ستاره‌های شاهچراغ

گروه سیاسی/ جنایت روریسم تکفیری داعش در حرم مطهر احمد بن موسی(ع) و شهادت نمازگزاران و زائران بیگناه، مردم شیراز را یکپارچه به خروش آورد. جمعه گذشته قریب به هزار شهر کوچک و بزرگ کشور شاهد برپایی راهپیمایی مردم در محکومیت تروریسم و آشوب و همدلی و همراهی با خانواده‌های سوگوار بود. دیروز اما مراسم تشییع پیکر پاک شهدای این جنایت، به صحنه دیگری برای ابراز انزجار از ناامنی، ترور، اغتشاش و آشوب تبدیل شد. روز گذشته پیکرهای پاک ۱۱ شهید حادثه تروریستی اخیر، از میدان امام حسین (ع) شیراز به سمت حرم مطهر برگزار شد و در قتلگاه این شهدا، یعنی حرم شاهچراغ(ع) بر پیکر آنان نماز خوانده شد. این شهدا سپس به مشهد منتقل و در حرم مطهر رضوی نیز تشییع شدند.
قیام مردم سومین حرم اهل بیت(ع)
مطابق گزارش‌ها، جمعیتی که برای تشییع این پیکرهای مطهر آمده بودند، در سال‌های اخیر بی سابقه بود. براساس این گزارش‌ها، آخرین نمونه از این حضور گسترده در شیراز، چند سال پیش در تشییع پیکر سردار اسکندری شهید مدافع حرم بی سر دیده شد. دیروز هم شیرازی‌ها، برای قربانیان دیگر تروریسم تکفیری که این بار در حرم دیگری، در شاهچراغ(ع) به شهادت رسیدند، سنگ تمام گذاشتند. پیر و جوان، زن و مرد و کودکان و نوجوانان با حضور گسترده خود، این جنایت تروریستی را محکوم کردند و در عین حال، همدلی و پیوند خود را با خانواده‌های شهدا، به ویژه آرتین، کودک بازمانده از این حادثه که پدر، مادر و برادر خود را از دست داد، ابراز همدردی کردند. یا احمد بن موسی تسلیت؛ هیهات منا الذله؛ از بهر حفظ کشور ما ملت حسینیم؛ از بهر حفظ رهبر ما ملت حسینیم؛ از بهر حفظ مکتب ما ملت حسینیم؛ بخشی از شعارهای تشییع کنندگان بود.
انزجار مردم از آشوب و ناامنی


در کنار این، انزجار از آشوب و اغتشاش، بخش دیگری از سخنان و شعارهای حاضران مراسم را تشکیل می‌‌داد. به گزارش ایرنا، یکی از حاضران در این مراسم معتقد بود «کسانی که در مملکت آشوب می‌کنند از ما نیستند؛ ما اعتراض را می‌پذیریم، اما آشوب را نمی‌پذیریم چراکه به دلیل همین آشوب‌ها داعشی‌ها توانستند این حادثه را رقم بزنند.» زن میانسالی نیز در پیامی به اغتشاشگران گفت: «با این حادثه که در حرم شاهچراغ (ع) اتفاق افتاد حجت بر اغتشاشگران تمام شد. اگر اغتشاشگران منصفانه بیندیشند به این‌ نتیجه خواهند رسید که ایجاد اغتشاش موجب از بین رفتن امنیت شده است.» وی ادامه داد: «ما امنیت کشور را می‌خواهیم و نباید فریب دشمنان نظام و کشور را بخوریم‌. امیدواریم با عوامل این حادثه و اغتشاشگران برخورد قاطعی شود.» این تأکید حاضران بر ضرورت پایان اغتشاش‌ها و این واقعیت که تروریسم در شاهچراغ(ع) حجت را بر آشوبگران تمام کرده است، بخشی از سخنان سردار سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در این مراسم نیز بود. همراه با فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سخنگوی دولت، معاون اول قوه قضائیه، استاندار، دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش و امام جمعه اهل سنت شیراز از دیگر مسئولان حاضر مراسم بودند.
