رئیسی: خواب راحت قاتلان حاج قاسم را خواهیم گرفت

و طناب وصل مردم و حاج‌قاسم را بسوزانند؛ حماقت تمام و کمال.
سرباز و جان‌فدای وطن حاج قاسم سلیمانی را شاید بتوان ادعا کرد زنده‌ترین شهیدی است که تاریخ انقلاب اسلامی به خود دیده است. شهیدی که مرز‌های جغرافیای وطن را هم درنوردیده و این روز‌ها به مناسبت سومین سالگرد شهادتش علاوه بر مام میهن، میهمان دل‌ها و خانه‌های ملت‌های اسلامی و بلکه غیر اسلامی است؛ و این سنت الهی است که شهدا زنده‌اند و نزد پروردگار خود روزی می‌خورند. روز گذشته همزمان با دیگر نقاط کشور، مصلای بزرگ تهران میزبان عاشقان و ارادتمندان حاج قاسم سلیمانی بود. عاشقانی که علاوه بر تهرانی‌های قدرشناس، میهمانانی از ۱۰۰ کشور جهان هم بودند.
خصم زبون ساعت ۱ و ۲۰ دقیقه بامداد ۱۳ دی ۱۳۹۸ در اقدامی تروریستی، حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساند و جسم پاک او را از ایران و جهان اسلام گرفت، اما روح و راه او بیش از هر زمان دیگری زنده است و فکر او همه راه‌ها را به روی دشمنان بسته و بلکه آن‌ها را به بن بست کشانده است.
سخنران ویژه دیروز مصلای تهران سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور بود، اما پیش از او ابو فدک المحمداوی، جانشین حشدالشعبی درباره مجاهدت‌های حاج قاسم در محور مقاومت سخن گفت و زینب سلیمانی فرزند شهید هم در سخنانی کوتاهی در توصیه به همه و خصوصاً مسئولان گفت: «امروز باید همه مسئولان راه سردار سلیمانی را پیش بگیرند و گره‌های مردم را با فداکاری باز کنند.»


ایستادگی راه مقابله با ستمگران
به گزارش ایرنا، سید ابراهیم رئیسی در اجتماع بزرگ مردمی پاسداشت سومین سالگرد سردار دل‌ها در مصلای امام خمینی (ره) تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بزرگوار و قهرمان مبارزه با تروریسم و استکبار جهانی از همه ملت بزرگ قهرمان ایران به ویژه جوانان برای گرامیداشت یاد و خاطره قهرمان ملی تشکر کرد. رئیسی با بیان اینکه وجود انسان‌های تحول‌خواه و عدالت‌خواه مایه بقا و میدانداری این میدان است، افزود: ما از سویی بسیار مصیبت زده هستیم، زیرا یک سردار سرافزار را از دست دادیم، اما از طرفی بسیار مفتخر و سربلندیم که شهید سلیمانی شخصیتی بود که نه فقط به ملت ایران بلکه به ملت‌های مسلمان در جهان فکر می‌کرد. پیام حضور در گرامیداشت حاج قاسم به همه آزادمردان و زنان آزاده این است که باید با ایستادگی و مقاومت مقابل استکبار و ظلم و ستم راه را بر ستمگران و مستکبران سد کرد.
جمهوری اسلامی چرخه رویش انسان‌های خود ساخته
رئیس‌جمهور در ادامه به تحول و نگاه تحول‌گرایانه اشاره کرد و گفت: نخستین گام درباره شهید سلیمانی تحول فردی و شخصی بود؛ او خودسازی کرد تا بتواند جامعه‌سازی کند؛ بدون خودسازی امکان جامعه‌سازی وجود ندارد و شهید سلیمانی خودسازی کرد تا بتواند جامعه‌سازی کند.
رئیسی با ذکر نکته دوم تحولی در زندگی و سیره شهید سلیمانی گفت: مکتب شهید سلیمانی در راستای مکتب امام راحل و رهبری است و این دو مکتب در امتداد مکتب عاشورای حسینی است و تأکید به شناخت مکتب شهید سلیمانی، چون جلوه‌ها و شاخص‌هایی دارد برای یک انسان سالک و دلداده به خدا که شناخت این مسیر مهم است. رئیس‌جمهور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران چرخه رویش انسان‌های خود ساخته مجاهد در راه خداست. این چرخه میرایی و توقف ندارد و چرخه رویش است؛ شهیدان و ایثارگران در این چرخه متحول شدند و رویش پیدا کردند. این چرخه درون‌زا و زنده و همواره در حال تحول است. بدانیم شهید سلیمانی در این بستر، مکتب و نظام که خود حرم می‌خواند رشد، رویش و پرورش یافته است، این نظام مقدس و خود سند حقانیت این نظام است.
