احمدرضا دستغیب رئیس ‌دیوان محاسبات شد

در جلسه علنی دیروز (سه‌شنبه ۱۳ دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی انتخاب رئیس‌ دیوان محاسبات کشور در دستور کار قرار گرفت.
سید احمدرضا دستغیب و پژمان پشمچی‌زاده گزینه‌های ریاست دیوان محاسبات بودند که در نهایت دستغیب با ۱۴۱ رأی از مجموع ۲۵۳ رأی به‌عنوان رئیس‌ دیوان محاسبات کشور انتخاب شد.
به گزارش مهر، مجلس شورای اسلامی پس از موافقت با حضور «مهرداد بذرپاش» در وزارت راه و شهر‌سازی، باید برای تصدی صندلی ریاست دیوان کل محاسبات کشور انتخاب می‌کرد. نمایندگان مردم، بعد از حدود یک‌ماه با ۱۴۱ رأی از مجموع ۲۵۳ «احمدرضا دستغیب» را به‌عنوان رئیس‌جدید دیوان محاسبات برگزیدند.
مدرک تحصیلی دستغیب، دکترای علوم سیاسی است و ۲۱ سال سابقه تدریس در حوزه حکمرانی و سیاستگذاری، مدیریت سازمانی، توسعه اقتصادی و سیاسی، مباحث حقوقی و قانون‌گذاری، سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای را در کارنامه خود دارد.


دستغیب همچنین در دوره هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی نماینده مردم شیراز بوده و در هیئت ‌رئیسه مجلس شورای اسلامی عضویت داشته و در دوران نمایندگی، نایب ‌رئیس‌کمیسیون تلفیق بودجه بوده است. علاوه ‌بر این عضویت در کمیسیون تدوین برنامه پنج‌ساله توسعه کشور نیز در کارنامه اجرایی او به‌چشم می‌خورد.
علاوه ‌بر مسئولیت‌های متعدد و متنوع در مجلس، دستغیب در دوره‌های مختلف ریاست هیئت بازرسی رایزنی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ریاست شورای اجرایی گروه بین‌المجالس را برعهده داشته و همچنین پیش از ادغام سازمان ملی جوانان با وزارت ورزش مدیر این نهاد بوده است.