دو قطبی‌سازی مردم را خسته و جامعه را شکننده می کند

آرمان امروز: آيت الله سيد مجتبي نورمفيدي استاد خارج فقه و اصول حوزه علميه قم گفت: نمي‌خواهيم بگوييم درباره مسألة بي‌حجابي بي‌تفاوت باشيم، اما آيا مرکزي که به دليل اين موضوع مواخذه شده، بايد ببنيم اين توان را دارد که جلو ورود بي‌حجاب‌ها را بگيرد يا نه؟ وقتي که از عهده آن مرکز برنمي‌آيد، يا بايد تعطيل شود و عده اي بي‌کار شوند، يا اينکه وقتي توان کنترل نداشت با اين مشکل مواجه خواهد بود! آيا اين درست است در جايي اين‌گونه برخورد شود، اما در فرودگاه‌ها و پروازهاي داخلي به مسأله حجاب کاملا بي‌توجهي‌شود؟
از ديدگاه حضرتعالي دو قطبي شدن جامعه در موضوعات مختلف چه تبعات منفي دارد؟
دو قطبي‌سازي در موضوعات مختلف اعم از سياسي، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي برخلاف آموزه‌هاي دين، امنيت ملي، منافع ملي و نظر مقام معظم رهبري است و موجب تفرقه بين آحاد جامعه مي‌شود. دو قطبي‌سازي برخلاف وحدت مي‌باشد، در حالي که وحدت رکن اصلي جامعه اسلامي است. اين عمل از سوي ديگر زمينه‌ساز سوء استفاده دشمنان است. يکي از شگردهاي دشمنان از صدر اسلام تاکنون اين بوده است که جامعه اسلامي و ديني را به انواع دو قطبي‌ها گرفتار کنند. دو قطبي شدن جامعه، ضمن اينکه انرژي‌ها و نيروها را حذف و نااميدي و يأس را ترويج مي‌کند، باعث مي‌شود که مردم از دشمن اصلي غافل شوند و همه تلاش‌هاي فکري و فرهنگي را خنثي مي‌کند. اگر دو قطبي‌ها در موضوعات مختلف رواج پيدا کند، باعث فروپاشي اجتماع مي‌شود تا جايي که حتي خانواده به عنوان کوچک‌ترين نهاد اجتماع آلوده مي‌شود و کشمکش‌ها و تقابل‌ها به عمق خانواده‌ها کشيده مي‌شود.
دو قطبي ها مردم را خسته و محيط جامعه را شکننده ميکند


اگر بخواهيم به ريشه‌هاي تاريخي و آنچه که در تاريخ صدر اسلام اتفاق افتاده، اشاره کنم و کُد دهم، موارد زيادي وجود دارد. مي‌توانيم بگوييم که بني‌اميه يکي از عوامل اصلي ايجاد دو قطبي در جامعه بود، چون دو قطبي‌ها باعث مي‌شد مردم از حقايق دور و از دشمن اصلي غافل شوند. امروزه دل رسانه‌هاي بيگانه و وابسته، به سرنوشت مردم نمي‌سوزد و به فکر آينده اين مملکت نيستند و براي آنها شايد چيزي بهتر از دو قطبي‌سازي‌ها نباشد، مخصوصاً در مسائل فرهنگي و ديني. الان متأسفانه گاهي زمينه‌هاي سوءاستفاده‌ دشمنان در داخل توسط برخي افراد کم‌اطلاع فراهم مي‌شود و دو قطبي‌هاي کاذب ايجاد مي‌شود؛ دو قطبي‌ بين فوتبال و دين، بين هنر و دين، بين دين و وطن و .. اين‌ها خطرناک است و به تعبير مقام معظم رهبري، مردم را خسته و محيط جامعه را شکننده مي‌کند.