وزرای فرهنگ ایران و لیبی دیدار کردند

آرمان امروز: وزراي فرهنگ ايران و ليبي در حاشيه اجلاسيه معرفي نواکشوت به‌عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام، در خصوص الزامات تعاملات هنري و فرهنگي ديدار و گفت‌وگو کردند.
محمدمهدي اسماعيلي که جهت شرکت در اجلاسيه معرفي رسمي نواکشوت پايتخت کشور موريتاني به عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام در سال 2023 عازم اين کشور شده است در ديدار با وزير فرهنگ ليبي با اشاره به ظرفيت‌هاي فرهنگي هنري ايران و ليبي به ويژه در حوزه سينما، شعر و ادبيات و هنرهاي تجسمي، اين ديدار را آغاز فصلي نو در مراودات هنري و فرهنگي ميان دو کشور دانست.
همچنين مبروکه توغي عثمان، وزير فرهنگ ليبي نيز در اين ديدار با اشاره به استقبال خوب مردم و هنرمندان ليبيايي از برگزاري نمايشگاه خوشنويسي هنرمندان ايراني که اخيرا در ليبي برگزار شد، اينگونه برنامه‌هاي هنري را موجب شناخت بيشتر مردم کشورهاي شمال آفريقا از غناي هنري و فرهنگي هنرمندان ايراني برشمرد.
گفتني است، محمدمهدي اسماعيلي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي که براي شرکت در مراسم انتخاب پايتخت فرهنگي جهان اسلام عازم نواکشوت پايتخت کشور موريتاني شده است، روز گذشته جمعه در ديدار با رئيس جمهور موريتاني پيام شفاهي و تبريک رئيس‌جمهور کشورمان را به دولت و مردم اين کشور تقديم کرد.