5 توصیه به کنکوری ها در روزهای باقی مانده ماه رمضان

 یکی از رایج‌ترین اشتباهات کنکوری‌ها و دانش‌آموزان در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، کنار گذاشتن مطالعه و درس‌خواندن است. فاصله سحر تا افطار، می‌تواند روند درس خواندن دانش‌آموزان را کمی دچار افت کند. البته کنکوری‌ها و دانش‌آموزان باید بدانند که با داشتن برنامه و رعایت برخی نکات نه تنها از کیفیت مطالعه‌شان کاسته نخواهد شد بلکه می‌توان به نتیجه مطلوب‌تری دست یافت.
 
 به رقبایتان فکر کنید  |  به فکر رقابت باشید. در لحظه‌ای که شما به دلایل مختلف دست از درس‌خواندن کشیده‌اید، کنکوری‌ها و دانش‌آموزان بسیاری هستند که با وجود شرایط مشابه، سختی‌ها را تحمل و با جدیت مطالعه می‌کنند. فکر کردن به این موضوع، عامل محرکی برای حرکت شما به سمت تلاش بیشتر و موفقیت تحصیلی است.
  مطالعه را فقط به بعد از افطارها موکول نکنید |  به هیچ عنوان در ماه رمضان و در ساعات روزه بودن، درس خواندن را متوقف نکنید. ممکن است که کیفیت کار مانند زمان‌های قبل نباشد اما توقف می‌تواند علاوه بر مختل کردن روند آماده سازی شما، شروع مجدد فعالیت درسی را با کندی رو به رو کند. بنابراین مطالعه را فقط به افطار تا سحر موکول نکنید و در روز هم برای مطالعه،
 برنامه ریزی داشته باشید.


  بعد از سحر و ساعات ابتدایی روز را دریابید|  درس‌های سنگین و مهم‌تر را در ساعات ابتدایی صبح و بعد از سحر در برنامه خود قرار دهید چون میزان قندخون در بالاترین سطح ممکن قرار دارد. البته به‌شرطی که در وعده سحری، غذای سنگین نخورده نباشید.
  در بعدازظهرها کمتر مطالعه کنید  |  هنگام ظهر کمی استراحت کنید و در بعدازظهر، زمان‌های مطالعه خود را به فاصله‌های کوچک‌تر 45 دقیقه‌ای تقسیم کنید تا بازدهی بیشتری داشته باشید. به‌طور مثال  اگر در ساعات ابتدایی روز به ازای هر یک ساعت و نیم مطالعه، 20 دقیقه استراحت می‌کردید، در ساعات پایانی روز و قبل از افطار، به ازای هر 45 دقیقه مطالعه، 20 دقیقه استراحت کنید تا کیفیت مطالعه‌تان افزایش یابد.
 خلاصه‌برداری‌های‌تان را در بعدازظهرها مرور کنید |  اگر در بعدازظهرها بی‌حوصله و خسته بودید، می‌توانید از خلاصه‌هایی که قبلا از درس‌های‌تان نوشته‌اید، استفاده کنید و به مطالعه مطالب ساده‌تر و مرور آن‌ها بپردازید. در این شرایط، کنکوری‌ها به هیچ عنوان از تست زنی غافل نشوند و به مرور دانسته‌های پیشین خود بپردازند و از فراگیری مطالب جدید در این مدت پرهیز کنند.