سردار سلامی: انقلاب با شرارت فریب خورده‌ها آسیب نخواهد دید
به گزارش ایرنا، سردار سلامی حضور گسترده مردم در مراسم تشییع این شهدا را چهره شیراز واقعی و ایران واقعی دانست و تأکید کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی با شرارت تعداد معدودی فریب‌خورده هرگز آسیب نخواهد دید. وی خطاب به حاضران با بیان اینکه شما امروز چشم دشمن را کور کردید و او را وادار کردید که شعله‌های آتشش خاموش شود و خفقان بگیرد تا فریادهای پرشور شما را بشنود، افزود: این شهدا خون جاری در رگ‌های یک انقلاب و در پیکره یک ملت به هم پیوسته هستند. سردار سلامی با اشاره به اینکه امروز نشان دادید که دشمن پوچ و میان تهی است و فقط فریادهای شیطانی از زبان رسانه‌ها است، ادامه داد: این توطئه‌ای که این روزها در سرزمین ما جاری است، محصول به هم پیوستن سیاست امریکا، انگلیس، عربستان و رژیم صهیونیستی است.
سوء استفاده از خویشتنداری مردم
فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه آنان هوس کرده‌اند به آن زمانی که نفت کشور را به یغما می‌‌بردند و مستشاران امریکایی برای مردم تعیین تکلیف می‌کردند، باز گردند؛ خطاب به جوانان فریب خورده تصریح کرد: وطن و شرفتان را به امریکا نفروشید، سیلی به صورت رزمندگانی که برای حفظ امنیت شما سینه سپر کرده اند نزنید، لباس سربازان امریکایی را از تن‌تان بیرون آورید و به مهره‌های آنها تبدیل نشوید. وی افزود: در این سرزمین کسی به شما اجازه اغتشاس و آتش‌سوزی نمی‌دهد و از خویشتنداری مردم سوء استفاده نکنید.
انتقام خواهیم گرفت
سلامی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه این پیکرهای شهدا ماهیت جریان فتنه را نشان داد گفت: آنان که می‌‌گویند زن زندگی آزادی آیا شهدای زن این حادثه تروریستی را نمی‌بینند، آنان به چه گناهی به شهادت رسیدند؟ فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه آگاه باشید، فریب نخورید و خود را از زیر سیطره دشمن نجات دهید، گفت: به آن عده اندکی که فریب خورده‌اند می‌‌گوییم که شرارت را پایان دهید، دیگر به خیابان نیایید، از جان این ملت چه می‌خواهید؟
وی همچنین به رژیم‌های پوسیده و کهنه شده امریکا، انگلیس و آل سعود هشدار داد که با همین جوانان به سراغ شما خواهیم آمد و انتقام خواهیم گرفت. ما شما را از ایران و منطقه بیرون راندیم و آرزوهای شما را در این سرزمین دفن خواهیم کرد.
سردار سرلشکر سلامی افزود: به آل سعود و رسانه‌های تحت سیطره او، به کارگردانان این فتنه‌ها می‌‌گوییم که به سراغ شما می‌‌آییم، شما که تصویر نشان می‌دهید، تحریک می‌‌کنید، ممکن است چه اتفاقی برایتان روی دهد، نمی‌توانید آرامش یک ملت را بگیرید و خودتان در آرامش باشید، آرامش‌تان را می‌‌گیریم.
تأکید امام جمعه اهل سنت شیراز بر مجازات عاملان
شیخ مولوی عبدالواحد خواجوی، امام جمعه اهل سنت شیراز نیز با محکوم کردن حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) از دولت و نظام و مسئولان قضایی خواستار اشد مجازات برای عوامل این حادثه شد. وی گفت: از دشمنان‌مان بیزار هستیم و امید است که دولت و نظام عوامل این حادثه را به اشد مجازات برسانند.


