عفو معترضین شکاف‌های پیش آمده را ترمیم می‌کند

آرمان امروز: يک فعال سياسي اصلاح طلب با بيان اين‌که «نگاه‌هاي افراطي چه در داخل و چه خارج کشور علاقه‌مند نيستند که در اتفاقات اخير کشور، نگاه‌هاي محبت آميز مطرح شود»، گفت: عفو معترضين مي‌تواند شکاف‌ها و گسل‌هاي پيش آمده را ترميم کند.
محمدعلي ابطحي در گفت‌وگو با ايسنا درباره تاثيرات موافقت رهبري با عفو و تخفيف مجازات متهمان و محکومان ناآرامي هاي اخير کشور بر ترميم گسل‌ها و شکاف‌هاي ايجاد شده، اظهار کرد: اين عفو از اين جهت اهميت دارد که براي اولين بار به صورت رسمي اعلام شده آزادشدگان در ارتباطات با حوادث اخير بوده‌اند و اين موضوع کمتر سابقه داشته است که به صورت رسمي در مورد زندانيان امنيتي و سياسي اعلام شود.
وي ادامه داد: اين عفو مي‌تواند گشايشي باشد  براي فهم و شنيدن حرف معترضان و گشايشي باشد در امور سياسي کشور زيرا کساني که حرف آزادي آن‌ها مطرح شده است، کساني هستند که به معناي واقعي به وضع موجود اعتراض و انتقاد داشته‌اند. اميدوارم آزادي آن‌ها به معناي شنيده شدن  صداي آن‌ها تلقي شود و نسبت به آينده هم تلاش شود که ديدگاه اعتراضي که براساس قانون اساسي يک امر پذيرفته شده است، بهتر شنيده و ديده شود. کساني که ديدگاه افراطي در خصوص معترضان دارند، نگاه رهبري را مورد توجه قرار دهند. اين عفو که مورد تاييد رهبري قرار گرفته است، بايد يک مبنا براي رويکرد سياسي کشور باشد. آزادي نسل Z مي‌تواند بحران‌هاي خانوادگي و همچنين شکاف‌و گسل‌هاي پيش آمده را ترميم کند. نگاه‌هاي افراطي چه در داخل و چه خارج کشور علاقه‌مند نيستند که در اين قضايا نگاه‌هاي محبت آميز مطرح شود و جاي تقدير دارد که نگاه قوه قضاييه در اين موضوع با نگاه افراطيون متفاوت است.