«پایداری‌چی‌ها» عامل تفرقه در مجلس

آرمان امروز، گروه سياسي: انتشار يک نامه سرگشاده و البته هشدار دهنده توسط يکي از اعضاي «فراکسيون انقلاب اسلامي مجلس» در مورد تلاش اعضاي «جبهه پايداري» که مي‌خواهند مقاصد خود را در انتخابات اسفند ماه در دستور کار قرار دهند، به‌خوبي حال و هواي سال منتهي به انتخابات مجلس را براي اهالي سياست و مخاطباني که اخبار اين حوزه را دنبال مي‌کنند نمايان مي‌کند. در اين نامه «مجتبي توانگر»، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از شخص «مجتبي آقاطهراني»، دبيرکل جبهه پايداري که او را عامل ناکارآمدي کنوني کشور خوانده است، هشدار داد که اين طيف سياسي مي‌خواهند با «بازي راي حرام» و با ايجاد دوقطبي، مسير انتخابات را به سمت جبهه خود تغيير دهند. به اين موضوع هم بايد اشاره کنيم که اين نامه به‌خوبي خطکشي‌هاي حاميان «محمدباقر قاليباف» از جمله فراکسيون انقلاب اسلامي و آنهايي که به‌نوعي منتقد رييس مجلس هستند، به‌خصوص اعضاي جبهه پايداري مشخص مي‌کند. با اين کنش‌ها و واکنش‌ها مي‌توانيم آينده پر حاشيه انتخابات اسفند 1402 را پيش‌بيني کنيم.
 
تلاش پايداريچيها براي دوقطبيسازي انتخابات
در بخش‌هايي از نامه مجتبي توانگر به «جوانان مومن و انقلابي حامي جبهه پايداري» و با استقبال از واکنش رسانه‌هاي منتسب به جبهه پايداري(مشرق نيوز) به نوشته وي خطاب به «حجت‌الاسلام والمسلمين کاظم صديقي»، رئيس ستاد امر به معروف و نهي از منکر، اين موضوع را فرصتي براي تبادل ديدگاه‌هاي دانسته است. او در اين نامه مي‌نويسد: «در تمام مطلبي که سايت منتسب به اين حزب نوشته، هيچ کجا جوابي به سوالات اصلي اينجانب داده نشده است که اگر واقعا اين گروه، نگران حجاب و عفاف هستند چرا آقاي آقاطهراني در 11 سال حضور در مجلس و 7 سال رياست کميسيون فرهنگي مجلس به وظيفه خود در ترويج معروف، فرهنگ حجاب و عفاف و برخورد منطقي با منکر بي‌حجابي عمل نکرده‌اند؟ اگر امکان استيضاح نماينده مجلس بود، اينجانب حتما آقاي آقاطهراني را به‌عنوان يکي از مقصران وضع موجود، استيضاح مي‌کردم تا افراد نتوانند با عوض کردن زمين بازي و انگشت اتهام گرفتن روي ديگران، فرار به جلو کنند و خود را از مهلکه پاسخ‌گويي برهانند. آيا وقتي رهبر حکيم انقلاب مي‌گويند مسئولان «برنامه دارند» و «کارهاي خارج قاعده نبايد انجام شود»، حجت را بر همگان تمام نمي‌کند؟ اصرار بر اين مسير با چه انگيزه و هدفي صورت مي‌گيرد؟ عضو شوراي مرکزي فراکسيون انقلاب اسلامي مجلس در نامه خود با دعوت به نقد خود از سوي «همه نيروهاي انقلابي علاقه‌مند و دلسوز که احساسات انقلابي و ديني دارند» ايشان را نسبت به افشاي «بازي راي حرام» از سوي يک «جريان خطرناک پيش از انتخابات پيش‌رو» هشدار داده است. اسم رمز شروع اين عمليات نيز عبارت‌هايي از قبيل «دفاع از ارزش‌ها» «مواضع وسط لحافي»، «مواضع صورتي» و امثالهم است. موضوع چندان پيچيده نيست فقط کافي است به آن فکر کنيم. چه کسي از اين‌که مردم در انتخابات شرکت کنند، بيشترين ضرر را مي‌کند؟ بهترين راه براي رسيدن به اينکه هم کاهش مشارکت درست کني و هم بين راي‌دهندگانِ باقي مانده، صاحب راي شوي، چيست؟ اينکه با اسم ارزش‌ها و دين دو قطبي درست کني که نظام را در برابر مردم تصوير کند و مردم را از سر نارضايتي از حضور در سرصندوق‌ها دور کني و همزمان خود را دلسوز ارزش‌ها نشان دهي. در اين مسير هم چنان به همه برچسب بزني که مارپيچ سکوت درست شود و کسي از نيروهاي انقلابي جرات نکند، ادبياتي توليد کند که ارزش‌هاي دين و انقلاب بايد با شيوه عقلاني و موثر پيگيري شود. بنابراين خيلي ساده معلوم مي‌شود کساني دنبال راي حرام هستند که به‌جاي پاسخ گويي دربرابر وظايفي که به‌عهده داشتند، خلاف تدبير رهبر حکيم انقلاب با دوقطبي‌سازي با نام ارزش‌ها، دنبال مشارکت حداقلي و پيروزي درانتخابات هستند. وي با بيان اين‌که  «اين مساله پروژه‌اي است که فقط درباره حجاب و عفاف صورت نگرفته است.» اعتقاد خود را در بخش‌هايي ديگري از نامه اينگونه بيان مي‌کند که «از ابتداي عملکرد مجلس مروري کنيم به تخريب‌هايي که عليه مجلس صورت گرفته است. در همه آنها ردپاي اين گروه اقليت، روشن است. به نوعي اگر در بخش‌هايي از مجلس، ناکارآمدي مشاهده مي‌شود ناشي از عملکرد اين اقليت پرمدعاست.»


