آتش‌بازی دختران هاکی روی یخ

گاهی حتی روزنامه‌نگارانی که خوراک شب‌وروزشان خبر است، ناگهان از اخبار پیشرفت ورزش زنان در ایران غافلگیر می‌شوند: «تیم ملی کبدی زنان ایران قهرمان آسیا شد»، «ملی‌پوشان فوتسال زنان ایران قهرمان آسیا شدند»، «زنان هاکی روی یخ ایران درآسیا فینالیست شدند»، «دونده تیم ملی دوومیدانی زنان ایران طلا گرفت»،
«بانوی تیرانداز پارالمپیکی ایران در المپیک خوش درخشید»، «بانوان رزمی‌کار ایران خوش‌رنگ‌ترین مدال‌ها را کسب کردند».
این‌ها خبر‌هایی است که دیگر به تکرار رسیده است. تعجب همگان از آنجاست که این دختران و زنان مگر چقدر امکانات دارند یا در کجا تمرین و بازی می‌کنند که تا قهرمانی در آسیا پیش می‌روند؟! واقع آن است که بازی در جریان است و تمرین‌ها سختکوشانه انجام می‌شود و نظام جمهوری اسلامی نیز برای آنان (گرچه نه به اندازه مردان و نه به اندازه کافی) مسیر را باز و کار را حمایت کرده است. با وجود این در تمام این موفقیت‌ها نباید نقش بی‌بدیل یک نفر را نادیده گرفت. سال‌هاست که رهبر فرزانه انقلاب از حضور مقتدرانه بانوان ورزشکار ایران در میادین بین‌المللی به خوبی یاد می‌کنند و آن را باعث سرافرازی و افتخار کشور می‌نامند. رهبر معظم انقلاب با ورزشکاران زن دیدار می‌کنند و برای قهرمانی آنان پیام می‌دهند و در دیدار‌ها و سخنرانی‌ها رفتن روی سکو با حجاب اسلامی را می‌ستایند و تشویق می‌کنند. ایشان به تنهایی سد جلوگیری از پیشرفت بانوان در ورزش را شکستند تا حالا فضا برای دختران و بانوان ایرانی چنان فراهم شود که این‌گونه درعرصه‌های بین‌المللی افتخار‌آفرینی کنند.
بانوان ایران با حضور موفق خود در عرصه‌های جهانی ثابت کرده‌اند که ورزش زنان اگر برای نفس ورزش و سلامتی و شادابی و حتی برای قهرمانی و صنعت ورزش باشد، نیازی به پوشش‌های نامتعارف ندارد، آن‌ها حالا الگوی تمام زنان ورزشکار جهان هستند؛ چنانکه چندی پیش اعضای تیم ملی هندبال زنان دانمارک، لباسی بسیار پوشیده‌تر از لباس رسمی و تأیید‌شده فدراسیون جهانی پوشیدند و اعلام کردند که لباس قبلی بیش‌ازحد کوتاه بوده و نسبت به آن احساس خوبی نداشته‌اند، زیرا آن‌ها می‌خواهند ورزش کنند نه اینکه مقابل دوربین‌ها و چشم مردان بدن‌نمایی داشته باشند.
امروز دختران ایران با حمایت‌های مقام معظم رهبری و نگاه روشن ایشان به ورزش بانوان به پیش می‌روند، در حالی که دشمنان قسم خورده این آب و خاک و مرد و زن ایرانی با تمام قوا و ابزار‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای سعی دارند تصویری خلاف این را به ما نشان دهند. جای تأسف آنجاست که به‌رغم این جایگاه زنان در ورزش ایران و آسیا هیچ استفاده تبلیغی و فرهنگی برای نشان‌دادن جایگاه ورزش زنان نمی‌شود و برعکس این بازیگران عرصه‌های دشمنی هستند که خلاف آن را تبلیغ می‌کنند. اما تصویر واقعی تصویر حضور مقتدرانه دختران هاکی‌باز ایران در مسابقات قهرمانی آسیاست که ادامه موفقیت‌های بانوان در سایر رشته‌هاست و حتماً با حمایت رهبر فرزانه انقلاب شاهد تکرار بار‌ها و بار‌های آن در رشته‌های مختلف خواهیم بود. تصویر واقعی این است که وقتی قصد و هدف ورزش و سلامتی و قهرمانی باشد، با همین لباس پوشیده زنان ورزشکار و پنهان‌ماندن تمرین‌ها و مسابقات از چشم مردان، می‌توان به قهرمانی آسیا و جهان هم رسید، چنانکه شده است و خواهد شد. دیروز ملی‌پوشان هاکی روی یخ بانوان ایران با برتری ۳ بر صفر مقابل سنگاپور مقتدرانه گام به بازی نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا گذاشتند تا ثابت کنند که بانوی ورزشکار ایرانی می‌تواند باوجود کمبود امکانات در سخت‌ترین شرایط بهترین نتیجه را کسب کند و پرچم ایران را بر قله افتخار بنشاند.