بایدن، امریکا را به نابودی می کشاند

«پت هوکسترا»، نماینده جمهوری‌خواه ادوار کنگره و سفیر سابق رژیم امریکا در هلند، طی یادداشتی برای «مؤسسه گیت‌استون» هشدار داد: «پریشانی و فقدان شفافیت در سیاست‌خارجی دولت بایدن امنیت داخلی امریکا را به خطر انداخته است.»
نویسنده با استناد به سند «راهبرد امنیت‌ ملی امریکا» که اخیراً منتشر شد، نوشت که رژیم‌های عربی منطقه از هسته‌ای شدن ایران هراس دارند. سران واشنگتن و ریاض در نشست مشترک در اوایل سال‌جاری میلادی به این امر اعتراف کردند. رژیم‌ سعودی عمیقاً نگران است که توافق ایران به‌زودی دوباره روی میز مذاکرات وین قرار گیرد.
در همین خصوص، «رابرت مالی» نماینده ویژه امریکا در امور ایران گفت: «هم‌اکنون گفت‌وگو برای احیای برجام در دستورکار واشنگتن نیست.» نویسنده بیان می‌کند که هوکسترا با اشاره به قید «هم‌اکنون» در اظهارات «مالی»، پیش‌بینی کرد که در آینده نزدیک مذاکرات هسته‌ای با ایران از سر گرفته ‌شود.
این مؤسسه یادآوری کرد که انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره امریکا به‌زودی و در حالی برگزار می‌شود که پیش‌تر هیأتی از نمایندگان عمدتاً دموکرات، طی نامه‌ای خطاب به بایدن هشدار دادند که نباید توافق هسته‌ای جدید با ایران امضا شود.


هوکسترا، سفیر سابق امریکا در هلند، معترف شد که کاهش تولید نفت، قیمت‌های جهانی سوخت را بالاتر خواهد برد و برای اروپا و امریکا عواقب وخیمی به‌ همراه خواهد داشت. دموکرات‌ها به شدت نگران‌اند که این اقدام «اوپک‌پلاس» باعث شود حزب آنها در انتخابات میان‌‌دوره‌ای هشتم نوامبر شکست بخورد. دموکرات‌ها از رژیم‌ سعودی‌ خواستند که کاهش تولید نفت را تا پس از این انتخابات، به تعویق بیندازند.
به نوشته هوکسترا، بایدن در پاسخ به این کاهش تولید نفت اذعان کرد که دیپلماسی او شکست خورده است. به همین خاطر، او رژیم‌ سعودی را تهدید کرد و فروش تسلیحات به ریاض را به حالت تعلیق درآورد. به نظر نگارنده، رژیم‌سعودی در تقلاست که با ایران به‌‌ منزله «دشمن آشکارا متخاصم» مقابله کند.
هوکسترا در ادامه با یادآوری حملات پهپادی «انصاراللّه» یمن علیه زیرساخت‌های رژیم‌ سعودی و رژیم امارات، به رژیم‌های عربی حاشیه خلیج‌فارس حق داد که بترسند و به وعده‌های امریکا «بدبین» باشند.
سپس القای نگرانی کرد که توافق با جمهوری‌اسلامی، ایران را قوی‌تر می‌کند و به روس‌ها در جنگ اوکراین یاری می‌رساند! در نتیجه، روسیه نیز خواسته‌های خود را گسترش خواهد داد؛ سایر کشورهای اروپایی را نیز تصرف می‌کند و درنهایت رژیم امریکا را نیز سرنگون خواهد کرد.
به ادعای این مقام سابق امریکایی، روابط اصلی کشورهای غرب‌آسیا در زمینه مبادلات سوخت (انرژی) به‌موجب احتمال توافق جدید میان ایران و امریکا به شدت مختل شده! به تصریح او «واشنگتن، هر کشوری را که با احیای برجام مخالف باشد، شدیداً مجازات می‌کند.» از منظر مؤلف، استدلال غلط دولت بایدن این است که «اوپک‌پلاس» با کاهش تولید نفت، به خواست روسیه عمل می‌کند. نگارنده در تکمیل اظهارات خود، می‌افزاید که این وضعیت به‌ این سبب است که سیاست‌خارجی دولت بایدن دچار گیجی و آشفتگی شده است.
نویسنده ضدایرانی می‌افزاید که امریکا بهتر است که «وسواس احمقانه» برای دستیابی به «توافق هسته‌ای جدید با ایران» را متوقف کند. چنین تصمیمی با «سیاست‌خارجی و منافع امنیت‌ ملی امریکا» سازگاری بیشتری دارد و در پایان پیشنهاد می‌کند که کاخ‌ سفید باید طی «پیامی روشن» به ایران، روسیه، اروپا، رژیم‌های منطقه و مهم‌تر از همه به شهروندان ایران و امریکایی‌ها اعلام کند که برجام مرده است!