 
حضور حداکثري پايداريچيها را کنار خواهند زد
«کمال‌الدين پيرموذن»، فعال سياسي و نماينده ادوار مجلس شوراي اسلامي در واکنش به نامه مجتبي توانگر، نماينده تهران که براي جلوگيري از دوقطبي‌سازي در انتخابات اسفند ماه هشدار داده بود، به‌خبرنگار «آرمان امروز» مي‌گويد: «پيش از هرچيز بايد به اين نکته اشاره کنيم که در ماه‌هاي گذشته شخص مجتبي توانگر و فراکسيون انقلاب اسلامي مجلس که روزي از جبهه پايداري حمايت مي‌کردند بخواهيم در اين مورد توضيح دهند که چرا اينقدر دير متوجه دسيسه و فعاليت‌هاي پشت پرده اعضاي جبهه پايداري شده‌اند؟ برابر نظرسنجي‌هاي صورت گرفته بيش از 60 درصد از آنهايي که در انتخابات شرکت کرده بودند حالا مخالف نوع و نحوه فعاليت مجلسي‌ها هستند. اين خود نشان دهند توان مجلسي‌ها در امور جاري حکمراني است. حالا نه‌تنها اين نماينده مجلس و البته حاميان گذشته پايداري‌چي‌ها عمق فاجعه را درک کرده‌اند، بلکه مردمي که به آنها راي داده‌اند هم حالا از اين شخصيت‌هاي غيرتعامل‌گرا گريزان هستند. اينکه افراطي‌ها و تندروها بايد از دايره قدرت ايران فاصله بگيرند خواست امروز مسئولان عالي رتبه و همه طيف‌هاي سياسي-اجتماعي است و به‌نظر باتوجه به سياسيت‌هايي که در دستور کار شوراي نگهبان قرار گرفته است، به‌نظر در انتخابات اسفند ماه، شهروندان حضور گسترده‌اي خواهند داشت. توجه داشته باشيد تنها راهي که مي‌تواند اين سوپر انقلابي‌ها را کنار بزند حضور حداکثري شهروندان پاي صندوق راي است.»
اين فعال سياسي با اشاره به بحران‌سازي‌هاي جبهه پايداري اضافه مي‌کند: «پيش از اينکه اعضاي اين جبهه وارد مجلس شوند، تحليلگران و آنهايي که درک خوبي از نوع فعاليتشان داشتند در مورد تماميت‌خواهي اين طيف سياسي اخطار داده‌ بودند و همين صفاتي که حالا توانگر در مورد پايدارچي‌ها به کار برده را استفاده کرده بودند. اين طيف سياسي هيچگاه خواهان آرامش در کشور نيستند و همواره با تماميت‌خواهي خود جايي براي تعامل سازنده بين مردم و دولت و همچنين در عرصه بين‌المللي همواره به دنبال ماجراجويي هستند. زمان به‌خوبي دست اعضاي اين جبهه را براي ملت ايران رو کرد تا بعد از اين ديگر به تاکيدات آنها توجهي نکنند. اين گروه همواره مخالف جمهوريت و موافق کنار زدن مردم در عرصه سياسي و اجتماعي هستند. تاکيد آنها همواره بر روي دو قطبي سازي و مي‌خواهد شرايط را آنقدر يک طرفه نشان دهند که تنها حاميان خودشان در انتخابات شرکت کنند و بار ديگر با راي حداقلي وارد بهارستان شوند.»