عیدانه امدادی

خدمات هلال احمر در نوروز 1402 شامل ماموریت‌های امدادی، اقدامات پیشگیرانه، ارائه خدمات اجتماعی، بهداشتی و درمانی و معاینات پزشکی حجاج بود. بساط ارائه این خدمات از هفته آخر اسفند در سراسر کشور پهن شد و تا ۱۳ فروردین همچنان ادامه داشت. کافی بود سری به ورودی شهرها، اماکن گردشگری پر تردد، میدان‌های اصلی هر شهر و پایگاه‌های امدادی موقت و دائم بزنید تا اعضای خانواده بزرگ هلال احمر را با لباس‌های سرخ و سفیدی که بر تن دارند آنجا ببینید. هلال احمری‌ها امسال بیش از 6 میلیون خدمت به هموطنان و مسافران نوروزی ارائه کردند و طبق اعلام سخنگوی ستاد نوروزی جمعیت، امسال با رشد 24 درصدی ماموریت‌های هلال احمر روبه‌رو بودیم.
فضاهای دوستدار کودک، 961 هزار کودک را برای ساعاتی سرگرم خود کرد و فرصت استراحت و رفع خستگی برای والدین آن‌ها فراهم آورد. بیش از 5 میلیون نفر از پایگاه‌های ایمنی و سلامت در مبادی ورودی شهرها در ایام نوروز استفاده کردند. بسته‌های کمک معیشتی و مواد غذایی به دست خانواده‌های نیازمند رسید و علاوه بر راه اندازی کاروان‌های سلامت در برخی استان‌ها، شهروندان فرصت داشتند تا حین سفر از مشاوره‌های تلفنی پزشکان و پیراپزشکان بهره‌مند شوند.
در ایام نوروز درهای مراکز توانبخشی و داروخانه‌های هلال احمر هم به روی مردم باز بود و مراجعان از خدمات این مراکز استفاده کردند. نگاهی به گوشه‌ای از زحمات اعضای هلال احمر در سه سازمان داوطلبان، جوانان و امداد و نجات در ایام نوروز خالی از لطف نیست.