آماده‌باش برای بارش شدید برف و باران در ۱۴ استان

آرمان امروز: رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از آماده‌باش امدادگران اين سازمان براي بارش برف و باران در 14 استان کشور خبرداد.
مهدي ولي‌پور در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به هشدار سطح نارنجي سازمان هواشناسي درباره شرايط جوي گفت:‌ بر اساس پيش‌بيني سازمان هواشناسي بارش شديد باران در روزهاي دوشنبه و سه‌شنبه پيش‌بيني شده است، بارش‌هايي که شدت آن در استان‌هاي بوشهر، خوزستان، جنوب کهگيلويه و بويراحمد، سواحل گيلان و مازندران و فارس بيشتر خواهد بود. همچنين بارش شديد برف و باران در  همين ايام براي استان‌هاي اردبيل، چهارمحال و بختياري، کهگيلويه و بويراحمد، شمال فارس، ارتفاعات شمالي و شرقي خوزستان، گيلان، مازندران، شمال کرمان، يزد، جنوب و غرب اصفهان، خراسان جنوبي و خراسان رضوي پيش‌بيني شده است. 
وي با بيان اينکه احتمال وقوع برخي حوادث و وارد شدن خسارات به ويژه در حوزه کشاورزي وجود دارد، گفت:‌در همين راستا نيز سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر، امدادگران خود در اين استان‌ها را به حالت آماده‌باش درآورده است. تجهيزات لازم براي امدادرساني در حوادث احتمالي نيز پيش‌بيني شده است.  رئيس سازمان امدادونجات جمعيت هلال احمر ادامه داد: با اين وجود لازم است که مردم نيز نکاتي را مدنظر قرار دهند، از جمله اينکه ازانجام ترددها و سفرهاي غيرضروري پرهيز کنند. رانندگي در اين شرايط نيازمند مهارت بالايي است و لازم است که رانندگان ضمن اطمينان از سالم بودن وسايل گرمايشي خودروي خود، تجهيزاتي مانند زنجير چرخ را نيز براي عبور از گردنه‌هاي برفگير به همراه داشته باشند. ولي‌پور افزود: پرهيز از کوهنوردي و صعود به ارتفاعات، حضور در حاشيه رودها و مسيل‌ها نيز از جمله توصيه‌هاي هميشگي در شرايط بارش برف و باران است.