ضرر هنگفت؛ بغداد طلب‌های تهران را به دینار داد!

 
آرمان امروز: مقامات عراقي به ميدل ايست آي گفتند که ايراني‌ها به ازاي هر ميليون دلاري که تبديل مي‌کند، حدود 40 درصد مي‌پردازد، پولي که نصيب دلالان، واسطه‌ها و قاچاقچيان مي‌شود که وجوه را به خارج از عراق منتقل کنند.
خبرنگار عراقي در «ميدل ايست آي» نوشت: مقامات عراقي به ميدل ايست آي گفتند، ايران که با خريد دلار آمريکا در بازار سياه عراق ضرر شديدي کرده، اکنون دولت عراق را براي پرداخت بدهي‌هاي خود به تهران از طريق کانال‌هاي رسمي تحت فشار قرار داده است. در ادامه اين مطلب آمده است: ايران مهم‌ترين بازار عراق در دو دهه گذشته بوده است که گاز، برق، مواد غذايي و مصالح ساختماني از جمله نياز‌هاي ديگر را تامين مي‌کرده است. تجارت بين دو کشور بالغ بر 14 ميليارد دلار در سال است. با اين حال، از زماني که آمريکا در سال 2018 يک رژيم تحريمي سخت را عليه ايران اعمال کرد، عراق در تلاش است تا بتواند هزينه کالا‌ها و خدمات ايران را بپردازد.
سال گذشته، عراق توانست بيشتر بدهي گاز و برق خود را از سال 2019 تا 2021 به دينار پرداخت کند.


داده‌هاي حراج ارز‌هاي خارجي بانک مرکزي در هفته آخر ماه مارس نشان مي‌دهد که به طور متوسط روزانه کمتر از 200 ميليون دلار فروخته شده است، در حالي که اين رقم در هفته آخر فوريه 168.5 ميليون دلار بود.