توطئه‌،‌ توهم‌ تازه‌ علی اُف

آرمان امروز: صبح جمعه، 7 بهمن 1401 فردي مسلح، با استفاده از سلاح کلاشينکف به داخل سفارت باکو در تهران نفوذ کرده و اورخان عسگروف، رئيس گروه حفاظت سفارت را کشته و دو نفر ديگر را زخمي کرد.درهمين خصوص الهام علي اف، رئيس‌جمهور آذربايجان در حاشيه کنفرانس امنيتي مونيخ درباره حمله به سفارت اين کشور در تهران گفت: در آن 30، 40دقيقه‌اي که ضارب داخل سفارت بود خلع سلاح نشد. در طول اين مدت ماشين‌هاي نيروهاي امنيتي و پليس مي‌آمدند و مي‌رفتند ولي به اين مرد اجازه دادند که دوبار وارد سفارت شود.
الهام علي اف رئيس جمهور باکو در حاشيه کنفرانس امنيتي مونيخ درباره حمله به سفارت اين کشور در تهران گفت: در آن 30، 40دقيقه‌اي که اين تروريست داخل سفارت بود خلع سلاح نشد. در طول اين مدت ماشين‌هاي نيروهاي امنيتي و پليس مي‌آمدند و مي‌رفتند ولي به اين مرد اجازه دادند که دوبار وارد سفارت شود و يک افسر امنيتي ما را بکشد و دونفر ديگر را زخمي کند. اگر شجاعت يکي از کارمندان ما نبود که توانست با دست خالي اين تروريست را خلع سلاح کند شايد ده‌ها نفر از جمله خانواده‌هاي ديپلمات‌هاي آذربايجاني و بچه‌هايي که آنجا زندگي مي‌کردند در اين حمله کشته مي‌شدند. درخواست تحقيق فوري و شفاف داريم. اينکه دقيقا بعد از اين اقدام تروريستي رسانه‌هاي ايران با اين تروريست مصاحبه کردند نشان مي‌دهد او آن کسي است که توسط يکي از شاخه ها و نهادهاي وابسته فرستاده شده است. مطلب عجيب ديگر اين بود که دو روز بعد از حادثه اعلام شد که اين فرد مشکل رواني دارد، چطور اين قدر سريع به اين نتيجه رسيدند؟ ما از ايران مي‌خواهيم که تحقيق کند اين تروريست بايد مجازات شود اما مهمتر از آن کساني هستند که او را فرستاده اند، آنها هم بايد مجازات شوند.
سخنگوي وزارت امور خارجه ايران روز گذشته در واکنش به سخنان رئيس جمهور آذربايجان در خصوص حادثه حمله به سفارت آن کشور در تهران گفت: بهتر است از هرگونه پيش داوري، سياسي سازي و تبليغاتي کردن موضوع اجتناب‌شود.