بــــرش
در ادامه محکومیت حمله تروریستی شیراز از سوی کشورهای جهان، رقم خورد
سکوت مرگ امریکا و تروئیکای اروپا در قبال حادثه شاهچراغ
​​​​​​​گروه سیاسی/ محکومیت حمله تروریستی روز چهارشنبه گروهک تروریستی داعش در حرم شاهچراغ از سوی کشورهای جهان همچنان ادامه دارد. روز گذشته در حالی که بسیاری از ناظرین از سکوت کشورهای اروپایی و به طور مشخص سه کشور مدعی حقوق بشر و مبارزه با تروریسم این قاره یعنی آلمان، انگلیس و فرانسه متعجب بودند برخی از دیگر کشورهای اروپایی در جبران این سکوت معنادار با پیام‌هایی این حمله تروریستی را محکوم کردند.
به گزارش ایرنا، وزارت خارجه هلند با انتشار پیام محکومیتی در توئیتر نوشت: «‌تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن غیرقابل قبول است. ذهن ما با عزیزان قربانیان است.»
دولت اسپانیا نیز در بیانیه‌ای حمله تروریستی به شاهچراغ را که به شهادت ۱۵ نفر از جمله ۲ کودک و زخمی شدن ۱۹ نفر از زائران آن منجر شد، محکوم و بر همبستگی کامل خود با ایران در مبارزه با تروریسم تأکید کرد.
وزارت خارجه ایتالیا هم در توئیتی نوشت: «حمله تروریستی داعش به حرم شاهچراغ در شیراز (ایران) را بشدت محکوم می‌کنیم. حملاتی که اماکن مذهبی را هدف قرار می‌دهند فجیع و غیرقابل قبول هستند. با خانواده قربانیان و مجروحان اعلام همبستگی می‌کنیم و به دولت ایران تسلیت عرض می‌کنیم.» خانم «بیسرا توکوویچ» وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین هم با ارسال پیامی مکتوب خطاب به وزیر امور خارجه کشورمان نوشت: «با غم و اندوه فراوان خبر هولناک حمله به زیارتگاه شیعیان در شهر شیراز در جنوب ایران را که منجر به کشته شدن مردم بیگناه و مجروح شدن عده زیادی شد، دریافت کردم. اینجانب از طرف وزارت خارجه بوسنی و هرزگوین و از طرف خودم این ضایعه را به شما و ملت جمهوری اسلامی ایران تسلیت عرض می‌کنم. ما در محکومیت شدید حملات هولناک به غیرنظامیان متحد هستیم و همچنان در کنار شما و جامعه بین‌المللی در مبارزه استوار با این جنایات وحشیانه ایستاده‌ایم.»
همچنین در حالی که طی دو روز گذشته پیام‌هایی از سوی سران گروه‌های مقاومت در منطقه برای اعلام همدردی با مردم و دولت ایران ارسال شده بود، روز گذشته نیز «ابومجاهد» سخنگوی کمیته‌های مقاومت فلسطین درگفت‌و‌گو با شبکه المیادین با بیان اینکه ایران برادر بزرگ محور مقاومت است، حمله تروریستی شاهچراغ را بشدت محکوم کرد و گفت: این اقدام نشان‌دهنده نگاه جنایتکارانه است که هیچ ارتباطی با اسلام ندارد. ابومجاهد تأکید کرد، این اقدام از عزم کشور ایران که با تمام قدرت از مقاومت حمایت می‌کند، نمی‌کاهد. وی گفت که ما در کنار ایران می‌ایستیم و آنچه در روزهای اخیر رخ داد نشان‌دهنده قدرت محور مقاومت در تمامی زمینه‌ها است.
شورای علمای شیعه افغانستان نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز (ایران) از سوی عوامل تروریستی گروه داعش، مسلمانان را به همگرایی و همدلی دعوت کرده و افزود که ملت مسلمان افغانستان درد و داغ ملل آسیب‌دیده از تروریسم را با گوشت و پوست خود درک می‌کنند. پیش از این نیز دولت موقت افغانستان این حادثه را محکوم کرده بود.