دروغ‌ساز و فاجعه‌ مثل «تهمینه» و بقیه شهره‌ها

تهمینه میلانی، کارگردان سینما تصویر یک روحانی شیعه را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده که در حال بوسیدن دست یک سگ است! و ذیل آن نوشته: «از بهترین تصاویری که تاکنون دیده‌ام! بوسه امام جمعه ترکیه بر دستان سگی که جان سه نفر را در زلزله ترکیه نجات داد! (انسان بودن نیاز به دین خاصی ندارد)»
نکته، اما این است که فرد داخل تصویر امام جمعه ترکیه نیست (البته کلاً نمی‌شود جایگاهی با این عنوان را درست دانست، چون امام جمعه برای یک شهر است و نه یک کشور). در هر حال او اصلاً ترکیه‌ای نیست و یک شخصیت شناخته شده عراقی است؛ سیاستمدار و روحانی شیعه عراقی و رهبر جریان حکمت ملی عراق. عکس هم فتوشاپ شده و او در تصویر واقعی در حال بوسیدن دستان یک پیرمرد است.
تهمینه میلانی به عنوان یک هنرمند که سال‌ها کار تصویری انجام داده، توانایی تشخیص یک تصویر فتوشاپی را ندارد؛ این تنها اشکال وارده نیست، بلکه او حتی به عنوان یک سلبریتی لازم ندیده یک جست‌وجوی ساده انجام دهد و اصل خبر و عکس را دربیاورد و حتی به ذهنش نرسیده که مسلمانان سگ را نجس می‌دانند و چطور این روحانی حیوان نجس را می‌بوسد. در کل، هزار و یک دلیل بوده که میلانی در مورد اصالت تصویر به تردید بیفتد، اما نخواسته حرفه‌ای و با دانش عمل کند. این اشتباه اول میلانی نیست، اشتباه چندم او و اشتباه صدهزارم سلبریتی‌های دروغ‌پرداز فاجعه‌سازی همچون اوست که از گزند قانون و مجازات انتشار دروغ در امان هستند.