است خود مردم عزیز کشور امنیت را تامین می‌کنند.
وی افزود: در این اغتشاشات اگر گاهی جوانانی احساساتی شده‌اند با آن‌ها با رافت اسلامی برخورد می‌شود، اما اگر کسانی در اغتشاشات مصرّانه بر تخریب و بر هم زدن نظم عمومی پافشاری کرده‌اند، با آن‌ها برخورد می‌شود.
وزیر کشور با اعلام اینکه تعداد زیادی از افراد دستگیرشده اظهار ندامت و پشیمانی کرده‌اند خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از افراد دستگیرشده آزاد شده‌اند خیلی از این افراد اظهار پشیمانی کرده‌اند و اظهار می‌کردند که تحت تاثیر فضاسازی‌های دروغین از کانال‌های تلویزیونی به‌ویژه کشور‌های وابسته به جریانات منطقه از جمله عربستان سعودی و برخی از کشور‌های غربی قرار گرفتند.
وحیدی اضافه کرد: جای تعجب است که در این کانال‌ها مسائل مربوط به اغتشاش و آشوب نه‌تنها آموزش داده می‌شود بلکه ترویج و رهبری می‌شود و ملت ایران حق دارد در سطح بین‌الملل این حق خود را مطالبه کند و به‌وقت خودش و در موقعیت مناسب اعتراضات و درخواست‌های محاکمه آن‌ها را داشته باشد.
وی گفت: اندکی از این افراد که پرونده روشنی در اغتشاشات داشتند در اختیار دستگاه‌ها هستند و کیفرخواست آن‌ها صادر شده است و این افراد به دستگاه قضا برای رسیدگی معرفی می‌شوند.