بدرقه مدافعان امنیت

گروه سیاسی/ پیکر طلبه جهادی، شهید مدافع امنیت، حجت‌الاسلام محمد مؤیدی روز گذشته با حضور گسترده و پرشور اهالی شهر شیراز تشییع شد؛ مراسمی که می‌توان آن را نشانه قدرشناسی مردم بابت یک عمر فعالیت جهادی این طلبه شهید، از جبهه‌های خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان تا مقابله با تکفیری‌ها در سوریه دانست. این شهید مدافع امنیت، شامگاه سه‌شنبه ۲۴ آبان ماه بواسطه برخورد کوکتل مولوتف اغتشاشگران به ناحیه سر، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
درباره شهید مؤیدی
طلبه بسیجی جهادگر، شهید محمد مؤیدی ۱۲ فروردین سال ۱۳۶۴ در خانواده مذهبی در منطقه بیضا استان فارس متولد و پس از طی کردن دوران مدرسه وارد حوزه علمیه شد. به گفته برادر شهید، وی بیش از ۱۵ سال از عمر خود را در امور جهادی و مردمی گذراند؛ در جریان سیل خوزستان و در زلزله‌های بم و سرپل‌ذهاب و در سیل و حوادثی که در استان فارس رخ می‌داد، آستین همت بالا می‌زد و با اقدامات جهادی و ایثارگرانه دوشادوش روحانیت در کنار مردم بود و به امدادرسانی می‌پرداخت.
پیش‌بینی حجت‌الاسلام مؤیدی از شهادت


فاطمه مؤیدی، یکی از بستگان شهید محمد مؤیدی نیز در گفت‌و‌گو با ایرنا، با بیان اینکه این طلبه بسیجی کشاورز بود و زحمتکش، اظهارکرد: دو ماه پیش افتاد توی استخر ۱۵ متری و نزدیک بود غرق بشود. می‌گفت: «در دلم توسل کردم به سیدالشهدا و گفتم آقا مرا نجات بده. من می‌خواهم در راه شما شهید بشوم!» چند نفر رسیدند و نجاتش دادند. به گفته فاطمه مؤیدی، این شهید چندین بار سوریه رفت و تک‌تیرانداز بود. برای ۱۳ آذر هم بلیت سوریه داشت، اما دو روز قبل از شهادتش به همسرش گفته بود: «من همین چند روز شهید می‌شوم و کار به سوریه نمی‌کشد.» حتی جای دفنش را به دوستانش نشان داده و گفته بود: «یا به سرم ضربه می‌خورد یا به قلبم!»
یکی از دوستان نزدیک شهید نیز در مراسم وداع با پیکر پاک او، دستان شهید را باز کرد و با نشان دادن پینه‌های متعدد روی دستانش، گفت این دستان واقعی یک بسیجی جهادی است.
وداع باشکوه اهالی شیراز
شاید برپایه این زندگی جهادی یا شاید به دلیل شهادت دردناک این شهید بود که روز گذشته اهالی شیراز با برپایی مراسمی باشکوه و پرشور، پیکر این شهید را به خانه ابدی‌اش تشییع کردند. طلبه‌های بسیجی و دیگر همقطاران این شهید پیشاپیش جمعیت بودند و در کنار آنها، مردان کفن‌پوشی که خواستار پایان مماشات و اتمام حجت با اغتشاشگران شده بودند. زنان و مردان و جوانان از اقشار و گروه‌های مختلف اجتماعی، در این مراسم حضور داشتند. گفتنی است به‌طور معمول، مراسم‌ تشییع شهدا در شیراز در مسیر میدان شهدا تا حرم شاهچراغ برگزار می‌شود. اما روز گذشته آیین تشییع این شهید مدافع امنیت به شکلی متفاوت در مسیر منتهی به محل شهادت حجت‌الاسلام مؤیدی در خیابان معالی‌آباد برگزار شد.
برگزاری آیین وداع با شهید وزارت اطلاعات
آیین وداع با پیکر مطهر شهید مدافع امنیت مهدی اثنی‌عشری، روز گذشته با حضور خانواده و دوستان این شهید در معراج‌الشهدای تهران برگزار شد. به گزارش فارس، سردار محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از دیگر حاضران در این آیین بود. شهید اثنی عشری از سربازان گمنام امام زمان(عج)، پنجشنبه در درگیری با اغتشاشگران مسلح ناشناس در شهر بوکان به شهادت رسید. جمعه گذشته نیز پیکر مطهر این شهید  روی دستان مردم نمازگزار در ارومیه تشییع شد.
تشییع پاسدار شهید در سلماس
مردم شهیدپرور شهرستان سلماس آذربایجان غربی روز گذشته با حضور پرشور خود، پیکر شهید «رحیم سحابی» از شهدای مدافع امنیت را تشییع کردند. در جریان تشییع پیکر شهید سحابی، حاضران با سر دادن شعار خواستار برخورد جدی مسئولان با اغتشاشگران و پایان مماشات شدند. شهید سحابی از کارکنان سپاه بوکان به همراه شهید «مهدی اثنی عشری» در جریان اغتشاشات روز پنجشنبه بوکان به درجه شهادت نائل آمد.
