حل مسائل کشور در مسیر عقلانیت

آرمان ملي: علي اکبري نماينده ويژه مقام معظم رهبري: آمده‌ايم تا سلام مقام معظم رهبري را به مردم استان سيستان و بلوچستان برسانيم و اندوه و ناراحتي ايشان را از حوادثي که اتفاق افتاده و تدابير عالي که براي حل مشکلات داشته‌اند و همچنين تدابير تکميلي را با بزرگان استان و گروه‌هاي مختلف در ميان بگذاريم. «حامل سلام و پيام براي دياردوست و دوستان هستيم»؛ اين جمله‌اي بود که حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علي‌اکبري به عنوان نماينده مقام معظم رهبري در بدو ورود به سيستان و بلوچستان بيان کرد. وي ادامه داد: آمده‌ايم تا سلام مقام معظم رهبري را به مردم استان سيستان و بلوچستان برسانيم و اندوه و ناراحتي ايشان را از حوادثي که اتفاق افتاده و تدابير عالي که براي حل مشکلات داشته‌اند و همچنين تدابير تکميلي را با بزرگان استان و گروه‌هاي مختلف در ميان بگذاريم. رئيس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه کشور افزود: همچنين با عزيزاني که در اين حوادث، شهيد، جان‌باخته، جانباز و مجروح شده‌اند ديدار خواهيم داشت و از آن‌ها دلجويي خواهيم کرد. وي ادامه داد: البته در اين ايام، نماينده مقام معظم رهبري در استان و استاندار مسيرهايي را دنبال کرده‌اند اما اين تدبير ويژه مقام معظم رهبري است و اميدواريم منشأ خير و برکت باشد.
ديدار با مولوي عبدالحميد
تدبير مقام معظم رهبري در اعزام نماينده خود به سيستان و بلوچستان اقدامي هوشيارانه در برابر آناني بود که سعي داشتند با ايجاد تفرقه ميان مردم اين منطقه به اهداف خود برسند. از سويي به اعتقاد برخي اين استان در اعتراضات اخير بيش‌ترين خسارت را تحمل کرد و نيازمند حمايت و همدردي بود. از سوي ديگر برخي سعي در رسيدن به اهداف سياسي خود در اين استان بودند و به‌جاي ارائه راهکارهايي براي کاهش مشکلات سيستان و بلوچستان به موضوعاتي مانند هجمه به امام جمعه زاهدان پرداختند که کيهان از جمله آنها بود. اين روزنامه نوشته بود: «در حالي که برنامه گسترده سرويس‌هاي جاسوسي غرب براي ايجاد ناآرامي و آشوب در ايران به شکست منتهي شده، مولوي عبدالحميد هرازچندگاه يک بار با اظهاراتي خلاف واقع، عملا بنزين بر آتش فسرده فتنه انگيزي دشمن مي‌ريزد.» ادعايي که روز گذشته با ديدار نماينده مقام معظم رهبري با مولوي عبدالحميد باطل شد. در اين ديدار که نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و برخي علما و اساتيد اهل سنت نيز حضور داشتند، در مورد حوادث اخير بحث و تبادل نظر شد. مولوي عبدالحميد در آخرين نماز جمعه اين شهر تلاش زيادي کرد تا از ميزان اعتراض‌ها کم کرده و آرامش را به اين استان بازگرداند. مولوي عبدالحميد گفته بود: «ما دشمن نيستيم. ما خيرخواه همه هستيم. متأسفانه به حرف‌ها توجه نشده است که اين مشکلات وجود دارد.» وي خطاب به نيروهاي امنيتي و نظامي گفت: «شما فرزندان همين مردم هستيد. شما با زنان مهربانانه برخورد کنيد، شما با دانشجويان و دانشگاهيان که اميد ملت ما هستند با خوبي برخورد کنيد. حرف دانشجويان و اساتيد دانشگاه را بشنويد. حرف آحاد ملت را بشنويد...» وي با اين حال گفت که اعتراض بايد سالم باشد و خطاب به معترضان گفت: «مغازه‌اي را تخريب نکنيد. بانکي را تخريب نکنيد. نيروهاي مسلح را با سنگ نزنيد و با نيروهاي مسلح درگير نشويد و آن‌ها هم نبايد با شما درگير شوند.»
برخورد با مخلان امنيت


حجت‌الاسلام علي‌اکبري ظهر ديروز در ديدار با خانواده شهدا و جانبازان اغتشاشات اخير در زاهدان اظهار کرد: خداوند شهيدان شما را دوست داشت که در حالت دفاع از کشور به دست افراد خبيث به شهادت رسيده‌اند و در بهترين بهشت روزي دارند. رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه کشور افزود: جريان شهيد و شهادت به بخشي از فرهنگ کشور ما تبديل شده است. وي افزود: حامل سلام رهبر معظم انقلاب به شما هستيم و متقابلا سلام شما را منتقل خواهيم کرد. حجت‌الاسلام علي‌اکبري بيان کرد: درخواست شما اين بود که با مخلان امنيت کشور و حيثيت استان بازي مي‌کنند برخورد قاطع صورت گيرد که انشاا... به موقع انجام خواهد. از همه مهمتر برخورد قاطع با دشمن اصلي مردم ايران اسلامي است، اين شيطانک‌ها چيزي نيستند و به نوبه خودشان به مجازات خواهند رسيد.