وی با بیان اینکه در یک بستر تحولی همواره این رویش وجود دارد و انسان‌های فرهیخته، مجاهد و اثرگذار در بستر نظام مقدس جمهوری اسلامی رشد و پرورش یافته و خواهند یافت، افزود: نکته دیگر در عرصه تحول جهاد تحول در میدان است که شهید سلیمانی در این جهت بسیار برجسته بود. اقداماتی که سردار سلیمانی در میدان انجام داد اقداماتی منحصر به فرد بود. رئیس‌جمهور بیان کرد: ساختارسازی که در میدان انجام داد، رویشی که در نیرو‌های مقاومت در منطقه انجام داد به شکلی بود که برای او سنی، شیعه، مسلمان، مسیحی، ایزدی، لبنانی و فلسطینی، یمنی و سوری و ایرانی و افغانی فرقی نداشت برای او یک نکته محور بود و آن دفع شر و فساد بود.
شهید سلیمانی هیمنه امریکا را شکست
رئیس‌جمهور خطاب به جوانان گفت: امروز در قرن بیست و یکم با افتخار یاد کنید که نماد مبارزه با تروریسم و استکبار شهید سلیمانی است. شهید سلیمانی، امریکا و طرفداران جریان تروریستی و داعشی در منطقه را شکست داد. اما بزرگ‌ترین کار او این نبود این مقدمه آن بود که شهید سلیمانی در دنیا هیمنه امریکا را به شکست کشانید. نظام سلطه، امریکایی‌ها و استکبار دنبال هویت‌زدایی از ملت‌ها هستند و می‌خواهند ملت‌ها و جوانان را بی‌دفاع و بی‌سلاح سازند و هویت مورد نظر خودشان را به ملت‌ها القا کنند. می‌خواهم این را بگویم که شهید سلیمانی شخصیتی بود که هم عنصر هویت‌ساز و هم احیاگر هویت اسلامی بود او نه فقط برای مردم عزیز ایران در منطقه هویت ایجاد کرد بلکه هم شهید سلیمانی هویت را تثبیت کرد همچنان که سردار سلیمانی برای مبارزه با هویت‌زدایی با همه وجود ایستاد که عراقی، سوری، ایرانی، افغانی، یمنی، مسلمان و مسیحی هویت خود را فراموش نکند.
انتقام خون شهید سلیمانی حتمی است
رئیسی با اشاره به سخنان فرمانده کل سپاه و فرمانده نیروی قدس درباره انتقام از خون شهید سلیمانی خطاب به جمع حاضر در مصلای تهران تأکید کرد: امروز سردار سلامی و سردار قاآنی اعلام کردند، امریکایی‌ها بدانند از خون شهید سلیمانی نخواهیم گذشت و اجازه دهید از جانب همه شما اعلام کنم خون شهید سلیمانی را از یاد نبرده و نخواهیم برد و بدانند انتقام خون شهید سلیمانی حتمی است و خواب راحت برای قاتلان و مسببان نخواهیم گذاشت. وی ادامه داد: کشور در حال پیشرفت را که با این شهادت‌ها نه کند می‌شود نه متوقف؛ تصور کرده‌اند با این شهادت‌ها، ضربه‌ها و جنایت‌ها می‌توانند حرکت ملت ایران را کند کنند زهی خیال باطل! ملت بزرگ ایران راه پیشرفت و تحول را به پیروی از امام و مقتدای تحول خواه خود ادامه خواهند داد. رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در کشور اظهار داشت: در این دو ماه اعلام کردیم شما ملت ایران را نشناخته‌اید و بسیار دچار اشتباه در محاسباتی شده و می‌شوید.
رئیس‌جمهور خطاب به دشمنان با بیان اینکه همه قدرت خود را به میدان آورده و جنگ نظامی، سایبری، رسانه‌ای، سیاسی و اقتصادی راه انداخته‌اید، گفت: با جنگ احزاب، همه توان خود را به کار گرفته‌اید، اما دیدید که ملت بزرگ ایران با نگاه شهید مقاومت سلیمانی و گوش دادن به ندای بصیرت‌آفرین رهبرمان چگونه شما را در همه جنگ‌ها ناکام گذاشته اند.