تشییع  پیکر شهید مظلوم سنندجی
روز گذشته پیکر پاک پلیس حافظ امنیت شهید حسن یوسفی روی دستان مردم قدرشناس و انقلابی سنندج تشییع و در بهشت محمدی این شهر آرام گرفت. به گزارش ایرنا، شرکت کنندگان در این مراسم با تأکید بر پایان مماشات با اغتشاشگران خواستار برخورد صریح و قاطعانه با عوامل ایجاد ناامنی و آشوب شدند. 
شهید یوسفی، پنجشنبه گذشته در اطراف آرامستان بهشت‌ محمدی سنندج، درحالی که درحال عبور از منطقه بود، صرفاً به دلیل به پا داشتن شلوار نیروهای فراجا با سنگ و چوب و چاقو و قمه مورد حمله قرار گرفت و به شهادت رسید.
ماموستا عبدالسلام محمدی، امام جمعه دهگلان در این مراسم، با بیان اینکه این شهید گرانقدر در کمال مظلومیت به شهادت رسید، اظهار کرد: فیلم‌هایی که خود اغتشاشگران منتشر کرده‌اند، نشان می‌دهد آنان با قساوت تمام این فرمانده انتظامی را به شهادت می‌رسانند. لذا آنان باید بزودی منتظر برخورد سخت باشند. امام جمعه دهگلان اضافه کرد: نحوه شهادت این شهید نشان داد که خاکریز اول تأمین امنیت، برعهده  نیروی انتظامی است و آشوبگران، پلیسی که امنیت شهروندان و اماکن را بر عهده دارد با ظلم شهید می‌کنند.
وداع باشکوه مردم مشهد با 3 شهید امنیت
شهیدان مدافع امنیت «حسین زینال زاده» و «دانیال رضازاده» که عصر پنجشنبه با ضربات چاقوی یک آشوبگر به شهادت رسیدند و همچنین شهید مرزبانی «رضا رضوانی» که چهارشنبه هفته گذشته در مرز سراوان به شهادت رسیده بود نیز با حضور هزاران نفر از مردم مشهد تشییع شدند و در گلزار بهشت رضا(ع) به خاک آرمیدند. مردم مشهد پیکر این سه جوان شهید خود را از چهارراه مجد تا چهارراه میدان بار شهر مشهد و سپس پس از عبور از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی تشییع کردند.
در جریان این مراسم همسر شهید دانیال رضازاده دلنوشته‌ای را قرائت کرد که در بخشی از آن گفت: «دانیالم سلام؛ دلتنگتم، دلتنگ خنده‌هایت، دلتنگ قدم زدن‌هایمان در خیابان‌هایی که همیشه می‌گفتیم امن‌ترین خیابان‌های دنیا است، دلتنگ هیأت رفتن‌هایمان...» همین دلنوشته همسر شهید بود که با غریو تکبیر مردم و شعار «منافق آشوبگر اعدام باید گردد» همراه شد. دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد هم در مراسم تشییع و وداع با پیکر ۲ دانشجوی شهید حافظ امنیت شعارهای «فتنه گر، داعشی پیوندتان مبارک/ حرف ما یک کلام، انتقام والسلام / این نقشه‌ها تکراریه، فتنه‌ها امریکاییه/ زن، زندگی، شرافت/ امنیت، امنیت، این خط قرمز ماست/ آتش بیار معرکه، بی‌بی سی، مرگ بر این فتنه انگلیسی» سر دادند. پیش از آن دانشگاه فردوسی مشهد نیز با صدور اطلاعیه‌ای شهادت این دو دانشجوی دانشگاه فنی حرفه‌ای شهید منتظری را تسلیت گفته و ضمن محکوم کردن این جنایت ناجوانمردانه از مسئولان امنیتی و قضایی کشور خواسته بود که مجازات عاملان و جلوگیری مجدانه از تکرار آن را پیگیری کنند.
دستگیری عامل شهادت حافظان امنیت
 داوری فرماندار مشهد نیز در حاشیه این مراسم از دستگیری عامل جنایت مشهد و کمک‌کنندگان او برای فرار و همچنین تحویل آنها به دستگاه قضایی خبر داد. درودی دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی نیز گفت: متعاقب یک کار گسترده و دقیق، تیم عمل‌کننده موفق شد فرد قاتل با هویت «مجید رضا رهنورد فرزند محمد جواد» را هنگام طی مسیر برای خروج از مرزهای غربی در یکی از استان‌های مرکزی دستگیر کنند. 
وی با بیان اینکه در همین رابطه هشت نفر دیگر که در اختفا و فراری دادن نامبرده مشارکت داشتند نیز دستگیر شده‌اند، تأکید کرد: با عنایت پروردگار مراحل دادرسی این پرونده با سرعت، دقت و صحت پیگیری می‌شود و حکم الهی و قانونی در مورد این افراد در آینده‌ای نزدیک به مرحله اجرا درخواهد آمد.
وداع با شهدای اصفهان
همچنین مراسم وداع با شهیدان حادثه تروریستی اصفهان عصر روز گذشته با حضور پرشور مردم در محل شهادت آنها واقع در میدان نگهبانی منطقه خانه اصفهان برگزار شد. پیکر مطهر شهیدان «سرهنگ اسماعیل چراغی»، «بسیجی محمدحسین کریمی» و «بسیجی محسن حمیدی» که در ۲۵ آبان هدف گلوله تروریست‌ها قرار گرفتند، امروز یکشنبه ۲۹ آبان از ساعت ۹:۳۰ روی دستان مردم قدرشناس اصفهان تشییع می‌شود.