سازندگان داعش در جنایت شاهچراغ شریکند

گروه سیاسی/ صبح روز گذشته خانواده‌های ۱۳ شهید حمله تروریستی عوامل گروهک تکفیری داعش به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) در شیراز به دیدار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رفتند. شهیدان مظلوم «امید خوب» و «هوشنگ خوب» اهل بهمئی، «زهرا اسماعیلی»، «علیرضا سرایداران»، «آرشام سرایداران»، «مجتبی ندیمی» و «محمدرضا کشاورز» اهل شیراز، «حسنعلی پورعیسی» اهل گیلان، «بهادر آزادی شیری» اهل فسا، «سیدفریدالدین معصومی» اهل تهران، «علی اصغر لری گوئینی» اهل سیرجان، «محمدولی کیاسی» اهل مرودشت و «احسان مرادی» اهل همدان از جمله زائران حرم حضرت شاهچراغ(ع) بودند که شامگاه چهارشنبه 4 آبان‌ماه سال‌جاری پس از حمله مسلحانه یکی از عوامل گروهک تروریستی داعش به این حرم مطهر، مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به فیض شهادت نائل آمدند. 30 نفر دیگر از زائران و خادمان نیز در این حادثه مجروح شدند.
حادثه شاهچراغ، مسأله تاریخی
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ علیه‌السلام این حادثه تلخ را موجب داغدارشدن دل‌ها اما ماندنی در تاریخ ایران خواندند و با تأکید بر رسوا شدن دست‌های پشت پرده این خباثت یعنی امریکایی‌های کینه‌توز و به‌وجود آورنده داعش، خاطرنشان کردند: دستگاه‌های فرهنگی و هنری باید این حادثه باعظمت را همچون قضیه عاشورا و سایر مسائل تاریخی مورد توجه قرار دهند و به آیندگان منتقل کنند.
در حرف، حقوق بشر؛ در عمل، ایجاد تروریسم


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ترور زائران را متفاوت از سایر حوادث تروریستی و موجب رسوایی مضاعف دشمن دانستند و گفتند: علاوه بر عاملان جانی و خیانتکار، پشتیبانان اصلی و به‌وجود آورندگان داعش نیز در این جنایت شریک هستند. آنها آن‌قدر دروغگو، سیاه‌دل، رسوا و منافق هستند که در حرف، پرچم حقوق بشر را بالا می‌برند اما در عمل، گروه‌های خطرناک تروریستی را به‌وجود می‌آورند.
در روایت جنایت‌های دشمنان کوتاهی داریم
ایشان دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای را به تولیدات هنری در خصوص این حادثه و سایر قضایای تاریخی توصیه کردند و افزودند: ما در مسائل مربوط به حوادث و تاریخ انقلاب اسلامی و جنایت‌های دشمنان از نظر کار رسانه‌ای و تبلیغی، کوتاهی داریم به‌گونه‌ای که نسل جوان ما اطلاعات زیادی از حوادث گذشته از جمله جنایات منافقین ندارد.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: تبیین این واقعیت‌ها جزو وظایف فعالان بخش‌های هنری، تبلیغی و نگارشی و همه دستگاه‌های فرهنگی است.