آیت‌ا... جنتی رئیس ماند

آرمان ملي: نخستين روز يازدهمين اجلاسيه مجلس خبرگان رهبري در حالي برگزار شد که اعضاي آن در نطق خود بر ضرورت جهاد تبيين، بيان دستاوردهاي انقلاب اسلامي و تقويت پول ملي تاکيد کردند. اين مراسم با سخنراني افتتاحيه رئيس مجلس خبرگان رهبري آيت‌ا... احمد جنتي آغاز مي‌شود و در ادامه جمعي از اعضاي اين مجلس نيز در نطق‌هاي پيش از دستور ديدگاه‌هاي خود را درباره مسائل روز کشور بيان مي‌کنند. در اين اجلاس چهره‌هايي همچون آيت‌ا... موحدي کرماني، سيد ابراهيم رئيسي، حسن روحاني، سيدمحمود علوي، غلامرضا مصباحي‌مقدم حضور داشتند.
به داد مردم برسيم
رئيس مجلس خبرگان رهبري يادآور شد که هم دين ما و هم آرمان‌هاي انقلاب و سنت و سيره پيامبر(ص) و ائمه به ما آموخته است که راضي نيستند حتي يکي از پيروان آنان گرسنه بماند. احمد جنتي در سخنراني افتتاحيه يازدهمين اجلاس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به مشکلات معيشتي مردم و شرايط اقتصادي کشور اظهار کرد: هم دين ما و هم آرمان‌هاي انقلاب و سنت و سيره پيامبر(ص) و ائمه به ما آموخته است که راضي نيستند حتي يکي از پيروان آنان گرسنه بماند. آنان مقيد بودند که بايد شکم مردم سير باشد. وي افزود: مبادا بچه‌هاي يتيم، زنان بي‌سرپرست و افراد بي‌بضاعت نتوانند زندگي خود را تامين کنند. رئيس مجلس خبرگان رهبري با تاکيد بر اينکه بايد لوازم زندگي مردم فراهم شود، اظهار کرد: ما هم بايد در جايي که مي‌توانيم از افراد متمکن بخواهيم به مردم کمک کنند تا مبادا افراد بي‌بضاعت نتوانند حداقل زندگي را تامين کنند بايد به داد مردم رسيد تا در محضر پيامبر(ص) و امام علي(ع) شرمنده نباشيم.
کشور در چهل سال گذشته رشد چشمگيري داشته است


همچنين حجت‌الاسلام محسن قمي نماينده مردم تهران و رئيس کارگروه علم و فناوري هيات انديشه ورز مجلس خبرگان رهبري در سخنان خود گفت: پس از انقلاب اسلامي، کشور در حوزه‌هاي مختلف آموزشي از جمله آموزش عمومي، آموزش عالي و آموزش در سطح حوزه‌هاي علميه، پيشرفت چشمگيري داشته است. وي با اشاره به اينکه در راستاي اجراي منويات مقام معظم رهبري، مبني بر تشکيل هيات انديشه ورز در مجلس خبرگان رهبري براي بررسي پيشرفت‌ها، پسرفت‌ها و توقف‌ها در حوزه‌هاي مختلف علمي کشور، مجلس خبرگان رهبري اقدام به تشکيل هيات انديشه ورز و کارگروه‌هاي تخصصي در حوزه‌هاي مختلف کرده است، افزود: کارگروه علم و فناوري با تشکيل جلسات کارشناسي متعدد، وضعيت آموزشي و پژوهشي کشور را در عرصه‌ها و سطوح مختلف بررسي کرده است و نتايج اين بررسي‌ها نشان مي‌دهد بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در اکثر شاخص‌هايي که براي ارزيابي روند آموزشي در کشور تعيين شده است رشد چشمگيري داشته‌ايم. رئيس کارگروه علم و فناوري مجلس خبرگان رهبري با ارائه آمار دقيق و کارشناسي شده، رشد جمعيت تحت پوشش فرآيندهاي آموزشي، افزايش مؤسسات آموزشي، رشد عدالت محور جغرافيايي و جنسيتي جامعه تحت آموزش و افزايش تعداد اعضاي هيات علمي دانشگاه‌هاي کشور را از مصاديق پيشرفت کشور در حوزه آموزش و پژوهش و عرصه‌هاي علمي کشور برشمرد.
ضرورت تقويت ارزش پول ملي در راستاي حل مشکلات اقتصادي مردم
حجت‌الاسلام محسن کازروني، نماينده استان البرز در مجلس خبرگان رهبري و رئيس هيات امناي کميته امداد امام خميني(ره) در نطق خود گفت: کميته امداد حضرت امام خميني(ره) در جهت توانمندسازي افراد تحت پوشش خود تلاش مي‌کند و براي خودکفايي آنها برنامه‌ريزي مي‌کند. وي با اشاره به اينکه فقر، پديده وحشتناکي است و مشکلات عديده ديگري براي جامعه به وجود مي‌آورد، افزود: در تعاليم ديني ما تأکيد زيادي بر تلاش در جهت رفع فقر شده است. رئيس هيات امناي کميته امداد خميني(ره) با تأکيد بر اينکه امام راحل(ره) بلافاصله بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، دستور تشکيل کميته امداد را براي حمايت از محرومين صادر فرمودند، گفت: اين نهاد در طول ساليان گذشته، خدمات ارزشمندي ارائه داده است و با برنامه‌ريزي در جهت توانمندسازي افراد تحت پوشش به خودکفايي آنها کمک کرده است و بر اساس آمارهاي رسمي، يک سوم ايجاد اشتغال کشور توسط اين نهاد صورت گرفته است.