به هیچ حدی از پیشرفت قانع نباشید

آرمان امروز: حضرت آيت‌الله خامنه‌اي فرمانده معظم کل قوا روز گذشته (يکشنبه) در ديدار فرماندهان و مسئولان ارشد نيروهاي مسلح اين نيروها را به فرموده اميرمومنان(ع) حصارهاي مستحکم کشور و ملت خواندند و تاکيد کردند: اين جايگاه بسيار بزرگ، مسئوليت‌هاي سنگيني به همراه مي‌آورد که بحمدالله نيروهاي مسلح با قدرشناسي اين موقعيت پرافتخار، مشغول عمل به وظايف خود هستند. ايشان با ابراز خرسندي از حرکت و پيشرفت مستمر در نيروهاي مسلح گفتند: به هيچ حدي از استحکام و پيشرفت قانع نباشيد و بدون توقف به جلو برويد.
فرمانده کل قوا با استناد به آيه قرآن کريم آمادگي هميشه را فرمان پروردگار و مايه ترس دشمنان خدا و ملت خواندند و افزودند: تهديد، هيچگاه به طور کامل از بين نمي‌رود بنابراين بايد هرچه مي‌توانيد بر آمادگي‌‌هاي مختلف بيفزاييد. رهبر انقلاب همچنين نفس آمادگي نيروهاي مسلح را براي دشمنان  بازدارنده و هوشياري در مقابل طراحان پشت صحنه حوادث را کاملاً ضروري خواندند. ايشان با اشاره به حرف و اقدام احتمالي عناصر کم قدرت، گفتند: نبايد ذهن‌ها را بر اينگونه اقدامات و حرفها متوجه و متمرکز کرد بلکه بايد طراحان اصلي و پشت صحنه را ديد.
رهبر انقلاب با اشاره به جنگ ‌افروزي‌هاي نيروهاي شرير بين‌المللي در مناطق مختلف جهان گفتند: استکبار هرجا منافعي ببيند از پشت صحنه درگيري راه مي‌اندازد. تمرکز و دقت بر برنامه‌هاي بلند مدت دشمن نکته مهم ديگري بود که رهبر انقلاب خطاب به فرماندهان و مسئولان ارشد نيروهاي مسلح تاکيد کردند.
ايشان در همين زمينه گفتند: دقت بر برنامه‌هاي پنج يا ده ساله دشمن خوب و لازم است اما بايد برنامه‌هاي ميان مدت و بلند مدت او را مدنظر و تحت رصد داشت.


فرمانده کل قوا با اشاره به دو جنگي که آمريکا حدود دو دهه قبل در شرق و غرب ايران به راه انداخت گفتند: آمريکايي‌ها منافعي در عراق و افغانستان داشتند اما هدف نهايي آنها ايران اسلامي بود که به دليل بنيه بسيار قوي انقلاب اسلامي، در اين ماجراها و هدف نهايي خود شکست خوردند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با استناد به اين واقعيت گفتند: بنابراين دشمن با همه محاسبات به ظاهر مستحکم و قدرت نظامي خود، قابل شکست دادن است.
ايشان موقعيت کنوني رژيم صهيونيستي را نمونه ديگري از اينگونه شکست‌ها برشمردند و گفتند: عمليات ضد فلسطيني رژيم صهيونيستي در ماه رمضان سال گذشته با عکس العمل خاصي در جهان روبرو نشد اما امسال در مقابل جنايات او، حتي در آمريکا و انگليس تظاهرات مي‌شود.
فرمانده کل قوا غافل نشدن از دشمن را به موازات باور به شکست پذيري او، مهم دانستند و افزودند: در هيچ مرحله‌اي نبايد از مکر و طراحي دشمنان غافل شد. رهبر انقلاب در پايان سخنانشان، مراکز و عناصر فکري نيروهاي مسلح را به طراحي دائم و مبتکرانه راهبردها و سياستهاي قوي، عقلايي و راهگشا فراخواندند.
پيش از سخنان فرمانده کل قوا سرلشکر باقري رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح گزارشي از برنامه‌ها و اقدامات نيروهاي مسلح در ابعاد مختلف بيان کرد.