عهد دولتمردان با سلیمانی
رئیس‌جمهور گفت: در ورود به مصلا دختر خانمی‌که دهه نودی است، گفت که شما را به خون شهید سلیمانی قسم می‌دهیم که ما پای کار هستیم و به مسئولان هم پیام ما را بدهید که ما دهه هفتادی‌ها و هشتادی‌ها و نودی‌ها پای این انقلاب و نظام هستیم و مسئولان با قدرت و قوت و با اعتماد به نفس و اتکال به خدا حرکت کنند. یقین بدانید خون شهید سلیمانی پیروزی را برای ملت به ارمغان آورده و بعد از این پیروزی‌های بسیاری را در پرتو خون شهید سلیمانی خواهیم داشت.
رئیسی ادامه داد: آقای سلیمانی! با تو میثاق بسته و می‌بندیم همه دولتمردان که ارادتمند شما هستند و همه کسانی که در کسوت خدمتگزاری به مردم هستند، به مردم عزیز اطمینان می‌دهند که تا آخرین نفس در سنگر دفاع از انقلاب اسلامی و حمایت از مردم و خدمتگزاری مخلصانه به مردم از پای ننشینند و به مردم اطمینان می‌دهیم خون مطهر شهید سلیمانی پیامش برای خدمتگزاران در همه جای کشور و همه جای جهان اسلام این است که تمام تلاش برای گره گشایی از زندگی و خدمت به مردم و رفع مشکلات آن‌ها باشد و این پیام را از زندگی تو دریافت کردیم و با همه وجود در عرصه خدمتگزاری تلاش این است که از خدمت مخلصانه به مردم کوچک‌ترین غفلتی نداشته باشیم.
راه سلیمانی گره گشایی از مشکلات مردم است
در ابتدای این مراسم نیز زینب سلیمانی از مردم کشور و استان کرمان بابت پذیرایی از مهمانان سردار سلیمانی و همچنین از مردم عراق بابت حضور در مراسم سالگرد شهادت سلیمانی تشکر کرد. وی گفت: حال و هوای این روز‌ها شبیه مراسم روز‌های تشییع پیکر شهید سلیمانی است که به تعبیر رهبر انقلاب یک یوم الله بود و باید همیشه یاد آن را زنده نگاه داشت. مردم عزیز ما امسال در همین راستا قدم‌های بزرگی برداشتند، قدردان محبت شما مردم هستم. فرزند سردار سلیمانی با بیان اینکه سردار سلیمانی سه سال پیش به آرزوی خود رسید، گفت: این وصال بر شهید سلیمانی و شهدای همراهش مبارک باشد. منش و مرام و مکتب شهید سلیمانی امروز برای ما به جا مانده است. این مکتب موجب رشد و تعالی ملت می‌شود. امسال آنچه از وصیتنامه این شهید برجسته شد این بود که «جان من هزاران بار فدای شما» بود. این جمله اهمیت مردم در اندیشه سردار سلیمانی را نشان می‌دهد. سردار سلیمانی این مردم را سربلند، فداکار می‌دانست که در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جان و مال خود را فدا کرد پس این ملت شایسته جان فدایی است. وی در پایان گفت:امروز باید همه مسئولان راه سردار سلیمانی را پیش بگیرند و گره‌های مردم را با فداکاری باز کنند.
نمای نزدیک
فریاد انتقام در قدمگاه مقاومت
‌در سومین سالگرد شهادت فرمانده شجاع و پرافتخار جبهه مقاومت، سپهبدحاج‌قاسم سلیمانی، خیابان منتهی به مرقد نورانی آن سردارِ آسمانی مملو از عزاداران و داغداران حاج‌قاسم شد و کرمان در سالگرد سوم، خیزش دیگری را تجربه کرد. سیل جمعیتی که روز گذشته در این قطعه بهشتی پایتخت مقاومت جهان اسلام برای قدردانی از ۴۰ سال تلاش بی وقفه سردار باوفا و بامعرفت شکل گرفته بود، هر شاهد و مخاطبی را به صحنه‌های راهپیمایی اربعین می‌برد. حجت‌الاسلام سید حسین آقامیری در جمع پر شور آن‌ها سخنرانی و آقایان مهدی رسولی و مسعود پیرایش روضه‌خوانی و مدیحه‌سرایی کردند. در این مراسم شعار «مرگ بر امریکا» فضای آن قطعه بهشتی را پر کرد و حاضران بر گرفتن انتقام خون سردار سلیمانی تأکید داشتند.