روایت ضرغامی از بازجویی بازداشتی‌های دهه هشتادی

آرمان‌امروز:‌ ضرغامی به مسأله حجاب پرداخت و گفت: تعداد دختران کم سن و سال که حجاب ندارند زیاد شده، آیا نظام و انقلاب از میان رفت؟! اینها که این حرف‌ها را می‌گویند، آدم‌های اصولاً ترسو و محافظه‌کارند. آنهایی که می‌گویند همه چیز درست است، نمی‌فهمند جامعه ما زنده است و جامعه زنده قدرت ترمیم دارد. موجود مرده است که قدرت ترمیم ندارد.
او ادامه داد: می‌گویند با دهه هشتادی‌ها نمی‌توان مفاهمه کرد. با بازجوی اصلی یک عده که در اغتشاشات دستگیر شدند، صحبت کردم، گفت "یک عمر از آدم‌های درشت سیاسی بازجویی کردم، سخت‌ترین بازجویی به چندصد نفری مربوط است که از کف خیابان بوده‌اند، نه من می‌فهمم اینها چه می‌گویند، نه آنها می‌فهمند من چه می‌گویم”. هر چه سعی می‌کنم حاشیه نروم، نمی‌شود. بعد، حرف‌های من را می‌برند به آقای رییسی نشان می‌دهند که وزیرت این حرف را زده است. بنده خدا هم به‌خاطر ما خیلی تحت فشار است. البته ما با آقای رییسی راحتیم و این حرف‌ها را نداریم.
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری اظهار کرد: تحول و اصلاحات نیاز است. خیلی‌ها زودتر درباره گشت ارشاد تذکر دادند و گفتند این روش جواب نمی‌دهد. ۵ نقطه یک گذاشتند و تذکر می‌دهند و بعد هم این اتفاق می‌افتد، خوب این روش غلط است. باید هر کجا احساس شود روش غلط است، با این نگاه که نظام مقتدر است، اصلاح کرد. اینطور نیست که با یک عملیات و یک شبکه تلویزیونی براندازی اتفاق بیفتد. اگر من جای روسای این شبکه بودم، اضافه‌کاری آنها را قطع می‌کردم.